Dokumentär om Isabella Löwengrips fall

https://www.instagram.com/p/B7D1QpGnnBU/

När jag sa ja till att medverka i en dokumentär visste jag inte om att allt skulle braka ihop samtidigt som Stefan började följa mig om dagarna. Min plan var ju att visa upp allt det häftiga i mitt liv, bo halvtid i min lägenhet i New York varvat med de extrema liv jag har haft i Sverige. Men istället blev det något helt annat.

Det blev ett porträtt av ett fall. // Isabella Löwengrip

Förlåt en cyniker men känslan jag får är att Isabella skrivit så mycket (men ytterst diffust) om sin stora kris för att göra människor så nyfikna som möjligt på den här dokumentären som hon kommer medverka i.
Typiskt Isabella att slå mynt av precis allt – är det inte kärleksbilder från Paris så är det hennes ”kris”.
Frågan är väl hur mycket genuinitet och trovärdighet som finns kvar av allt det nu när det visar sig att det fanns ett underliggande syfte me att fortsätta kräma ut inlägg med hintar om ”krisen”?
Mycket? Lite? Mellan? Inget?
Sedan ”krisen” började har Isabella skrivit om den 16 ggr men utan att svara på de upprepade frågorna om VAD krisen faktiskt innebär.
Det har mest varit hjärt-svar och annat emojirelaterat i kommentarsfältet men svar med substans har alla lyst med sin frånvaro.

”Det blev ett porträtt av ett fall”?
Herregud, så dramatiskt!
Ska vi gissa på att Erik Selin fasas in i slutet likt Rapunzels räddande prins, samtidigt som mörka moln byts till ljusa skyar och musiken som gått i moll helt plötsligt bryts ut mot en melodisk fest i dur där Isabella och Erik vandrar hand i hand mot solnedgången (eller något annat man kan få till i Sverige i vintertid)?

Är ni peppade? 
Ska vi ha Blondinbella-bingo igen? Vi måste kanske modifiera bingobrickan en smula, men mycket går att behålla från den tidigare Skavlan-upplagan.
Vad säger ni?

Ingenting säger kris som att ligga fullspacklad på en soffa och beklaga sig.

244 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Varför stavar de fel på ordet ”should”? Är det för att hon uttalar det fel? Elakt i så fall

      För att det är en b-produktion är min gissning, detta är ingen dyr satsning. I seriösa projekt kortläser man åtminstone 1 gång

        [Borttagen kommentar]

          Nja, om d e prostitution då har vi många prostituerade i d här landet.

            Skådespelare i pornografisk film utför onekligen samma service som en s.k. prostituerad. Och visst har vi sett på flera skickliga skådespelartalanger under influencer paraplyets plommonstop.

            Mycket kaka på kaka har det blitt i influencah-tautologins schäslonger

              Fick du ett synonymlexikon i julklapp och har som mål 2020 att använda det så mycket som möjligt?

                Eller så har personen ett gott ordförråd. Det är ju också ett alternativ.

                ”så många som möjligt” heter det nog… om det är synonymer du avser.

                  Om ”det” avser lexikonet är det nog rätt ordval ?

                    Exakt så!

              Det gör de ju inte skådespelare ligger med andra skådespelare, dvs kollegor. Prostituerade ligger med kunder. Jag tycker det är väsensstor skillnad.

                Skådespelare är väl inte någon skyddad titel?
                Så en hallick som kallar sig regissör kan ta betalt och låta den prostituerade tilltalas Skådespelare och torsken för detsamma. Tekniskt sett föga skillnad, inte sant mina damer och herrar?
                -Men knulla mot betalning blir det väl? Även om samlaget idkas rätt framför den objektiva kamerans lins.

        Eller ’korrläser’ kanske?

          Antar att kommentaren inte räknas in som ett ”seriöst projekt” ?

            Spelar ingen roll, ska man kritisera en sådan sak ser det rätt dåligt ut om man själv inte korrläst ?

          Korrläsare är bevisligen ett försvinnande yrke, då ingen anlitar dom längre…

            Därför det finns så många frilansande språkpoliser

        I seriösa projekt anlitar man en professionell undertextare, och får då undertext som är korrläst och klar, och följer svensk standard.

          Verkar vara ett projekt med begränsad budget.
          Undrar om det det blir mycket reklam mellan scenerna?
          Eller finns de finansiärer som det brukar vara med indiefilmer. Riskkapitalister typ.
          Annars kan man ju undra varifrån pengarna ska komma.
          Får de medverkande betalt eller är de med och betalar?
          Så många funderingar.

        Och producion?

        Tror du menar korrläser.

        Och opaka undertexter är det fulaste som finns ??‍♀️

      Uttalar fel?

      Hahhaha jag skrattadd högt, bästa inlägget du skrivit bloggbevakning 🙂

      https://img1305712.free-pick.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

      https://photo013856712.imgfast.pw ­❤️­­­­❤️­­❤️

    ”Ingenting säger kris som att ligga fullspacklad på en soffa och beklaga sig” … på knagglig engelska

      ”…and little girls from Sweden dream of silver screen quotation”

    ”driven creator” = ”körd kreatör”?

      Det är korrekt att säga så. ”Driven”= ”driftig”

        Driven kreatör blir det väl isf?

        Jo, jag fattade det – tyckte bara ’körd’ var en roligare översättning…

          OBS! Också ’korrekt’!

          A peak, anyway! As we say in Sweden.

    Jag har sett trailern. Sicken dålig undertextning! Och då pratar jag inte bara om stavfelen.

      Exakt, fler missar där, gör ingen något ordentligt längre??

    Någon borde stoppa henne!
    Eriiiiiiiiiiiic var är du? Ge henne livsråd!

      Om man har en depression som hon själv anger så är en huvudregel från läkarna att man inte ska ringa, smsa, e-posta etc då man oftast kommer att få ångra vad man gjort. Nu har hon tillgång till sociala medier som hon tyvärr verkar styra själv. Det är en ännu värre kombination. Att ange att man har en depression som hon säger hon är i slutet av och under denna har medverkat i en film, en indieproduktion av okända så börjar man undra vilka råd hon får, om hon nu har gått till läkare och fått en diagnos det vet vi inte, eller så är depressionen självdiagnosierad tyck synd om mig. Eller så här hon använt denna film för att avslöja varför det gick åt velvet. Hon är en dramaqueen och fjortonåring i en och samma skepnad.

        Inte första gången som Bella anger en diagnos med osäkert ursprung.
        Fast med ett helt läkarteam omkring sig borde hon väl vara i goda händer.
        Och hur vet man att man är i slutet av en depression?
        De gånger jag varit deprimerad har jag knappast haft möjlighet att avgöra vad som är annat än början.
        Mår man riktigt dåligt så tar man det dag för dag och hoppas på det bästa. I annat fall är det knappast en depression i klinisk bemärkelse.

          Orvar – var säger hon att hon är i slutet av en depression? På bloggen står det att hon är i en depression. Varken början, mitten eller slutet.

            Det var ju anonym ovanför som skrev det så jag antar att Orvar bara svarade på det.

            Har det inte stått på il blogg, har i alla fall för mig det.

              Nej det har det inte!

          Tänk att det fortfarande finns människor (Stollis) som inte sett igenom Bellas lurendrejerier än! ?
          Så tragiskt att vara så korkad.

          “Jag är rätt låg och har varit det i månader nu men jag kämpar med att det ska bli bättre och det är på bättringsvägen.”

        Haft depression i fyra års tid, aldrig hört något sådant råd från en läkare.

          Har haft depression samt jobbat inom psykiatrin. Aldrig hört en läkare rekommendera ovanstående, förutom om en person är bipolär och inne i ett maniskt skov… Är man deprimerad har man snarare svårt att ta sig för att ringa/mejla även om det är viktiga saker som behöver ordnas med (typ ringa FK, Arbetsförmedlingen m.m.)…

            Isabella verkar inte ha svårt att få saker gjorda i sociala media. Dessutom teser hon en hel del samt har meet and greet på varuhus runt om i Sverige och i grannländerna så hennes depression verkar inte vara så allvarlig utan snarare självdiagnosierad tycka synd om mig själv.

            Kan det bero på hur depressionen yttrar sig. Jag har haft recividerande depressioner i omkring 20 år. Ibland haft svårt att kontrollera affekter och då hade rådet passat bra att få ?

        Jag har också depression och ingen läkare har någonsin sagt att jag varken får ringa, smsa, mejla eller vara aktiv på sociala medier. Tänk vad jobbigt att aldrig kunna få kommunicera med någon?

          Ack depressionens grund & skär, skär.
          Tvetydiga bits & bytes i den digitala arkeologin

        Depression som hon är i slutet av? Haha har hon gjort ett schema för sin depression med? Riktiga deprimerade har ingen aning om när deras depression går över, så jag köper inte hennes depression. Hon är bara nere då hon avslöjats som den bluff hon är.

          Men hon kunde ju även styra sina förkylningar så att de inte bröt ut under viktiga jobbperioder utan efteråt.
          Respekt!

        Att läkare skulle ha en huvudregel att patienter inte ska ringa, smsa, e-posta etc är det absolut dummaste jag hört. ”oftast kommer få ångra vad man gjort” är inget läkare bryr sig om, om det inte är typ ta en överdos i syfte att begå självmord.
        Om något så är det isf tvärtom. Man ska försöka hålla kontakten med andra människor då det omedvetet kan göra dig distraherad från deppiga tankar, så att hjärnan kan vila lite.

    Ot: Förlåt men, Sanna Guidetti klagar på att folk inte taggar henne i hennes ”Ben and Jerry’s challenge”. Ibland är influensers det värsta jag vet

      Tror inte hon var seriös ?

        Tror faktiskt jag, hon upplevs som småtjurig rätt ofta. Sättet hon beskrev det på också ”Har varit på hugget idag. Så slutar dagen med att man ser folk göra min challange men inte taggar mig. Är inte det riktigt jävla sjukt?”. Baserat på hennes övriga skrift upplever jag henne som seriös, kan ju såklart inte veta dock! 🙂

          Men gud. Jag är ganska säker på att hon menar att det blivit så stort. Att det är det som är sjukt.

            Jag är ganska säker på att hon var seriös

            Varför skulle hon dra upp om att hon varit på hugget idag annars? Hon beskriver tidigare under dagen ”är på hugget idag så jävlas inte med mig”

              Herregud. Hon tar upp det för att dagen började dåligt och slutar bra. Är det bara jag som förstår detta??

      Vad har förresten hänt mellan henne och Maja Nilsson Lindelöf? Någon som vet?

        Vet ej och vill inte lägga mig i någon annans privata relationer heller ?‍♀️?

        Det korta svaret är att Sanna upplever Maja som egoistisk då hon fick sin son och sen ville sluta med podden, ej engagerade sig lika mkt i Sannas bröllop och barn och liv som Sanna gjort med Maja.

          Hahah men allvar? Alla mår olika efter man fått barn! Kan inte kräva att man ska engagera sig i någon annans barn under tiden när man nyss fått barn själv! Lol!

        De blev kära i varandra men av respekt för sin familj så begraver de känslorna och håller god min. Men mellan dig och mig – jag vet att år 2022 har de hemliga planer på att bosätta sig tillsammans på Hawaii, byta namn och identitet och leva lyckliga i alla sina dagar! <3

      Har inte fattat vad denna ”challenge” går ut på mer än att det är så fånigt när folk hakar på sådana löjliga saker. Handlar det seriöst om att man ska få sin partner gå ut o köpa glass åt en? Och tror hon att hon uppfunnit något unikt och revolutionerande och blir besviken för att hon ej blir taggad?! Herregud, en del människor har för mycket fritid.

        Hon är inte seriös för fem öre när det gäller att bli taggad. Det vet man om man har följt henne ett tag. Verkar som att allt för få tar folk på sociala medier med en nypa salt… Kul för henne att det blev lite omtalat. Hade jag velat vara influencer så hade det ju varit lite häftigt att haft nåt liknande kanske.

          Och hade du varit influencer så hade du självklart velat bli nämnd och taggad om du ”uppfunnit” något. Det fattar väl vem som helst. Sen att det handlar om något löjligt spelar ingen roll. Allt för att synas och få uppmärksamhet i deras lilla bubbla.

      Men måste alla ta allting så jävla seriöst hela tiden?

      Hon är inte seriös för fem öre, det förstår man om man har följt henne ett tag.

    http://www.thisismyflipside.com
    Hur många visningar tänker man sig där?
    Knappast ett ställe som man zappar in på av en slump.
    Gick det verkligen inte att hitta annan distribution för dessa filmer eller vad det nu ska kallas?

      This is my flop page…

      Don skulle väl kunna använda det där youtube

    Success for a independent Swedish women, the Löwengrip way!

      Success for an independent Swedish woman – om du syftar på singular
      Success for independent Swedish women – om du syftar på plural

        Lägg ned röttztavnings grejen ?
        Vad gör det man skriver si e så!

        Kom in i matchen. Kändaste Bellaskrivfelet i boken Anonym 1021. Det är roligt, inte blodigt engelskallvar.

          ”Förens” är också ett känt stavfel! Och té! Och chevré!

            Och ”göra mig ordning”….

      ”Ingenting säger kris som att ligga fullspacklad på en soffa och beklaga sig.” ?????

        Läser hela tiden ”fullpackad” å tänker att hon ligger asplakat på soffan….

    Jag fattar absolut ingenting av det där klippet.

    Yeeez…. hon är så pinsam!

    Ja, en av betydelserna är:
    (of a person) relentlessly compelled by the need to accomplish a goal; very hard-working and ambitious.
    Snarare frågetecken kring ”creator”. Skapare. Som gud/Gud då?
    I Bellas fall passar väl ”destructor” bättre nu för tiden…

    Om hon inte fallit tillräckligt hårt redan så tror jag hon gör det nu efter att ha sett klippet. Hennes sminkning dessutom! ?

      Sminkningen/utseendet har hon väl antagligen inget emot. Hon såg sig nog i spegeln innan hon var med 🙂

        Hon är säkert nöjd, men vi andra…

    Varför lämnar du inte Isabella i 10-talet?

      Varför lämnar Isabella inte i 10-talet?

        För att det är hennes blogg och hon bestämmer innehållet själv?

      För allt det är henne flest människor fortfarande vill läsa om?

        Jag tror faktiskt att de flesta är ganska less på henne vid det här laget. Man har liksom mjölkat ut allt och hon känns rätt så passé.

          Det var ganska många som efterfrågat det här inlägget så därför skrev jag det. Jag är också rätt less på henne…

            Så trött på folk som klagar över att de tycker det är för mycket Bella trots att det är tydligt att nästan alla vill läsa om henne. Kan du inte köra en poll på de som gillar många BB-inlägg, är ju uppenbart att den kommer tala tydligt språk och sen kan man bara hänvisa till den när alla Bella-försvarare kommenterar klagomål?

            Trodde dock att det skulle komma något mer än att Bella får sluta shoppa och ha dagispersonal till sig själv… Depression över att hon nu får leva som flertalet andra Stockholmare och då fortfarande över det normala…. Lägenhet i innerstad, kör Porsche och flyger fram och tillbaka till Gbg… Nej den bruden är så världsfrånvänd så det är skrämmande…

          Tala för dig själv. Finns säkert många som är less på henne men verkar finnas minst lika många, om inte fler, som fortfrande vill läsa om henne ?

        Tror att många varit intresserade av att läsa slutet på den tröttsamma sagan Bellsan, inte så mycket mer.

          Jag trodde faktiskt att hon skulle ligga lågt och fokusera på företagandet nu ? jag förstår inte hur hon alltid kan ha en till kanin att dra upp ur hatten ? ?

    Det intressanta tycker jag ska bli om hon faktiskt verkar genuint oroad/i en kris. Hon är ju inte en bra skådis så det lär bli lätt att se om hon överdramatiserar eller om hon på riktigt varit orolig för att ”allt ska falla” under den perioden. Kanske är jag naiv, men med tanke på tystnaden nu i dagarna så tror jag hon talar sanning att hon mått riktigt dåligt. Hennes vanliga stil hade ju varit att köra på med böcker, föreläsningar, nya produkter och hysteriskt gapa om att hon minsann ska ta sig upp, men tystnaden har talat för att hon nog verkligen satt sig ner och funderat på vad hon vill av livet och hur hon ska lösa krisen.

      Det tror jag inte, det här är förmodligen helt i enligthet med excelarket.

      Tystnaden har väl snarare att göra med att Bella har själv insett att hon ger ett osympatiskt intryck när hon väl uttalar sig att det är bättre för henne att vara tyst fram tills att dokumentären släpps?

      Nä tystnaden har att göra med att hon har varit med Erik som inte gillar att hon håller på med sociala medier. Hon är alltid tyst de dagar hon är med honom, så även innan krisen.

        Men hon verkar ha instagrammat i smyg. Toalett har väl även han. Syftar på vad hon sa om Odd i Sommar med P1.

          Odd har inte 22 milJARDER

      Tystnaden är nog för att driva intresse för ”dokumentären”. Tror hon visste exakt vad som skulle göras när den bestämdes. Och att hon vet exakt vad hon gör nu.

    ????.. förlåt????? kan i n t e sluta ?????????.

    De andra svenskarna pratar ju på svenska men inte internationella Isabella. Skämskudde de luxe. Men nu har hon i alla fall fått lajva dramaqueen och är ju nästan lika ikonisk som Monroe och Bardot. Goalzzzzz ? ? ?

      Eeeh, de som har gjort filen förklara själva varför allt ska vara på engelska. In och läs på deras hemsida. ?

        Så varför är inte allt på engelska då eller hör vi fel?

          Nej då ni hörde så rätt så, men… Vad vet vi? De andra kanske inte vågade?

          Avsikten var iaf att allt skulle vara på engelska.

          De ville väl att alla skulle pratat engelska men de kan ju inte tvinga den som inte vill.

      Kommentar till det du påstår i modd.

      Flertalet av de andra som talar svenska är dessutom mera kända utomlands än Bella. Undrar hur mycket betalt hon tog då hon aldrig ställer upp gratis.

        Men det är väl inte konstigt. Vid den tidpunkten hade ju Bella övergått till engelska i sina klipp på instagram för längesedan.

          Och hon hade sagt farväl till Sverige. I augusti. Men merparten av filmen är inspelad på senhösten. Och i hennes barndoms maskrosbarnstrakter!

        Bella är väl överhuvudtaget inte känd utomlands mer än i sitt eget huvud.

    I bokslutet för Löwengrip Invest AB framgår inte enbart att de (ägarna, alltså Isabella) mer än fördubblade den tidigare beslutade vinstutdelningen om 900 000 någon gång efter stämman hösten 2018 under räkenskapsåret (till och med sista juni 2019). Då hade förvisso inte ”krisen” börjat men spontant känns det ju som att ”krisen” består i att ägaren (dvs Isabella) har tömt bolaget på pengar och plockat ut långt mer utdelning än vad hon borde gjort enligt försiktighetsprincipen. Men i och med att stämman (alltså ägaren, alltså Isabella) i höstas (mitt under pågående kris) beslutade om att ta ut 50 000 kr i vinstutdelning så får man väl utgå från att krisen egentligen inte är en kris? Att krisen egentligen består i att bolaget inte är så vinstgivande som hon ville, inte att de var nära konkurs. Att när hon påstår att de var nära konkurs så menar hon att hon skulle gått i konkurs om hon fortsatte att plocka ut mer pengar ur bolaget än vad bolaget klarar. Med andra ord har jag en ekonomisk kris och är nära personlig konkurs pga har förvisso bra lön som täcker alla mina basala behov (och mycket mer därtill) men jag vill väldigt gärna ha mera pengar… någon som tycker synd om mig?

      ”Krisen” började efter sommaren.

        Eller rättar sagt, insikten om ”Krisen” började efter sommaren.

          När Expressens granskning kom ut.

            Det stämmer inte. Krisen började långt tidigare än så, men hon har varit duktig på att dölja det.

      Tror du har helt rätt. Det är så svårt att känna empati för henne. Hennes livskris är att hon tog ut segern (samarbeten, pengar) i förskott och att hennes drömmar inte gick i uppfyllelse. Hur kan man krisa över något som aldrig varit ditt? Hyr lägenhet och anställer människor för att hon _hoppas_ allt kommer gå som planerat, och när det inte gick som hon ville så är det en kris. Hennes bolag var aldrig i fara.

      Jag blev aldrig arkitekt. Jag gjorde heller inget rätt för att kunna bli det. Nu ska jag krisa! Ska bara boka tid hos en MUA, föna mitt hår, klä mig i min bröllopsklänning och ligga på soffan. Min man får dokumentera eländet.

        10.09 Glöm inte att starta en stiftelse och marknadsföra den på diverse jippon innan du bildat den. Och därefter meddela att du inte hade råd att sätta in så mycket pengar du hade tänkt (för de pengarna hade gått till designklänningar, dyra privatyettesor, hotell och makeuppersonal med mera).

          Tack för rådet. Det blir mycket att göra. Hur ska jag orka med min depression?!

            Orkar du det kan du vara manod eller så är du frisk. Och här bra personal.

      Krisen började dels efter att hon tömt Invest på pengar, dels fick påtalat att mycket som hon lät bolagen betala skulle förmånsbeskattas, dels att USA blev en flopp med inga kontrakt, dels att USA kostade skjortan, dels att de fejkade siffrorna blev officiella och hon gjorde fuskreklam a på rakhyvel i Bentley samt för mycket personal samt dyrt hus samt alla galor och dyra klänningar som inte fås dra av på bolaget. Det var Invest. Hur många minus? 10? Bara det en bedrift i sig. Så tillkommer att hon inte brydde sig om Löwengrip och krämerna eller de andra bolagen. Plus då allt snack om nya lokalerna inte var säkra. Samt att hon ville vara Monroe, Bardot och Fältskog. Har jag missat något?

        Ja, att hon tackade för sig och med stor dramatik sa sig nu lämna Sverige för att hon blivit för stor för sin hemmaplan. Mondieu! Alla svenskar som tidigare fått hybris och slutat att komma ihåg svenska språket är ju oftast de som inte har ngt att komma med, mer då än sitt uppblåsta ego.

      Fast det visar väl ändå att hon levt över sina tillgångar? Hon måste ju ha tvingats plocka ut ett saftigt kapital för att kunna betala för huset och alla omkostnader i hennes privata liv.

      Tror krisen var att hon hade för höga privata omkostnader samtidigt som Löwengrip gått dåligt. Hennes Löwengrip invest verkar ju ändå ha gått förhållandevis bra. Dock var det ju uppenbart att hennes samarbeten under hösten varit högst tveksamma och forcerade.

      Dessutom undrar jag hur det egentligen är med att lägga ”Hemma-teamet” på hennes bolag? hur går det till egentligen? är inte detta hennes privata kostnader?

      Haha spot on!

    2020 ser ut att bli de fallna stjärnornas år. Cissi Wallin har tydligen också en film på gång:

    https://program.goteborgfilmfestival.se/events/seminar/40bb9ec9616a45d0bb4467ce6ab77101

      Jag är genuint glad för Cissi Wallins och de polska feministiska aktivisternas skull!

        Jag med det här är ju en bra film som har potential att göra en skillnad och göra gott!

    Åhh hon är verkligen fel ute. Det är ju precis så det inte är! Att ”allt måste se perfekt och framgångsrikt ut”, det är HON själv som tycker det! Ingen annan vill se ett ”perfekt” hittepå liv, det är därför influensers som är mer verkliga och visar upp både bra och dåliga dagar lyckas så mycket bättre.

    Men vad menar du att hon inte har berättat något om sin kris?
    Hon har både berättat om 1 husförsäljningen, 2 sköta allt hemarbete själv, 3 säga upp all personal i löwengripinvest, 4 interna problem i det andra bolaget där hon eventuellt ska köpa ut Pingis, 5 att det inte längre kommer in lika mycket inkomster via bloggen så att hon måste skära ner på allt annat etc etc.

    ?‍♀️

      Men det jag undrar är varför gick det fel? Lögner lite allt möjligt och för högt leverne?

      Jag tror de flesta är mer intresserade utav en orsak till denna kris, inte konsekvenserna… Där har hon hållt tyst, det gick på 150 från hus i Frankrike hela sommaren till köttbullar och ketchup liksom.

        Men har hon inte sagt det? Att det var för att det slutade komma in den mängd med pengar som det gjorde förut samtidigt som att hon hade dragit igång med projektet USA som kostade mycket utan att hon var säker på avkastning. Vad mer vill ni höra?

        Hon satsade stort och misslyckades med att få igenom det och iom det hade hon förlorat stora mängder av sparat kapital.

          Och varför slutade det komma in pengar plötsligt? Dessutom har hon hela tiden grumlat kommunikationen runt vad som är egna bolagen och sminkföretaget, dvs. sminkentreprenören vs influenserbloggaren (vilken ju är hennes huvudsakliga inkomstkälla). Oj, nu glömde jag filmkommunikationskonsult i USA och stiftelsearbetet, vad är det hon är egentligen??

            Fast hon har ju bekräftat att strategin var att låsas vara mer lyckad än hon var, och sen skulle hon bli lyckad. Så hon har väl så att säga helt enkelt levt långt över sina tillgångar. Visst, intäkterna minskade säkert (hon har mycket förre samarbeten nu) men de var heller aldrig så stora som hon ville få alla att tro. Vilket folk ju också upprepat påpekat, att hon brände orimligt mycket pengar i förhållande till bolagens intäkter.

          Håller med. Tycker att hon skrivit om det i sin blogg men folk vill nog ha mer och värre saker. Det räckte visst inte bara med att luftslottet sprängdes (som så många hoppats på) utan det behöver vara värre. Tror man kommentarsfältet här inne så är det bäst om hon förlorar killen, barnen, lägger ner sociala medier helt etc. Vilket är lite intressant eftersom cam skriver här ovan att flest fortfarande vill läsa om just IL.

            Jag antar att man tror det måste vara värre med tanke på hur Bella pratar om krisen. Det är inlägg efter inlägg om den, hon är deprimerad och beter sig som om det vore världens undergång. Samtidigt har hon i hela sin bloggkarriär framhävt hur obrydd hon är över misslyckanden, över att hon låter allt rinna av och hur positiv hon är. Därför tror man nog att något exceptionellt har hänt och inte ”bara” att USA flytten misslyckades. Att hon inte får samarbeten är ju hennes eget fel pga lögner så det kanske är det hon är deprimerad över, att lögnerna kom tillbaka till henne tillslut.

          Nej det tycker jag verkligen inte. Varför slutade det komma in pengar, hur tänkte man kring det och vad försökte man göra för att rädda de delar av projekten som hon ända fram till oktober försökte hålla igång.
          För någon som kallar sig economista tycker jag att det saknas väldigt mycket information och tankesätt runt den här krisen…

            Håller med. Hon är väldigt öppen om att hon mår dåligt, men inte lika öppen om varför.

              Tror hon inte mår så dåligt utan är mer störd på att hon inte kan fortsätta att lajva miljardärska.

            Sen är frågan, hur kunde det gå så långt? Det nämns att ”krisen” började för länge sedan, hur har man bara bortsett från alla problem, alt inte lyckats lösa det om det i grund och botten handlar om att IL levt över sina tillgångar…

    Hon är ju bara fööör mycket. Jesus!

    Orkar inte ens se en enda filmsekund. Sorry Bellsan, du har verkligen lyckats skapa ett genuint ointresse för din person.

      Jag ska kolla ?

        Jag kommer också kolla. Tror dock det blir precis som med sommarpratet, att man hoppas på nåt nytt/spännande men det blir mest samma gamla platta uttryck och berättelser. Allt känns så tomt och trist.

        Var kan man se detta?
        Har någon länk?

    Nu är hon en bra förebild för hur det går då man lever över sina tillgångar. Krisen kommer förr eller senare.

      ”Annual income twenty pounds, annual expenditure nineteen pounds nineteen and six, result happiness. Annual income twenty pounds, annual expenditure twenty pounds ought and six, result misery.”

      – Charles Dickens

    Jag bara undrar när folk ska inse att hela krisen är en del av excel-arket.

      Till viss del tror jag du har rätt. Fast visst har det gått åt helvete? Inte ett enda samarbete, ingen verkar vilja göra affärer med den här kvinnan längre.

        Rätt säker på att en Ica maxi handlare i valfri mellanstor stad drar in mer cash än fältskog, förlåt löööööwngriiiip

      Det stod knappast att nästan all personal utöver den på Löwengrip Beauty skulle sägas upp.
      Kan knappast ha varit en strategi utan blev en nödvändighet för att det inte längre fanns pengar.
      Och att det skulle gå åt skogen med visum och en ”agency” i New York kan knappast ha stått på Excel-arket heller.
      Men det som händer nu verkar vara damage control och om än inte strategi så i alla fall en taktik från Bellas sida.
      Rädda vad som räddas kan. Hamnar man i kris kan man i alla fall försöka ”make a fast dollar” av krisen.
      Och även en depression kan göras till något positivt. Kanske.

        Varför är hon så tyst om arbetstillståndet? Måste väl gå att kolla om ryktet stämmer att hon och hennes inköpschef fick nej samt vara förbjudna att resa till USA på ett antal år.

          Tror också hon fick nej…

            Ja för annars hade hon åkt dit på novemberlovet med barnen som hon lovat dem.

          Bella blev ”rekommenderad” av advokaten som handlade ansökan att lämna USA och avvakta visumbeslutet.
          Det var i mitten av augusti.
          Problemet var tydligen att Bella och Charlotte tjuvstartat arbetet i USA utan att ha annat än vanligt turistvisum alltså ESTA.
          Om visumansökningarna avslogs eller drogs tillbaka har Bella aldrig varit tydlig med. Spelar egentligen ingen roll eftersom det ändå inte blev något av med den amerikanska verksamheten.

          Tror USA planerna bara var snack. Inget bolag registrerat, därav inget visum. De trodde det bara var att glida över till andra sidan Atlanten och att visum är enkelt fixat..

      Tror absolut inte att krisen är en del av planen. Hon har ju mist en stor del av sitt förtroende från media, samarbetspartners osv. Kommer bli svårt för henne att få folk att våga tro på hennes framtida projekt.

        Tror det är slut på samarbeten en lång tid framåt. Vem vågar investera i henne just nu?

          Har Ellos lämnat henne ökckså
          ?
          Någon som har koll?

            Dom rear ut ”Isabella x Stylein”-kollektionen nu.

      Alltså om det hade gått ihop sig tror jag absolut Bella gärna hade levt halvtid i NY i en lyxlägenhet och gjort affärer med välgörenhet, privatflyg och Hollywood. Och skrytit om hur nypa sig i armen det kändes att leva så, samt upprepat att Sverige är för litet för henne. . Att den planen sket sig tror jag inte ens sekund skulle vara med avsikt, klart hon hade velat ha det så! Däremot mjölkar hon det ju som tusan att hon fick ställa in de planerna, att hon kallar det en kris och inte bara att hon skjutit de på framtiden är ju absolut en strategi.

    Nu ska hon visa nåt sorts djup… ”trodde jag var tvungen att fejka framgång”. Vem fan bad henne göra det. Usch är så trött på den där människan

      Det gjorde hon redan som 14 åring fejkade sitt liv. Nu är hon 29. 15 år ”tro”. Pinsamt.

      Hon ljuger som en häst travar.

    Någon jag har gått och tänkt på är Simon. Killen/Geniet från Norrköping (?) som kom och vände upp och ner på Blondinbellas liv. Det som sker nu är väl Simons strategi. Visst börjar det att gå dålig för Schultmans s bolag med?

    Vore oerhört intressant att få en ”djup journalistisk” om Simon effekten på blondinbellas liv och affärrer.
    Min magkänsla säger mig att Simon på ett indirekt sätt ligger bakom skillsmässan och annat.

      Högra handen-Simon?
      Han är ju västgöte från Schlätta – typ Falköping.

      Jättekonstigt att börja spekulera i att Simon skulle ligga bakom skilsmässan osv.

      Var skulle målet vara med denna ”strategi”?

        Nej nej nej. Simon är lågbegåvad, han har inte varit någon strateg för IL. Bara utfört alla dumma idéer hon fått för sig utan att någonsin ifrågasätta henne. Därför han blev kvar så länge och fick den uppblåsta titeln han hade.

          Välkommen tillbaka Dolly!
          Härligt med lite insideinfo!
          Misstänkte detta om Simon. Vad gör han nu förresten, efter att ha fått sparken från Hannah och Amanda?

            Har Sång-Simon fått kicken?

              Slutade väl hos bella för länge sen? Tidigt förra våren?

            Han driver eget tydligen, lite oklart hur det går men han hade åtminstone ett uppdrag som jultomte åt Calle Schulman! (Bildbevis finns för den som tvivlar).

          Simon fick väl sparken från Perfekt Day?

            Japp! Han fick gå på dagen.

              Vad var anledningen till det? Var han i provanställning eller hade han misskött sig?

                Har hört från branschkollegor att det ska ha varit metoo-relaterat?

                  Det stämmer.

                    men berätta mer?? så spännande!

                  Simon har vikingasjukan som gör att han inte kan styra vad händerna gör.

          Äntligen var har du varit 🙂

    Vad menas med ”excel-ark”?? JA jag må va trög. Men snälla, kan nån förklara? ?

      Bellas plan typ dvs att hon har ett excel-ark med en strategi som hon följer. Om jag förstått det rätt 🙂

    Det gjorde hon redan som 14 åring fejkade sitt liv. Nu är hon 29. 15 år ”tro”. Pinsamt.

    Cringe

    Verkar som 2020 års kalkonfilmstävling blir avgjord redan 15 Januari…………..

      ???

    Krisen började väl med när hon gick ut med de märkliga påståenden om personer dömda för människorov och intervjun med Pingis på Arlanda VIP. Det var verkligen inget som en seriös företagare gör. Det var sjukt agerande. Eller är det typiskt för influerare? Efter det gick hon ut med att det skulle kosta 100 000 bara för att hon öppnade kylskåpsdörren. Så hur mycket kommer hon ta betalt för att öppna sin nya kylskåpsdörr efter denna film? 200 000?

      Japp. Det var då det började. Sen gasade hon på i vänsterfilen rakt utför tills det tog stopp i höstas då både det monetära- och förtroendekapitalet tog slut.

      Ja, det och intervjun med Skavlan. Då började folk reagera och undra om hon med sin blogg och schampomärke verkligen kan ha råd att ha en lägenhet i NY, ett hus på Lidingö för 30 mille, flyga privat m.m… Och ”lansering i USA”? Av vad? Ännu ett jäkla hudvårdsmärke? Tror många i samband med all dramatik och allt skryt började ifrågasätta om Bella verkligen var den hon utgav sig för. Hon har ju ljugit ordentligt förut men då har det inte rört sig om samma risker. Att lägga enorma summor på NY-lägenheten, flygplan och resor gick inte att ljuga sig igenom – där var det bara cash som talade och cashen tog ju slut rätt snabbt…

        I år 2020 ska hon köpa hus i Troppan.

          Vad är Troppan?

        Ibland undrar jag hur väl hon kunnat skilja på dikt och verklighet själv.

    Gaaaahhhhh! Nääääjjjj! Så cringe ???

    Desperat famlande efter uppmärksamhet….

      Jag är rädd för att det funkade på mig. Hade släppt il och saknade inte inläggen här (läser ytterst sällan il blogg), men vips sitter jag här och läser och kommenterar igen. Tänkte kryssa ner för en timme sedan ?

    I trailern ser man flera kreativa och framgångsrika människor: bea åkerlund, bea szenfeld och virpi pakiinen. Tycker Isabella verkar så malplacerad i den skaran!

      Känner inte till någon av dem ?

        Jag vet i alla fall vilka Ane Brun och Bea Åkerlund är.
        Övriga känner jag inte till. Fast de kan ju vara intressanta ändå. Kanske.

      Tror hon får vara med eftersom det kommer skapa visst skvallerintresse kopplat till hennes fall, kan inte se att produktionen i stort skulle vara speciellt nyskapande eller intresseväckande trots övriga namn.

        Tillägg: men i så fall endast i SE så varför inkludera henne i en produktion riktad till en mer internationell publik med relativt kända personer fortfarande stort frågetecken.

          Hon fick frågan när hon fortfarande skulle göra PR för amerikansk film så de trodde väl att hon skulle bli deras biljett till Hollywood. Antar att de inte tog betalt av henne av den anledningen.

            Aha!

      De kan prata om sådant de har skapat, men Isabella arbetar med att skapa är en bild av sig själv så att hon kan sälja saker – så även i den här dokumentären.

    Nu bild på henne utanför Dramaten! Så cringe!

      Mer cringe att du följer henne

      Passar bra för Drama Queen B 🙂

        Blir det teater nu efter hennes succéfilmer, som Barnvagnen, Blåsningen och Rakad i Bentleyn?

    Den där sminkningen??

      Hon börjar se ut som Bogdanoff-tvillingarna.

      Tycker det ser ut som att det är den döende dandyn som ligger där.

        Läste inlägget lite slarvigt och förstod faktiskt inte vem det var på klippen från filmen. Kisade lite med ögonen och tänkte ”aaha är det Khloe Kardashian, jäklar vad hon opererat sig” och sen, nää är det hon från ”real housewives Beverly Hills som alltid har stora halsband” och så tänkte jag ”fy hur kan folk spruta in så mycket skit i sina ansikten, pinsamt att gå runt så där”. men så föll poletten ner. ”det är ju Bella”. Och då blev hon plötsligt mycket finare i mina ögon, hon är väl ändå rätt naturlig i ansiktet? Jäkla mycket smink, men bara lite fillers i näsrygg och panna väl?

    En bra sammanfattning av IL är väl ungefär att förut skrattade man åt henne och hängde med i hennes, påhittade eller inte, värld. Precis som så många skrivit – hon var som vilken seriefigur som helst som man dessutom fick gratis. Men nu? Skrattet har för länge sedan fastnat i halsen. Jag tycker inte synd om henne, det har hon burit sig alltför illa åt för att någon bör kunna göra. Men det är tragiskt, faktiskt. Hon är ändå snart 30 år gammal.

    Så krystat ”uttalande”
    Liggande i dimmat ljus m full makeup.

      Bella the drama queen med obefintliga skådespelaregenskaper.
      Bara för pinsamt.
      Den enda som blir lockad verkar ES som tycks ha tappat det helt, alternativt aldrig haft det. Tror personligen mer på det senare.

    Varför granskar ingen att hon skapade ett nytt bolag 2018, Blonde Capital, och lät detta bolag köpa upp hela Löwengrip Invest?

    Jag kan inget om sådant här, men skulle vilja veta vad det kan finnas för anledning till att man som helägare av ett bolag gör det till ett dotterbolag till ett annat bolag som inte har någon verksamhet överhuvudtaget.

      Känns som hon hållit på med oegentligheter i företagen!

    Jag tror definitivt inte hon hittat på eller mjölkat den här krisen för att få lite extra tittare till en dokumentär. Hur mycket pengar tjänar hon ens på det, på lite extravisningar av något hon inte ens äger själv? Kan inte vara några jättestora pengar. Det är allt för småskaligt när det gäller Bella. Jag tror hon mjölkat denna kris helt enkelt för att bli mer intressant och återfå sin tillit hos läsarna. När hon är personlig och sårbar tycker folk se är mer spännande att följa henne, att bara visa upp det superfixade och lyckade var ingen bra strategi, det måste finnas ett element av spänning och att man själv kan relatera.

    Hennes satsning på New York med fake it till you make it osv och att den gick i stöpet är ju inte särskilt konstigt, men att kalla det en kris, berätta om hur dåligt hon mår och vilka tabletter hon ”knaprar” är för att bygga upp en person som läsarna tycker (synd) om och vill läsa om. Vilket hon hoppas på att slå mynt av i framtiden, men dokumentären tror jag snarare är en hjälp på vägen än huvudsyftet.

      Absolut är filmen en del i Excelarket.

    Finns bara ett ord: cringe.

    Alltså alla inlägg om Bella är likadana. Samma dravel om att hon trodde hon var så bra men nu har alla fått veta att det inte var så.
    Alla kommentarer är likadana under alla inlägg med. Det är liksom samma grejer som diskuteras och avhandlas varje gång? Är det samma personer som skriver samma sak? Eller varför blir folk inte mätta?
    Orkar inte dedikera 2020 till Bellas astråkiga liv. Jag avgår från skaran trogna läsare här.
    Mitt 2020 ska innehålla nya grejer. Tack för mig

      Och du bidrog med sa du?!?

      Jag är inne på samma spår. Får se om jag också kan kliva av karusellen. Blir bara bedrövad.

    Av alla Bellas samarbeten minns jag särskilt ett som får mig att rodna. Hennes samarbete med Styelin. Dessa hemsydda, måttbeställda oerhört illasittande, amatörmässigt sydda klänningar i billig kvalitet. Dessutom med spruckna sömmar fotade på en premiär. Varför liksom?
    Varför hade hon inte klänningar från någon riktig designer. Gahh, så pinsamt!

    Och varför har det egentligen skurit sig med Plagiat-Pingis?!?

    Så många frågor känner jag. ?

      Är Pingis fortfarande och tränar? Hon bör nu vara slimmad som en toppatlet med tanke på antalet träningstimmar hon lagt ner kontra timmar på företagen.

    Kan inte någon bara spela in skiten så vi alla kan se filmen där, orkar inte ge henne visningar?
    Cringe

    Haha, jag trodde de sista tre bilderna var ett montage av Camilla!

    Blondinbellas ex hajen gör parodi på cissi wallin på sin twitter, klassisk kvinnohatare

      Att cissi hatar kvinnor är inget nytt!

    Varför måste Bella prata sin dåliga engelska istället för svenska?

    Herregud. Hon tar upp det för att dagen började dåligt och slutar bra. Är det bara jag som förstår detta??

    Med tanke på hur utplanerat allt i hennes värld känns så tror jag typ att hon själv fixat att hon ska bli filmad och samtidigt ha tänkt ”ska det gå åt helvete någon gång så är det när det filmas!”… Och definitivt så att hon skrivit om det för att göra ”reklam” för det här!

    Usch, manipulativt av Isabella Löwengrip. Mår nästan illa. Så målet var att få vara med i en film? Undrar vad barnen tänker.

    Antingen hade hon signat kontrakt och var bunden att medverka, eller så tror hon på riktigt att detta kommer hjälpa hennes come-back.

    Båda scenarios är lika sorgliga.

    Vem bryr sig om henne idag? Och ja jag läser härinne när hon dyker upp bland inläggen men hon som person är så fullständigt förbi.

    Det känns som att man borde kunna få hoppa av ngt sånt kontrakt vid en kris.. hon ville medverka såklart och vara dramatisk

    Från Isabellas blogg: ”Ångesten har jag fått i läxa att se dom likt en förlossning, de måste få gå igenom kroppen och inte dövas. Det är svårt men det går.”
    Tog inte hon all bedövning som fanns? ?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.