Alexandra Nilsson är kritisk mot de kollegor som gör reklam för plagg gjorda av eller företag som säljer päls.
Aja baja säger hon!
Som av en händelse så har jag ett företag här som inte bara säljer päls utan även ljuger om det och kallar det för ”Faux Fur” på Instagram medan det på hemsidan står att plagget består av kanin och tvättbjörnspäls.
My Martens gör just nu reklam för företaget och tävlar ut just en sådan här jacka, och flera stycken av hennes ”kändisvänner” är med och tävlar om den.
Dock är de ett fåtal jämfört med alla de andra kändisar som gör reklam för/används i marknadsföringen för företaget på deras Instagramkonto.
Där hittar du alla från Carola och Carolina Gynning till Oscar Zia och det nya kärleksparet Sigrid Bernson och Robin Bengtsson.
”Vimmelmamman” Lotta Grey vill vinna jackan för att ge den till mamma från Syrien som aldrig skulle kunna drömma om att köpa en.
Är det okej? En förmildrande omständighet i form av en god gärning eller är det lika illa som att vilja ha den själv?
