Therese Lindgrens tuttfascination på Youtube

Jag har suttit och gått igenom Therese Lindgrens thumb nails, ett par år tillbaka i tiden –  på Youtube och skärmdumpat de som har bröst, sex, naket eller liknande refererenser på bild eller i text och jag får det till 38 36 stycken.
Det är inte alla videos vars bilder eller texter med den här typen av referenser känns som tagna ur luften, medan andra är stora frågetecken.
Som ”30 saker jag alltid har hemma” och så en bild på Therese Lindgren som häller upp dryck utan tröja, eller varför inte ”Mina 10 bästa hösthacks” och så återigen en bild på Therese utan tröja men med höstlöv över tuttarna?

I en intervju med Resumé från december 2019 beskriver Therese Lindgren sin målgrupp och sina ambitioner så här:

2013 var, enligt Youtubes statistikverktyg, ungefär hälften av publiken under 18 år. I dag är 10-15 procent under 18 år, säger Therése Lindgren.

– Fler åldersgrupper har hittat till Youtube och de som är väldigt unga är inte intresserade av mitt innehåll. Och de som var i yngre tonåren när jag startade kanalen är nu över 18 år.

Har du ändrat din framtoning medvetet för att din primära målgrupp inte ska vara ungdomar?
– Inte för att laborera med min publik, utan mer för att bli sann mot mig själv. I mina första videoklipp har jag ett annat tonläge. Jag trodde att jag behövde spela en roll som skulle attrahera tittare. Jag ändrade för att bli mer sann mot mig själv.

Hur Therese Lindgrens målgrupp ser ut idag vet jag inte, men med tanke på inriktningen hennes kanal har tagit så tänker jag att majoriteten av dem inte är småkids längre, eller vad tycker ni?

Men ni har rätt, det är ganska mycket sådant här på Therese Lindgrens kanal, jag antar att det kan vara för att ”sex säljer”? 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *