Yaytrade har också lyckats med en smått bisarr prissättning – two can play this game typ.
Jag undrar om det var Sellpy som inspirerade dem att ”avrunda uppåt” så att säga?
Margaux pushar för sin Yaytrade-shop i ett inlägg på bloggen, och lydig som jag är så följer jag brödsmulorna till Margauxs affär för att ta mig en titt.
Eller nä, det gör hon inte – hon pushar snarare för Sellpy, som enligt Margaux är de som satt priserna på dessa två gratishattar från Eldorado.
Det är nämligen Daniel Redgert och Redgert Comms som haft hand om Eldorados pr, vilket han boostat genom att skicka ut Eldorado merch till alla sina influencerkompisar i pressbud.
Det här är alltså en gratishatt som man vill ha 400kr för. Är det rimligt? Har hattarna blivit så pass populära att de kostar så här mycket begagnade då de varken finns att köpa i butik eller på nätet.
Trots att Margaux säger Sellpy när det ska vara Yaytrade så finns det en röd tråd i hennes förvirring och den är att det är företagen som satt priserna, inte säljaren.
Läser man det finstilta på Yaytrades sida så har de som policy att enbart ta in prylar som har/haft ett butikspris på 400 kr och uppåt.
Allting värt mindre än 150 kr gör sig Yaytrade av med.
Helt plötsligt känns inte prissättningen på Eldoradohattarna lika tagen ur luften längre. 😉
Kanske sätter de dryga 400 kr på allt och hoppas på det bästa innan de sänker priserna. Jag menar, än är inte den sista idioten född… 🙂
Så två Eldoradohattar up for grabs!
Perfekt för ”twinning” ,”his and hers” eller varför inte ”Mommy and me” om du fått en bebis med extra stort huvud? Annars funkar det nog med dubbelhäftande tejp så att hatten inte blåser av det lilla huvudet. De flesta bebisar verkar ha en kal fläck, någonstans på huvudet. Tejpa där!
Visste ni förresten att Jon och Janni är delägare i Yaytrade?
