Dubbelgångare i Dubai?

Bild från Instagram med två personer, tagen bakifrån och  personerna är väldigt lika Isabella Löwengrip och Paul Sundvik
Bildkälla: @jamesasquith Instastory

Ni är tillräckligt många som mailat och kommenterat kring den här bilden från reseinfluencern James Asquiths Instastory, att jag känner att jag måste lägga upp den.
Jag har ingen aning om ifall Isabella Löwengrip och hennes pojkvän är i Dubai, men visst är det likt dem?

Kanske är det som de säger i ”How I Met Your Mother” – att alla människor har en dubbelgångare?
Har vi hittar Paul och Isabellas?
Eller har vi hittat Paul och Isabella?

Dubbelgångare eller duon i egen hög person? 
Vad tror ni?

453 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Smart med munskydd på hakan. Verkligen.

      Han dricker ju vatten ?

        Men om han sätter det på hakan är munskyddet förbrukat

          Nej det är det inte.

          Dock ökar han sin egen risk för att bli sjuk.

            Paul har väl fått antikroppar från Bella?

              ???

            Om han tagit i munskyddet är det förbrukat och ska bytas.

              Så var och en förväntas använda ett eller två dussin munskydd varje dag?
              Det blir en kostnad på 50-100 kr varje dag.
              Inte så troligt att alla kommer att lägga så stora pengar på munskydd.
              Knappast ingen.

                Men annars kan man strunta i att helt använda dom. Om man ändå inte tänker använda dom korrekt. Hela effekten uteblir ju om det kontamineras med något som inte är sterilt.

                  Nej hela effekten försvinner inte. Den försämras men den går inte ner till noll.

                    Fast du har fel! Har man tagit i munskyddet ska det bytas och inte återanvändas. Blir galen på alla som inte kan hantera munskydd korrekt. Det förlorar hela syftet!

                      Hur, förklara gärna i detalj.

                  Det är väl därför Sverige inte ansett att det är värt att rekommendera munskydd. Folk kommer inte använda dom korrekt. Man ska inte pilla på det, man ska sprita händerna varje gång innan man rör det, man ska byta ut det ofta för det går ju inte att förvara det sterilt.

                    Faktum är att i princip alla som använder munskydd behandlar dem felaktigt.
                    Och det gäller miljoner människor i alla länder.
                    Frågan är om det är värt att använda munskydd över huvud taget.
                    I detta avseende har faktiskt Tegnell haft vettiga synpunkter från början.
                    Kvar är förmodligen bara signalvärdet och att man håller avstånd till den som bär munskydd. Munskyddet signalerar en person som visar respekt för sina medmänniskor och inte vill blåsa mikrober på omgivningen. Alltid något.

                      Fast nej verkligen inte. Det kan aldrig bli värre med att använda munskyddet oavsett hur dåligt man hanterar dem.

                      Detta är en myt.

                      TRH, men om jag har covid i käften och ett kliande munskydd som jag pillar på hela tiden. För att sen pilla på massa andra saker, Dörrhandtag, hissknappar, äpplen på Coop osv så kan det väl rimligtvis bli värre? Jämfr med om jag inte pillar mig i ansiktet och håller tillräckligt avstånd för att inte andas direkt på folk

                      @ Arbitrage

                      Det är så klart fel. Men studier visar att de som när munskydd tar sig mindre i ansiktet än de som inte har dem.

                      (Sen ska man stanna hemma om man vet att man är sjuk)

                      När skulle vara bär*

                      Felaktig användning av munskydd handlar inte lika mycket om huruvida man tar i dem eller inte, som att man tror att det gör att man kan hålla närmare avstånd till folk än vad som är smittsäkert. En falsk trygghet alltså. Släpp detta med att tro att de hanteras fel för att folk rättar till dem med händerna, det spelar mindre roll.

                      16:24 med flera. Exakt därför vi inte rekommenderas att använda munskydd i Sverige. Det är ju en väldig process att tvätta och sprinta händerna innan man tar på sig skyddet. Eller visiret, som vi har på min arbetsplats om vi måste träffa andra. Och sedan ska även visiret rengöras efter konstens alla regler. Med en viss sorts sprit.

                      Man tar sig MER i ansiktet när man bär ett munskydd. man rättar till det ofta. Då pillar man på det och får ev virus på fingrarna som man sen för vidare osv osv.

                      Jag lever i ett land där munskydd ar obligatoriskt. Nej, man byter inte skydd så fort man rört i det även om man kanske borde. Men jag kan säga att det gör en jävla skillnad när du har en nysning. Prova ba. Så vet du hur viktig en redan använd eller ej munmask är. Blir på riktigt lite mörkrädd över hela den här diskussionen. Prova, prova nys i en munmask så förstår du väldigt snabbt hur mkt skit som sprids och hur fort om det inte vore för din mask. Sluta snacka skit! Självklart hjälper mask till en viss del, inte hundra, men en del. Just nu gör vi allt för att stoppa spridningen. Era jävla lowlives som försöker få folk att tro annorlunda eller ens hålla en diskussion om sakens ickevara!? Vad ar felet på er? Använd mask! Vaccinera er när ni får chansen!

                    Det är främst utandningsluften som smittar, inte alls på samma sätt genom föremål. Men ge gärna en vettig källa och undersökning som visar detta. Lovar att du inte kommer att hitta en.

                      Huuuur ska källor hittas på denna sorts undersökning av ett virus som tagit över världen på mindre än ett år?? Vem fan tror du gör forskning?? Jävla nöt

                    Henrietta
                    Bara upplysningsvis, munskydden är inte sterila.

                      Det har hon ju inte sagt heller.

                  Men nej. Det är ju händerna som blir kontaminerade när man rör vid ett munskydd som används, inte själva munskyddet! Tänk.

                  Men om jag rör mitt munskydd så ökar det risken för att jag smittas,. Risken ökar inte för andra runt omkring mig.

                  Jag har inte munskydd för min skull, jag är inte orolig för corona, utan jag har munskydd för att följa restriktioner och minska risken att smitta andra.

                  Jag jobbar inte i vården, jag behöver inte följa vårdens hygienföreskrifter.

                    Men hur i hela världen skulle du få i dig viruset om det hamnar utanpå munskyddet för att du rör vid det?? Slickar du på det?

                    Risken är ännu större om du rör direkt på ditt ansikte istället för på munskyddet.

                    Studier visar också att munnsyddet påminner folk om att inte pilla sig i ansiktet och gör det därför mindre med det på.

                    Och nej du behöver inte använda det, men om du vill vara empatisk med din omgivning gör du det ändå.

                      Om du läser mitt inlägg så ser du att jag använder munskydd för att följa restriktioner, men det är omöjligt (och oekonomiskt) att följa de rutiner som vården har ang. munskydd m.m.

                      Kostnaden för munskydd i vården är dessutom mycket lägre än vad privatpersoner betalar med tanke på de kvantiteter som köps in i vården.

                      Ber om ursäkt. Jag läste fel.

                      Alltså allvarligt, jag jobbar inom vården och covidsjuka och vi har munskydd på oss varje sekund vi är i byggnaden. Undantaget när vi duschar, vilket ibland blir 3ggr om dagen. Jag kan lova dig att man pillar och kliar i ansiktet mer med mask på. Ofta jobbar vi 16 timmar i sträck, testa att andas och svettas i ett munskydd så länge och säg sen att det inte kliar.

                      Jag är säker på att du kliar dig etc. Men inte mer än om du inte haft det samt du pillar dig inte på din egen min, näsa etc för de finns under ett skydd ergo inte värre utan bättre om du har ett munskydd.

                      Vi tvingades börja bära munskydd för några veckor sen. HERREGUD vad personal är i sina ansiktet och justerar munskydd konstant… Med bara visir var det mkt tryggare. Way more.

                  Fast i vissa länder kan man inte strunta i att använda dom. Vi får inte lämna hemmet utan munnskydd. Fan heller att jag tänker lägga sådana summor på munnskydd varje dag

                Vanligaste munskydden av typ ll r ska man högst ha 15 minuter eftersom fukten i utandningsluften gör att skyddet försämras väsentligt. Så många munskydd blir det……

                  Nja, det håller längre än 15 minuter.

                    Nej 15 minuter är rekommendationerna men vad vet jag ?‍♀️ jag jobbar ju bara inom vården och bär munskydd varje arbetspass ?

                      Älskar när icke vårdkunniga personer hävdar att vårdpersonal har fel… ?‍♀️

                  4 h är dom ok

                    Så du menar att du kan gå omkring och andas i ditt munskydd i 4 timmar innan det blir fuktigt?
                    Aldrig, Och när det har blivit fuktigt så fungerar det inte som det ska.

                  Det vanligaste munskyddet med IIR håller i fyra timmar. Det är den informationen som vi får i min region. Sen byter vi ändå efter varje patient, är vårdpersonal och jobbar med covidpatienter. Sen finns det munskydd som skyddar mot aerosoler och de är istället inte vätskeresistenta. Så det gäller att veta vad man är ute efter för typ av skydd.

                Det är ju det som också gör att det inte är så troligt att det kommer användas på rätt sätt…

                men vad kostar munskydd i Sverige? Här i danmark kostar det 10dkk för 20 st. Alltså ca 13-14 SEK för 20.

                  Kategori IIR kostar 2,50-3,00 sek per styck (hos Apotea i 50-pack)

                    10 st för ca 50:-

                Varför skulle det innebära ett dussin munskydd varje dag? Du sätter på det tex när du ska handla och åka kollektivt. Det skulle väl vara 3 munskydd på en dag vid handling. Låt bara bli att pilla på det när du väl har det på dig så behöver du inte byta så ofta.

                Här finns en bra video här hur man använder munskydd korrekt.

                https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/sa-har-anvander-du-munskydd-ratt/

                Så fort det har blivit fuktigt av din andning ca 20 min. så ska det bytas.

                  Typ II R kan du ha 3-4 timmar utan problem.

              Nej så är det inte. Det viktiga är att han tvättar händerna efter att han tagit i munnskyddet. Munnskyddet sig förbrukas inte.

              Dock håller inte ett vanlig munnskydd tätt särskilt länge då pappret blir fuktigt och bör därför bytas ofta ändå.

                Jo det gör det om han rört annat (sannolikt) innan han rör munskyddet.

                  Hur skulle det förbruka munskyddet som främst är till för att skydda andra och inte sig själv?

                Nån professor sa på nyhetsmorgon i höstas att man kan lägga munskydden på tork när man kommer hem och återanvända dom sen.

                  Precis så kan man göra. Ta av det genom att ta i snörena runt öronen, lägg det på hushållspapper, tvätta händerna, låt det torka.

                  I omvänd ordning, ta upp det via snörena, sätt på det, rätta till munskyddet, tvätta händerna. Klart.

                    Det känns otroligt dåligt för huden

                      Att ge någon covid är också otroligt dåligt.

                Bor i ett land där vi använt munskydd senaste 6 månaderna och har aldrig varit med om att mitt munskydd blivit fuktigt ..

                  Va? Det har jag.

                  Du kanske inte andas?

            Ja, alltså är det förbrukat.

              Erkänner mig totalt skyldig till hantering av munskydd. Det är ju typ omöjligt att sätta på det exakt rätt på en gång och inte kunna rätta till det. Skyddet flyttar sig ju när man pratar till exempel och då måste i alla fall jag vara där och korrigera så att det sitter rätt. Om jag då ha sabbat hela grejen så kanske jag ska skippa munskydd?

                Och du gör inte fel. Du gör helt rätt.

                Det enda du ska lägga till är att du tvättar händerna efteråt (såvida inte munskyddet är helt nytt) eller sprita händerna om du måste rätta till det på något annat sätt än att reglera via banden runt öronen när du är ute bland folk.

                Du måste ju tex ta mitt på munskyddet för att kunna klämma åt det runt näsan i metallskenan som är till för det för att skyddet ska hålla tätt.

                Okunskapen här bland kommentarerna verkar stor och det skyller jag Tegnell och FHM för.

                  Tegnell är väl den som är mest skeptisk med vetskap om att man inte gör rätt och då är det ingen ide att använda munskydd.

                Ja absolut. Det är ju så det är att folk tar inte reda på hur man ska använda det. Ändå skriker folk om munskydd.

            Jag tycker att du, med flera ska gå in på folkhälsomyndighetens hemsida och läsa om vad som gäller istället för att sprida information som låter som att det är egna åsikter istället för fakta.

            Munskyddet _är_ förbrukat fort du avlägsnar de från sin plats vilket är över mun och näsa.

          Det är samma snubbe i alla fall. Kolla på öronen *blink*

        Om du ska äta eller dricka bör du ta av det helt i snörena. Sen lägga det i en plastpåse och knyt. För att sedan sätta på ett nytt ur en obruten förpackning, och enbart vidrör snörena igen.

      Ett mode sanktionerat för ett par dagar sedan av MSB:s chef Danne E som ljög som en äkta influenser. Han har rest ofta och han var rädd för journalister skulle skada honom så han tog bakvägen VIP som IL. En skillnad, Danne bar väskan själv. IL brukar låta Svedala bära hennes Chanelbadväska.

      De allra allra flesta av alla som har munskydd utomlands har ju det gör att det är tvång och de bötfälls annars. Man bryr sig nog inte så mycket om det är sämre att ha det på hakan då, man har det bara för att….

        Så äckligt, bor utomlands där munskydd inomhus är “lag” så alla på jobbet har tyg-munskydd. Jag frågade alla medarbetare om de tvättar sina munskydd var av alla sa ehh nej? Så dom har alltså gått runt i snart två månader med samma munskydd som de andats och fuktat ned otaliga gånger.
        Jag tänker på allt som gror där inne i deras masker nu. Kan ju knappast vara bra att andas in om och om igen.

          De ska så klart tvättas men tyg-munskyddet har ju också utbytbara filter som man byter varje dag inne i tygmasken.

            Tror inte alla har det. Tror många har bara tygskydd.

              Ja ingen på mitt jobb eller runt omkring mig har filter i sina tygmunskydd. Alla går runt med samma ingrodda tygbit dag in och ut : ))

          Haha gud vad äckligt!

      Dessutom försöker de dölja denna resa för att de vet att det är vidrigt att resa mitt i denna pandemi ?

        Ja exakt. Det är dem.

        Hon ska ta paus dessa dagar. Oj oj

      Använder ni munskydd i Sverige?

        japp där jag anser att det behövs

      Håll käften, du bor i sverige som inte ens vet hur det är att använda munskydd hela tiden

        Vilken ton. Herregud.

      Såklart de varit i Dubai! Men seriöst vi har en regering som ”avråder” så sluta häxjakten nu.
      Nej jag är inte Isabella fan eller bryter mår RÅDEN men lägg av nu.
      Ingen av er som skriver sitter hemma snälla ..

      Råd = gör som jag vill
      Lag = böter

      Sluta gnäll och lägg krut på en lam regering

        Det är avrådan för att man inte kan lägga ett förbud. Och de flesta människor bör ha begåvats med egen hjärna att det vare sig är klokt eller solidariskt att resa just nu, inom eller utanför landet.

          Systrarna graf med barn och kompisar är i Spanien. Så varken hjärna eller solidaritet där.

            Letar kanske nya sugardaddies oxå.. Just saying.

          Tyvärr har varken statsministern, finansministern, vice statsministern eller socialministern ”begåvats med en egen hjärna” i sådana fall. Då de har några av Sveriges viktigaste jobb så borde man ju kunna anta att de åtminstone är normalbegåvade. När de inte ens kan följa sina egna råd, hur mycket ansvar tror du då gemene man tar?

      Ja då har man ju liksom störst chans att få i sig det ev. virus dom sitter där på munskyddet alldeles vid munnen.

        Med anledning av bilden där skyddet satt under hakan.
        Så trist när ett svar hamnat 100 inlägg ner….

    Klart det är dom. Vilka spån.

      Nä en dubbelgångare

        En dubbelgångare?
        Vem är det då som är riktig – Paul eller Bella?

          Dubbla dubbelgångare.

            ??

        Paul ser ut som Trump i håret ?

        Eller deras okända tvillingsyskon.

      Självklart kloner! Test av AI och kloner Gabriella som testflyget virtuellt från New York och har med sig kloner Ken.
      Isabella kontrollerar dem från soffan ätandes tefat NKS mintchoklad medan Paul har koll på kloner Ken från poolens nu nästan helfrusna botten. Detta är en världsnyhet!

        ?????????

        Drunknade inte han i poolen, eller vinterbad månne?

      Va ju någon som skrev här igår att hon sett dom på flyget till Dubai också ?

        Blir det inte konstigt att folk rapporterar in kändisar som reser medan dem själva… reser???

          Nej? Inte så länge de inte hävdar att de inte reser själva? (Och så kan det ju dessutom vara flygplats- eller flygplanspersonal som rapporterar också)

          Ja .. för vi FÅR resa .. är inte olagligt så sluta nu

            Det är ointelligent och osolidariskt när folk dör. Bara för att det inte är olagligt är ju det inte lämpligt ??‍♀️

      Vem betalar? Pappa lr?

    Det är dem.

      Hon har fan ingen skam i kroppen alls den bruden. Jag visste att de var i Dubai.

        Gabriella o Ken

        ”Bloggpaus” för lugn och ro….

        Varför? Det är fritt fram för regeringen ger råd!!! Inte lag

          För att de inte kan förbjuda och då ska gemene man använda den hjärna man ärats med vid födseln.

      Dem?

    Det där är 100% Paul i alla fall

      Då är sannolikheten för att det är Bella på bilden 100%, eller hur?
      Eller ska vi reservera en promille av sannolikheten för eventualiteten att Paul är i Dubai ensam och råkat hamna på samma bild som en okänd blondin?

        Blondinen råkar även ha samma chanel väska som Bella.

          Det kan man kalla en äkta dubbelgångare!

            En äkta bubbelgångare!

        Det finns väldigt många blondiner där, i alla fall om man kollar på insta. De gillar doften av pengar.

    Hon har ju tagit några dagar ledigt från bloggen så det är klart att det är dom, jävla nötter till människor!

      Ja hon tog lite ledigt för att finna inspiration och zooma ut och landa. Nog landade hon på Dubai flygplats. Hehehe

      Rebecka..det bara förnamnet IDIOTER, hon/dom två är så blåsta då det finns inte

      Dom är lika blåsta som den andra Grisen Dan Eliasson……IDIOTER

        Jamen fy ? jag fick precis höra om en familj vars barn utövar samma idrott som våra, att de har bekanta på besök, som åkt ungefär 150 mil (vi bor i ett avlångt land). De har provtagit sig i måndags. På onsdag var de ute och shoppade. Och på torsdag fick de svar att de är positiva. Jag antar att de ännu har en 150-milaresa tillbaka hem framför sig. Innan skolorna börjar. Och familjen de har besökt har också testat sig. Fy tusan. Ilskan, vanmakten och uppgivenheten jag känner just nu. Vi som håller oss till restriktionerna kommer aldrig att kunna leva ett liv bland andra människor. Vi kommer aldrig att börja träffa familjen som vi inte bor tillsammans med igen.

          Men drop it. Du kan bli smittad av dina barn som får det i skolan och bär på det utan att de själva är sjuks, eller på bensinmacken.

            Håller med A. Hur många som helst går med Corona och är ovetande om det. Alla har förmodligen NÅGON i sin närhet som är positiv för Corona.

              Och det är därför som man ”ska” resa runt eller?? Nä de är just därför man ska hålla sig hemma för tusan!!!

              Men det är ju en sak att inte veta att man bär på smittan och en helt annan att misstänka, testa sig och sedan fortfarande ränna omkring i samhället. Tanken är ju att man ska vara hemma tills man får resultatet.

              Tycker det är så tråkigt att folk inte kan ta detta på allvar. Bor i UK och vi är inne på vår 3dje lockdown. Min närmaste vän här spenderade förra helgen på sjukhus pga misstänkt stroke som utvecklats av corona. Tack o lov var det inte det, men hon är fortfarande helt utslagen.

              Covid har en dödlighet på ca 3% men det innebär inte att de resterande 97% återhämtar sig utan komplikationer — DET är något jag tycker är viktigt att fokusera mer på!

          Så de gick ut innan de fått provsvaret? Smart.

        Okej att han gjort något du inte tycker om. Du har full rätt att yttra den åsikten.
        Men kan vi snälla hålla en lite högre nivå och lämna glåpord där de hör hemma, i sandlådan?
        Sluta kalla folk för saker och du blir tagen seriöst.

    ????

    Vansinne. Komplett vansinne. ??‍♀️

    Tycker du gick för långt i att publisera detta Camcam

      Varför då?

        För att alla har under hela året hävdat att man ska kritisera influensers för vad de lägger upp och därmed influerar till och att de får vara ifred så länge de inte promotar något. Nu har inte Isabella skrivit någonting överhuvudtaget om att hon rest bort och då ska hon inte bli lynchad för det.
        Camilla har också flera gånger uttryckt att det här inte är en skvallerblogg och lägger inte upp grejer som är baserade på rykten, utan det moraliskt rätta är att vänta med att skriva om det tills ryktena är bekräftade av influencern själv.

        Det finns inte en chans att det skulle bli ett inlägg om många har mailat om tips på rykten att en influencer är gravid, har ett nytt förhållande, har skilt sig osv och baserar ”bevisen” på en nobody som smygfotat utan influencerns vetskap.

          Håller med ??

          Bra poäng.

          zzzzzzzzz…..

          Alldeles nyss var det ett annat inlägg om att influensers inte riktigt kan välja när de är influensers och när de vill vara privata.

          När hela ens existens och inkomst handlar om att vara offentlig så är det tyvärr så att man inte kan välja bort kritik om man beter sig olämpligt, men medier i Sverige har ändå en tradition av att respektera personliga tragedier och motgångar.

            Problemet jag ser med det här är att läsare blir mer och mer intoleranta för vad som är olämpligt.
            Det ser vi ju ett väldigt bra exempel på nu, när man först baserar kritiken på att influencers postar ”olämpliga” inlägg och på så sätt influerar sina läsare till att själva bete sig lika ”olämpligt”. Det fastän de flesta faktiskt följt de restriktioner som finns. När dessa influencers sedan lyssnar på kritiken och slutar posta dessa inlägg så får de fortfarande skit, fast nu på andra upphittade grunder.

            När det blir såhär, när det alltid är ett antal som tycker att man beter sig olämpligt och man alltid får skit oavsett vad man gör, då kommer influencers till slut avfärda all ”kritik”. För om vi ska vara ärliga så är många av kommentarerna bara folks åsikter som man av någon ogrundlig anledning tycker att man har all rätt i världen att uttrycka på en främlings plattform och kräver att den här främlingen ska ge en respons.
            Kritik ger man för att man vill ha förändring och att personen ska förbättras. Mycket av det som skrivs är ganska uppenbart enbart skrivet med onda avsikter, där folk bara vill ha en kanal för att få ut sina egna aggressioner.

            Sedan har medier i Sverige en tradition att inte basera sin bevakning och rapportering på rykten och skvallerbilder, utan de väntar på att få ryktena bekräftade från personen ryktet handlar om.

          Håller med. Inte för att försvara Belle på något sätt.
          Men jag reste själv nyss, innan resa och efter gör man Covid test, är detta positivt får man inte åka.
          Väl i landet (där jag var) är det ett krav med munskydd, samt att man har minst 2m avstånd mellan varje person, annars får man 6000€ (60 000kr) i böter. Sen var det också utegångsförbud mellan vissa tider.

          Man får tycka vad man vill om folk som reser just nu, men döm inte innan man vet fakta + hur det ligger till

            …och du kan också ta och skämmas för det beteendet.

              Kanske, man får tycka som man vill.
              Men ge konstruktiv kritik och argument istället.
              Varför tycker du så?

                Kan du inte klura ut det själv finns det ingen hopp och att försöka hjälpa såna som dig på traven. Sorry.

                  Ärligt, har du inget bättre att komma med? På riktigt? Då verkar du inte ha så bra koll heller? Herr/Fru följa strömmen kanske??

                  Här är några punkter angående ämnet som jag skrivit i en kommentar nedan:

                  (Ang min resa så tog jag covid test innan. Faktum är att man får inte ens komma in på en flygplats utan intyg, vilket faktiskt gör det den tryggaste platsen just nu.

                  Utöver det har jag ett eget boende utomlands, så var hemma mestadels av tiden. Tiden utanför hemmet hade jag munskydd samt höll avstånd. Striktare än här alltså.

                  (Stötte även på fler kändisar som valde att resa som PK Sverige kanske inte känner till?) )

                  Mina argument är här då, du du uppenbarligen inte verkar ha så många:

                  1. Nej, det funkar inte att vara helt isolerad. Varken ekonomisk för landet eller enskild individ.
                  (Skulle Sverige gå i lockdown så skulle samhället på sikt gå under, och den mentala ohälsan skulle öka).
                  Vilket i sin tur gör att självmordsstatistiken ökar och fler får leva på bidrag.

                  2. Man ska värna om andra, helt klart, men för att gå rakt på sak, detta är inte aids-epidemi 1980 eller pesten. Det är endast 0,6% som avlider, av dessa är majoritet äldre eller tidigare sjuka. De flesta kommer klara sig.

                  3. Som jag skrev gör vårdpersonalen ett extremt viktigt jobb. Men jag jobbar själv inom vården och läget är faktiskt inte på liv och död (iaf inte som medier får det att framstå) de flesta klarar sig och är symtomfria.

                  4 För att summera; Det är bra att försöka leva så vanligt som möjligt; dels för vallfärden och den psykosociala miljön. Jag är sjukt trött på folk som tror sig är perfekta, fast de själva säkert är ute och handlar, åker kommunalt osv emellanåt.

                  Trots att vi lever i en pandemi så MÅSTE vi försöka leva så normalt det bara går (då menar jag inte att man får göra som man vill helt), men att helt isolera sig, stänga ner affärer/restauranger osv funkar inte.

                  Så. Där har du argument till min resa, samt varför man absolut inte kan stänga ner ett helt samhälle pga detta.
                  Har du något vettigt argument mr/mrs ”Kan allt”?

                    Kan även tillägga att jag gjort ett till test direkt när jag kom hem som var negativt. Hade det varit positivt hade jag isolerat mig som alla andra, inget att ens diskutera.

                    Att resa utomlands till ett eget boende VS att åka kommunalt till jobbet t.ex går inte ens att jämföra.
                    I princip så satt jag i ”karantän” fast utomlands. Med intyg på att jag är frisk (som alla andra ombord på flygplanet), vad är säkrast, hmm???

                      Låter som en trevlig resa.

                    Jag kan inte allt men vettig nog att följa rekommendationer och restriktioner i en pandemi. Bara för att det inte är förbjudet eller olagligt så innebär det inte att det är ok och bra för det ??‍♀️

                      Men läste du ens vad jag skrev?

                      Så hade vi haft helt lockdown så hade du följt restriktioner till punk och pricka också? (Trots de synpunker jag skrev ovan)
                      Klart man får ha synpunker om någon reser, gymmar eller varsomhelst. Men man måste tänka själv, och inte bara ”säga att det är fel” utan att ha något mer än känslomässigt belägg bakom.?

                      Du hade ju verkligen inget att själv komma med, mer än att ”jag och flera andra gör fel”. Det är värre enligt min mening

                    På punkt 3 skulle jag vilja hävda att media inte alls får det att låta ”på liv och död”. Jag anser att de rapporterar en felaktig bild av hur sjuk man faktiskt kan bli, även utan tidigare sjukdomar. Utgår från att du inte jobbar inom någon högspecialiserad vård. Välkommen in på valfri överfull IVA-avdelning där majoriteten av patienterna vårdas i respirator i bukläge för att ens kunna ha en möjlighet till syresättning. Där vi lägger 20-åringar i ECMO som en sista chans till överlevnad. Där personalen fäster kirurgtejp under munskyddskanten för att lindra skavsåren…

            Fakta har vi ju? Dom har rest. Vi ska inte resa.

          Men det är inte rykten, det är en bild som berör ett samhällsproblem. Tycker inte det är till att likställa med att ex x har hånglat med y.

            Jo, det är att jämföra med rykten.
            Det finns en anledning till varför de seriösa medierna inte använder sådana här bilder. Det är för att det inte anses seriöst att basera en bevakning och rapportering på skvallerbilder. Sådant är förpassat till blaskor och skvallerbloggar.
            För man vet inte när bilden är tagen, man kan faktiskt inte identifiera dem. Man vet inte var de är, man vet inte när de är osv osv.
            Det är väldigt mycket frågetecken och man egentligen vet ingenting. Det enda man kan göra är att spekulera och ta massa saker för givna.

            Vilket är väldigt märkligt efterdom Camilla själv uttryckligen sagt att det här inte är en plats för spekulation och skvaller. Men ändå gör hon den här bloggen mer och mer lik någon blek form av Gossip Girl.

      Varför?

      hahaha men vafan, NEJ?

      Det är precis denna typ av inlägg vi vill läsa här på Bloggbevakning!
      Breaking news och något smaskigt att diskutera 🙂

        Det här är ju skvaller. Inga breaking News. Camilla skriver ju att influensers ska kritiseras för det de lägger upp, och att det är då de ”influerar”, inte vad de gör privat. Nu gör ju Isabella något utan att posta om det och då istället ska man kritisera henne utifrån skvaller? Så tråkigt att du Camilla inte kan hålla dig till det du säger. Därför denna blogg alltid kommer vara en skvallerblogg och inget mer

          Skulle gärna vilja se en sammanställning
          på hur många inlägg det var om IL under året 2020.
          2021 har ju nyss börjat och det är ju en hel del redan.

            Det ska nog t.o.m du klara av att fixa själv. Börja från januari 2020 och så räknar du hur många inlägg det blev fram till sista december samma år.
            Man kan inte få allt serverat, lite måste man göra själv. Om du vill ha några tips på hur man räknar så har jag iaf ett par stycken.

              Den tiden finns inte.
              Tror att du själv C sitter på fakta om det.
              Vet bara att det är många alldeles för många.

                Har faktiskt ingen aning och jag kunde inte bry mig mindre. Däremot så tror jag att den tid du lagt ned på att skriva dina senaste inlägg hade avverkat åtminstone fram till mars, april nångång.
                Börja räkna nu, du kanske till och med lyckas släcka en brand av kunskapstörstande kommentatorer med en alldeles egen sammanställning.
                Du bör nog ta med några att jämföra med, en siffra blir ju ganska innehållsfattig om den inte kan stå i proportion till en annan.
                Jag sätter en tia på att Löwengripskan fick flest inlägg förra året följd av Bookskan som har gasat på rätt rejält periodvis. Kanske inte har varit pga de mest charmiga bedrifterna, men ändå.

                  Jag har inte skrivit så många kommentarer
                  som du vill framstå.
                  Tycker och tror att den här bloggen kunde
                  bli riktigt bra om du ändrar din attityd.
                  Och att du sen får med dig din svans av att skriva elaka kommentarer.
                  Det är för mig smaklöst. Bryr mig inte….att du inte bryr dig.

            Jag blev lite nyfiken och gick igenom januari förra året.
            Flest inlägg handlade om Isabella där hon var med i 17 stycken inlägg.
            2:a mest nämnda var Bianca med 8 inlägg och 3:a var Margaux med 7 inlägg.

            Trots att februari var kortare än januari så skrevs det förra året 20st inlägg om Isabella, på 2:a plats kom Nellie med 7st inlägg och på delad tredjeplats kom Bianca, Kenza och Margaux med 6st inlägg.

            I mars var det jämnare med Bella på 10 inlägg, Anna book, Bianca och My Martens på 7 inlägg och Elsa Billgren med 5 inlägg.

            Influencertoppen i April: 11 inlägg om Bella, Katrin och Margaux på 7st och Egoina på 5.

            I maj slog vi rekord. Under en månad som Bella inte gjorde något annat än att starta poodd och försöka ta grönt kort i golf så skrevs det hela 23 inlägg om henne.
            Tvåa var Bianca på 7 inlägg, tätt följt av Nellie med 5st inlägg.

            Jag börjar se ett mönster här…

            Och så har vi kommit till juni.
            Överraskning Bella leder även denna månad med 13 inlägg.
            Följt av uppstickaren Anna Book med 9 inlägg. Efter Bianca med 7st inlägg.

            Så första halvåret förra året såg det ut såhär:
            Bella 94st inlägg totalt
            Bianca 37st inlägg
            Margaux 33st inlägg

            Är verkligen Isabella 3 gånger så intressant? Hon har fått lika många inlägg som plats 2,3 OCH 4 tillsammans!
            Är det bara jag som tycker det är lite bananas, speciellt med tanke på att hon knappt gjort något det här året?

              Bra jobbat. Och intressant faktiskt.

              Nej, jag har inget liv och ja, jag har fortsatt att gå igenom inläggen.
              I juli ser det ut såhär:
              1. Bella – 15st inlägg
              2. Bianca – 10st inlägg (första att komma upp i tvåsiffrigt efter Bella)
              3. Anna Book 8st inlägg

              Augusti:
              1. Bella – 12st inlägg
              2. Anna Book – 8st inlägg
              3. Bianca 7st inlägg

              September
              1. Bella – 14st inlägg
              2. Bianca – 11st inlägg
              3. Cissi Wallin – 6st inlägg

              Oktober
              1. Bella – 17 inlägg
              2. Anna Book – 9 inlägg
              3. Bianca – 8 inlägg

              November
              1. Bella – Med hör och häpna! Enbart 9st inlägg! Första gången det är ensiffrigt under hela året.
              2. Bianca – 8 inlägg
              3. My Martens – 5 inlägg

              December
              1. Bella – 12 inlägg
              2. Margaux – 8 inlägg
              3. Bianca – 7 inlägg

              Och totalt för 2021 har vi då topp 10
              1. Isabella – 173 inlägg (Vilket är 25% av allas inlägg totalt)
              2. Bianca – 88 inlägg (eller 12%)
              3. Margaux – 65 inlägg (9%)
              4. Anna Book – 58
              5. My Martens/Alexandra Nilsson – 38
              6. Nellie/Kenza – 36
              7. Katrin – 35
              8. Cissi Wallin – 34
              9. Nicole Falciani- 28
              10. Jocke & Jonna -27

              Är Isabella verkligen på riktigt seriöst så pass intressant att diskutera?

              Jämför antalet kommentarer under Bellainläggen jämfört med under de andra inläggen också om ni tycker att det är för många Bellainlägg!

              Har en start känsla av att Bellainläggen skapar mest engagemang, och då är de faktiskt relevanta.

                Du tror inte att jag gjort det? 😉
                De inlägg som får mest kommentarer är Öppet Spår
                Efter det kommer Gynnings graviditet som tydligen upprörde massor.
                Sedan kommer Corona, efter det när Camilla önskar feedback.
                Efter det är det corona igen, alternativmedicin, att man inte ska vara full på nyår om man har barn, corona igen. Sedan är det exponering av barn, corona, Elin och Robertos relation, corona, djurmisshandel, corona, blond är inte tjockare än vatten.
                Corona, klänningar, smygreklam, onlyfans, corona.
                Och SEN efter alla dessa inlägg, först då kommer Bella med hennes lögner som igår hade 196 kommentarer.

                Bella är inte relevant längre, det är inte många som diskuterar henne utan det man diskuterar är allt runt om eftersom Camilla snabbt gör ett exempel av Isabella. T.ex. bryter mot restriktioner och handlar med ett snorigt barn. Kommentarerna handlar då inte om Isabella utan om corona i allmänhet.

            Just nu för dagarna i januari ser det ut som såhär:
            Isabella Löwengrip – 5 inlägg
            Paow och Margaux – 4 inlägg
            Pernilla Wahlgren – 3 inlägg

            I genomsnitt har Bella fått ett inlägg varannan dag och det mönstret fortsätter nu i januari 🙂

          Jag tänker att man får kritisera privatpersoner för sina dåliga, egoistiska, opassande, idiotiska, farliga val här i livet. Vill man ha förändring åt nåt håll så krävs det nog att man båda ger och tar emot kritik till/från privatpersoner.

            Är du helt sjuk i huvudet? Och hur ska det gå till om man ”ska” kritisera privatpersoner man inte känner? Vem är du att avgöra vem som är klandervärd och inte? Och vadå man ”får kritisera privatpersoners val”, skojar du? Är det någon folkdomstol du inbillar dig att du är med i? Är det lika ok då för dig att hänga ut din granne i någon facebookgrupp och snacka skit om vad personen gör och inte? Sjukaste jag läst på länge.

              Att vara dum är verkligen en samhällsfara…patetiskt gäng som hittat hit.

              Det bästa vore om du inte skrev här alls 16.18, eftersom du känner att du måste vara så otrevlig.
              Hej då, schas.

          Bevis på att detta är en skvallerblogg men en majoritet av människor som bara är ute efter att leta fel. Märks att ni inte mår bra i er själva. Ena stunden ska influensers kritiseras för det de lägger upp, andra stunden gäller det inte alls och man ska istället luska fram vad de gör privat. Helt sjukt. Hur bittra?

            16:20
            Bittra? Mår inte bra? Bättre argument tack.

          Det är väl inte skvaller – det är ett faktum att de har rest utomlands.

      Ja sluta ”publicera” allt ?

      De bryter medvetet mot UD reseråd. Det ska absolut uppmärksammas.

      Bella och Paul har säkert bett den här snubben fota dem. Hon lär känna till denna influenser. Hon vill ju provocera och är nog orolig nu att folk glömt bort henne när hon inte varit aktiv på sina kanaler.

      Hon jublar nu av glädje att det skrivs om henne här. Ingen är gladare än hon för det. Den patetiska jäkeln. Glöm inte att inget bara sker när det gäller Bella, ALLT är utstuderat och planerat. Detta är iscensatt.

        Ja, det känns ju lite väl märkligt att de skulle fastna just på den bilden han publicerar.

        Första jag tänkte på också. Hon berättar för honom på knagglig engelska att hon är ”swedish influencer” och att svenskar ”love to hate me” och att de kan ha PR-utbyte. Hon provocerar och får massa klicks, och han får klicks för folk vill in på hans konto och se bilden.

        Men din stolle, ta av foliehatten. Blir mörkrädd.. och att 33 pers gillat kommentaren, alltså what… galningar här. Eller så kan någon mixtra med likesen, gissar att det är så och DET och din kommentar är utstuderat. Ser dessutom att flera kommentarer som var mindre positivt för c är borttagna, så klart. Alltså.

          Vänta nu – du menar väl ASSÅ! ?

      Haha varför? IL påstår ju att hon är hemma och tar det lugnt nu efter jul. För att andas ut från bloggen. Bull shit ju. Då ska det fram i ljuset!

    Du är sååå tröttsam och så förutsägbar…. visste direkt att detta inlägg skulle komma, och att det förra tidigare idag skulle komma. Du är inte alls besatt av IL neeejdå. Löjlig är du också sorry to say. Du har en dubbelgångare i alla fall det är en sak som är säker, och ja dom flesta har det.

      Gäsp

      är det nån som är såååå tröttsam och förutsägbar så är det väl du? det här hade varit intressant och relevant oavsett vilken av alla influensers som tagit ”bloggpaus” och rest till andra sidan jorden under tiden som antal smittade och döda skenar iväg.

        Är Elaines bloggpauser också intressant och relevant och huruvida hon reser när hon tar dom?

          15:29
          Vem det?

        Det är väl iofs bra att ta bloggpaus under en resa eftersom att influencers inte ska visa och skylta med det just nu. Så det är ju ett plus iaf, och dessutom så har IL och P antikroppar. Ja ja jag vet att vissa menar och tjatar om att det är inget skydd eller skäl men det är okej om man har antikroppar, och att hon dessutom inte visar och inspirerar andra till att resa i all fall.

          Men gud ?

          ??‍♀️

          Antikroppar kan försvinna, gjorde det för mig

            KAN försvinna? Så klart dom försvinner. Det handlar inte OM utan NÄR.

          15:34
          Du skojar….hoppas jag.

          Att ha antikroppar är inte ett skäl till att man får resa och du kan dessutom bli smittad igen även med antikroppar.
          Du kan ha viruset utan att veta om eller vara sjuk alls. Därför ska man inte resa.
          Hon ljuger med bloggpausen, de hon angav var att hon behövde lugn och ro och skulle ta paus från bloggen och vara hemma och njuta typ? Så hon ljuger.

      ”och ja de flesta har det” ? Ett dubbelgångar-par dock, vad är oddsen för det?

        De flesta av oss har en dubbelgångare. Ser bara en person på fotot och något blont hår vilket många har. Ingen har sagt att de flesta har ett dubbelgångar-par men det förekommer det också.

          Bra, då var det utrett. Så bra att du är här och rätar ut alla frågetecken.

      Vill du att vi kallar dig “Saida”?

        Dina svar alltså… för att flytta fokus och dina icke-svar, som i annat inlägg där någon påpekar att du bara granskar IL och inga män och att du hackar mycket på IL – då svarar du: det finns mest kvinnor i influencerbranschen. Ah men eller hur och det är därför du hackar på just IL och är besatt av henne, men Jocke L då, Viktor F, Alex Schulman, Pärleros.. finns en hel del män.

          och när hon menade att hon ”inväntat kommentar” på natten från Margaux haha också ett pinsamt icke-svar på den kommentaren.

            och så är hon snabb med att radera kommentarer med fakta som är till IL s fördel eller som försvarar henne.

              3 svar i rad av samma tok

          Det bästa vore ifall denna blogg las ner. Det märks Camilla att du inte mår bra. Ingen som mår bra kan hysa sånt agg mot människor hen inte känner. Du har gjort karriär av att leta fel hos folk, håna dem och starta drev. Jätte bra att du avslöjade Isabellas skit, det tycker jag, men granskningar är liksom 5% av som blogg. Det är bara att gå in på kommentarsfältet för att se hur nivån är.

            Alternativt att du sluter läsa här. Bara en tanke som slog mig. Jag tror nog inte att ditt intresse för Cams hälsa är anledningen till att du läser Bloggbevakning.

              Ni kanske ska sluta läsa och följa inlfuencers bloggar och kanaler med då med den logiken så slipper ni ha något att bli upprörda över 5 gånger per dag. Sjuka människor. När någon kritiserar camcam är det plötsligt ”dra härifrån”, men ni som kritiserar influencers men tycker att de prompt ska svara på era meddelanden är ett skämt.

            16:22
            Sluta läsa. Lätt som en plätt ?

              När någon ger influencers feedback – backar upp och blir sur för att man inte får respons
              När någon ger Bloggbevakning feedback – Sluta läs!

        Jag tror att det är en del som vill att du besvarar befogad kritik på ett moget och professionellt sätt.

          Hon kan inte det. Såg du henne i expressens intervju? Märks att nånting inte står rätt till. Jag blev rädd på riktigt

      Vissa gillar att älta och älta.
      Fan av Trump också kanske.

    Jaaa utan tvekan är det dem

    Men… hon gör ju iaf rätt att inte lägga ut och upp på sina sociala medier och bidrar därmed inte heller till att influera andra att göra samma sak.

    Den credden kan vi väl iaf ge henne?

      Nej det kan vi inte

        Varför?

          FÖR ATT DOM ÄR I DUBAI!

            Ja?

            Du vet det här med hur konstruktiv kritik fungerar? Man lyfter fram både det som behöver förbättras samtidigt som man lyfter det som är rätt.

            Annars är det inte kritik längre utan enbart att man vill skälla ut någon.

            Men det är kanske det ni vill? Inte komma med relevant och konstruktiv kritik utan bara att få skälla ut henne?

              Jamen herregud har det gått upp ett ljus nu? Åh så det var något nytt att en del älskar att skälla ut andra här va? inte bara älskar dom lever för det. Tragiskt.

              Du om någon är ju oerhört bra på att hantera konstruktiv kritik. Nej då, du är inte alls någon rättshaverist, lilla gubben.

              Jag håller med dig. Lyfta fram även det som är rätt.

              15:19
              1 Resa inte helt ok. 2 publicera inte helt ok.
              2 fel a 2 möjliga.

            Och UDs avrådan till resor utanför EU gäller fortfarande.

              Tack för informationen, men vad har det med min kommentar att göra?

            och Dubai ligger fortfarande utanför Europa.

              Fortfarande en diktatur….
              Nästa vecka:
              ”Avgång till Pyongyang. Gå till Gate 13!”
              Nästa diktaturresa.

            Men hon influerar ju inte till det så varför ska hon ha kritik? Hon gör det utan att lägga upp bilder, det är väl ni som brukar skrika er hesa om att inlfunecers ska kritiseras för det de influerar till via sina kanaler. Hon säger inte ett ord om Dubai och ni håller på ändå? Patetiskt. Låt henne dö ut istället och inte ge henne uppmärksamhet. Hon älskar ju det här. Snälla! Att folk skvallrar om att hon är i Dubai när inget lagts upp får henne bara att tro att hon är en kändis. Och personen i öppet spår hade alltså rätt som såg henne på planet

          Det kommer nog när hon kommit hem efter sin break

            Är hon mobbad igen som när hon hade Covid 19?

              Hon har nog hittat på att hon har antikroppar för att hon ska kunna göra sånt här – excelarket jobbar!

                Antikropparna kanske dök upp i samband med att resan till Dubai bokades (eller hon blev erbjuden en sponsorresa)?

            Ja, det är inte omöjligt. Vi får väl se. Men det är inte omöjligt att hon lärt sig den här läxan om inte annat efter kritik i press mm mot Löfven mfl politiker de senaste dagarna.

              Hon brukar väl inte bry sig om kritik? Allt hon gör är ju för att få reaktioner. Om inte så är det något riktigt galet med kvinnan. Så många ”missar” som hon gjort är ju omöjligt att göra om det inte är överlagt

                Här håller jag inte med. Ta tex när hon bad om ursäkt för sin fadäs med kostymprovningen, och det finns fler exempel på där hon lyssnat och bett om ursäkt.

                  Men sånt som betyder nått ber hon inte om ursäkt för, så hur hon medvetet publicerat och kapitaliserat på felaktig statistik till bloggen, där hon påstår att de räknat olika

                    Det är olika saker som räknas, det är både följare, unika läsare, bloggbesök, räckvidd, sid visningar – det är olika saker. Det kommer inte alltid fram här eller i artiklar. Så det är olika sätt att räkna eller rättare sagt olika saker som räknas och det är verktyg som räknar.

                      Inte om man skriver att man har ett visst antal unika besökare på bloggen och det sedan visar sig vara samtliga besökare sammanlagt på samtliga kanaler…då är det en sak.

      Alltså när hon la upp att hon shoppade skrek alla ”lägg åtminstone inte upp det!”

      Om hon nu är iväg – då har hon ju hållit tyst om det. Men då skriks det om det ?

      Tycket alltså det är korkat att ens åka hemifrån om man absolut inte måste. Och att resa utomlands är beyond that. Så min kommentar handlar om grejen. Hon har inte sagt nånstans att hon är iväg, inga bilder, inget inlägg, ingen story. Då får hon skit för det ?

      Så är alltså på din sida, TRH ?

        Det är absolut inte det hon får skit för

          Jo, det har hon. Det är måååånga som kommenterat att Bella ”döljer något” med sin bloggpaus

            Hon har varit tyst under tidigare Dubai resor också. Kommer ni ihåg badräktbilden med den konstiga skuggan?

              Fast under den resan var det väl något kroppsligt som skulle fixas?

                Nej men vissa av er vill påstå det. Eller du vill få folk att tro det. Det var heller ingen konstig skugga. Sluta.

        Du menar att du är på din egen sida? Dina kommentarer är så genomskinliga TRH. Håller med dig själv jämt, eller hur? Ja EXAXT! Den är också ett stående inslag – exakt!!

          Haha jag är inte TRH ?

        Det är säkerligen olika personer med olika åsikter.

      Fast hon skriver ju inte att hon är i Dubai? Influenser kan kritiseras för det de lägger upp brukar folk påstå, men när de inte lägger upp något ska de också kritiseras? Vad är det för sjukt tänk?

        För att de fortfarande är influencer.

          Jaha så snacka inte skit då
          Och påstå att se bara ska kritiseras för vad de lägger upp. De ska alltså kritiseras för exakt allt de gör i sina privatliv också.är du dum på riktigt?

            Ja om dom inte följer folkhälsomyndighetens rekommendationer ska dom absolut kritiseras. Precis som vem som helst.
            Alla måste ta sitt ansvar. Tack vare sånna som du sprids smittan.

              Vad vet du om mig din korkade jävel? Så länge det inte är olagligt för hon inget fel. Men det är klart, unga attraktiva kvinnor går er feta kossor med otrogna män här inne på nerverna

        Men det verkar ju som att Bella tar uppmaningen om att inte publicera icke Corona-vänliga aktiviteter som ett godkännande på att hon kan fortsätta bryta mot restriktionerna så länge hon inte publicerar det. Och det är väl också ett sjukt tänk? För att få ett slut på detta måste vi alla vara solidariska och göra vissa uppoffringar. För oss som levt i isolering och inte träffat våra anhöriga på snart 10 månader sticker det i ögonen att vissa influencers är så nonchalanta och reser utomlands när läget ser ut som det gör.

          Med den logiken kan du gå ut och skrika på alla som befinner sig på Ikea just nu också. Om hennes jobb som influenser är det som ger dig rätt att kritisera henne får du väl kritisera henne för vad hon gör ”på jobbet”, alltså det hon lägger upp på sina kanaler. Det hon gör privat är hennes grej. Visst, dumt att resa men vi har inget med saken att göra, då får man liksom gå igenom de tusentals turister som är där nu och dreva mot dem med vilket du kanske inte fattar men det funkar inte,

            Ingenstans säger jag att jag inte tycker att det är fel att gå på Ikea så nu förstår jag inte din logik. Det ena utesluter ju inte det andra ??‍♀️ Detta inlägg handlar ju om Bella och då är det väl rätt naturligt att man koncentrerar sig på denna företeelse och inte drar upp alla andra åsikter man har om kreti och pleti. Och nej, jag har inget behov av att skrika åt folk, vare sig Bella eller folket på Ikea.

            Spot on!

            Det är inte olagligt, det går fortfarande flyg och var och en gör sina egna bedömingar. Hon har ju inte själv postat om det här så tycker det hon gör på sin privata tid får vara det.

            Var en för sig själv.

            Tycker också Camilla borde lugna sig lite om Isabella Löwengrip. hur mycket agg kan man hysa?

              ”Var och en för sig själv”? Är det inte bättre om alla drar sitt strå till stacken och bidrar till att det blir så bra som möjligt för alla? Man kan faktiskt rädda liv genom att arbeta hemifrån, inte göra onödiga resor, och inte träffa folk utanför hushållet.

                Jag håller med dig A. Det är ju just resonemanget att man försvarar sig med ”det är inte olagligt alltså behöver jag inte ta ansvar” som gör att vi lever i det här eländet. Jag ligger hemma med covid, mest troligt blivit smittad på ICA för det är enda stället jag besökt senaste tiden. Även om man inte blir allvarligt sjuk själv så kan man smitta andra som blir väldigt sjuka. Så ”var och en för sig” funkar inte, jag har tex inte bett om att bli smittad av covid och ligger här med hög feber och tungt att andas pga någon annan gjorde bedömningen att hen kunde gå på ICA trots att hen var sjuk. Det verkar som att vissa ser det här som ett påhopp mot Isabella men egentligen handlar det ju om att beteendet inte är ok. Det är skillnad mellan don och person.

        Men oj. Du förstår inte att ALLA som inte följer restriktionerna bör kritiseras? Att lägga upp skiten inför flera hundra tusen följare är att ta steget ännu längre. Men varför inte bara följa restriktionerna… Hur dum är du???

          Kritisera regeringen din dumma jävel!!!!! Regeringen har uppmanat oss att använda sunt förnuft, här har du det!!

      Det är ju ändå lite ironiskt att de först blir kritiserade för att influera till resande ”lägg åtminstone inte ut det på sociala medier”. När de då inte lägger ut det på sociala medier så gör Bloggbevakning det istället. Ja jo, jag vet att det är Bella och att vi alla ska roas av att hata henne, men det är lite onödigt.

        Inte alls onödigt. Att bete sig som hon gör och fullkomligt skita i restriktioner och rekommendationer ska lyftas fram och upp i ljuset.

          Haha! Så då gäller plötsligt inte att influensers ska kritiseras för vad de influerar till via sina kanaler utan även vad de gör när kamerorna är avstängda och de är privata? Är du helt galen eller? Hur ska det gå till, ska de leva hela sina liv för att passa andras åsikter? Herregud, vilken idioti. Det märks ju att vissa av er bara vill ha något att sätta tänderna i, stackare.

          Alltså vad är det hör för Stasi-tänk du håller på med?

          Rikta din kritik mot regeringen, bättre de har tydliga lagar och regler än låter turist-plan till Dubai gå och enbart hålla sig till löst formulerade ”rekommendationer”.

            De kan inte förbjuda och människan av en anledning en hjärna vid födseln.

            Du kanske ska läsa lite juridik och se varför vi har ”löst formulerade rekommendationer” och inte ”tydliga lagar och regler”. Det går hela vägen tillbaks till säkerställandet av demokratin. Jag antar att ingen här vill bli av med den. Det finns en anledning till att juridiken ser ut så som den gör.

      Det är okej med att bryta lagar så länge man inte säger att man bryter dem…?

        Hon bryter dock inga lagar din obildade stackare

        Tack för halmgubben.

          Orka med dina roliga kommentarer.

        Hon bryter dock inte mot några lagar din obildade stackare

          Men ursäkta din bajsnödiga jävel

        Haha exakt vilken lag bryter hon mot ???? herre

          Jag är ingen herre

            Nä men uppenbarligen inte något vidare smart

          Kanske mot lagen att ogifta inte får dela hotellrum i Dubai . Fast det gäller ju inte turister.

        Din logik haltar. Självklart inte.

      Det är ju för att hon inte vill få skit för resan som hon inte lägger ut, sedan kan hon ju som vanligt göra en efterhandskonstruktion ( om hon ens erkänner) om att hon inte vill influera.

      Nope de kan vi inte. För hon har ju ljugit om vad det är hon gör och varför hon behövde ta paus..!

    Hahaha men är du på allvar själv osäker? Det är dem. Så sjukt bäst att de hamnat på bild!!!!

      Stagat.

    Isabella ”Dubai och korkad” Löwengrip

    Så han ställer sig tätt bakom paret på en rulltrappa och klagar på att folk inte håller avstånd…?

      Han hade kanske jätte långa armar å sträckte sig fram….. Lr använde nått för att komma fota nära… Lr så stod han nära men tänkte att munnskydd is the shit ??

        Det går ju att zooma in med en mobil också.

      Letade efter just denna kommentar, tack!

    Har de inget schampoo i Dubai eller är det mycket sololja i vattnet? ?
    ? ? ?

      På semestern vill man väl inte slösa bort tid i duschen, eller?

        ?

      Haha passivt aggressivt. Inte attraktivt. Slår vad om du är en sån som säger till sina kollegor: åh så moooodig du är som vågar ha den där tröjan/kjolen/blusen, det hade aldrig jag vågat ????

        Slår vad om att du alltid säger vad du tycker ansikte mot ansikte. Du är så himla bra!
        Det du tycker är attraktivt stämmer såklart också ❤️

        ”Slår vad om att du är en sån som säger till dina kollegor…” Har du slut på argument? ?

          Du behöver kolla upp vad ordet argument betyder , för du abvöbder det helt fel. Den menningen du citetar är just argumentation.

            Vad betyder abvöbder, menning och citetar? Hittar inte dem i SAOL.

              18:02 är bara 14 år, ha lite tålamod! ?

    Men killen som står bakom och fotar står ju liiite nära va?

      Hört
      Talats om zoom? ?

        Nej, berätta mer?

      De står väldigt nära personen framför.

    Säga vad man vill, men fasen vad snygg hon är i håret!

      Tycker aldrig det är snyggt när det är så tydligt att man har löshår

        Snyggare än död livlöst hår. Hatar mitt efter graviditeten. Hade gärna bytt mot hennes

          Eftersom det är löshår är det väl bara byta?

            Paul har inte tvättat sitt gul-gråa hår på länge, huu så ovårdad han ser ut!

              Men han badar/simmar/dyker väl flera timmar varje dag?
              Kanske har han peruk som han lämnar på land när han håller på i vattnet?

    Såklart att det är de.

    Så där har vi alltså anledningen till bloggpausen….
    Självklart ville hon inte skriva om sin resa eftersom hon inte vill råka ut för Corona-poliser.

    Vet inte vad jag säga säga riktigt. Blir bara så trött, och besviken.
    Jag jobbar som sjuksköterska och kämpar dagligen med alla patienter, inte är det lätt!
    Jag reser inte, träffar inte familj och vänner (förutom utomhus.)
    Tar verkligen mitt ansvar.

    Det är när man gör det som man blir så himla ledsen över att så många, i synnerhet kändisar INTE tar sitt ansvar.
    Vet knappt någon kändis som inte är i fjällen eller på solsemester just nu.
    Varför ska jag fortsätta ta mitt ansvar när så många skiter i det?

    Blir så ledsen.
    Vi orkar snart inte mer, vi som jobbar inom sjukvården.
    Folk fattar tydligen inte allvaret förrän de själva drabbas.

      Nej i sort sett alla som sitter på en maktposition, vilken den än är, i Sverige verkar köra sitt eget ego-race för att de har pengar och möjlighet till det.

      Jag är otroligt trött och besviken på min samtid.

        Och det är väldigt många som är trött på dig.

          Och det är många som INTE är trött på henne, utan snarare är förbannat trött på kommentarer som dessa.
          Om du inte kan komma tillbaka med något konstruktivt, utan bara har personliga påhopp kvar, så låt det bara vara.

            Honom

              Nej.

            Mvh/Trh

          Till Anonym kl 15:54:
          Varför skulle folk vara trötta på mig? Blir genuint nyfiken på vad du menar!

          Anonym 15:47: Tack! ?

            Det var ju inte en kommentar till dig.

          Varför är folk trötta på THM? Tycker att det är vettiga kommentarer

      Man ska inte hacka på skrivfel, men man får väl ge komplimanger till dem som skriver korrekt svenska och kan sära på de och dem? 🙂 Tack sjuksköterska för att du skriver att ”det är de”!

        …… Men det ska ju vara ”dem”.

          Nej, inte objektsform här, på samma sätt som man inte säger ”det är oss (på bilden)” utan ”det är vi (på bilden)”.
          ”Vi” och ”de” är subjektsformer.
          Mvh Språkpolisen, som inte rättar felaktig användning, bara felaktiga rättelser.

      Håller med dig. Jobbar också inom sjukvården och sånt här gör att man bara vill ge upp ibland. Har själv ställt in flera planerade resor under året och skulle aldrig få för mig att åka iväg innan vi har fått ordning på det här. Vad är det folk inte förstår???
      I och för sig bra att inte skriva och lägga ut bilder från resan, men det ursäktar inte på något sätt att man är så urbota dum och egoistisk att man reser över huvud taget. Det finns inget som helst försvar för det.

        Ge inte upp! Tänk på alla oss som sköter sig. Som inte gått i en affär sedan i somras. Som ställt in träffar med vänner. Som inte reser. Vi är många som gör vad vi kan men vi hörs och synd bara inte så mycket för vi ”influerar” inte så mycket.

      Skrev en kommentar ovan, men känner att den passar in här också. Citat från min kommentar:

      ””””Håller med. Inte för att försvara Belle på något sätt.
      Men jag reste själv nyss, innan resa och efter gör man Covid test, är detta positivt får man inte åka.
      Väl i landet (där jag var) är det ett krav med munskydd, samt att man har minst 2m avstånd mellan varje person, annars får man 6000€ (60 000kr) i böter. Sen var det också utegångsförbud mellan vissa tider.

      Man får tycka vad man vill om folk som reser just nu, men döm inte innan man vet fakta + hur det ligger till””””

      Jag har närstående som jobbar inom vården, och all cred till er, ni gör ett fantastisk jobb.
      Vad jag dock stör mig fruktansvärt på är hur folk har blivit som besatta av isolering.

      1. Nej, det funkar inte att vara helt isolerad. Varken ekonomisk för landet eller enskild individ.
      (Skulle Sverige gå i lockdown så skulle samhället på sikt gå under, och den mentala ohälsan skulle öka).
      Vilket i sin tur gör att självmordsstatistiken ökar och fler får leva på bidrag.

      2. Man ska värna om andra, helt klart, men för att gå rakt på sak, detta är inte aids-epidemi 1980 eller pesten. Det är endast 0,6% som avlider, av dessa är majoritet äldre eller tidigare sjuka. De flesta kommer klara sig.

      3. Som jag skrev gör vårdpersonalen ett extremt viktigt jobb. Men jag jobbar själv inom vården och läget är faktiskt inte på liv och död (iaf inte som medier får det att framstå) de flesta klarar sig och är symtomfria (menar dock inte att förminska dig, är psykisk tungt såklart just nu).

      4 För att summera; Det är bra att försöka leva så vanligt som möjligt; dels för vallfärden och den psykosociala miljön. Och är förbannat trött på folk som tror sig är perfekta, fast de själva säkert är ute och handlar, åker kommunalt osv emellanåt.

      Trots att vi lever i en pandemi så MÅSTE vi försöka leva så normalt det bara går (då menar jag inte att man får göra som man vill helt), men att helt isolera sig, stänga ner affärer/restauranger osv funkar inte. Herregud alltså.

        Fast nej. Det är exakt så man inte ska göra. Punkt. Oavsett dina sk expertråd ??‍♀️
        Varför tror ni dagens pandemilag kom till? För att man inte följer rekommendationer och restriktioner!!!

          För att det ligger ett politiskt tryck på detta….

          För att Anders Tegnell hade fel – Sverige kommer att sköta sig bättre än andra länder – fel. Sverige får inte en andra våg – fel. Sverige kommer inte att få en tuff andra våg – fel. Äntligen fik politikerna ta över!

        Det är sådana som du som anser att vi ska ”leva så normalt det bara går” som gör att det går åt helvete med smittspridningen. De är sådana som du som driver smittan. Om folk agerade som jag skulle vi inte ha någon smitta.

      Tack för din insats! Ni är verkligen hjältar inom vården, speciellt nu!
      /en som kan sitta tryggt hemma och arbeta och givetvis tar ansvar

        Tror du missförstår (eller så kanske du inte håller med mig bara). Jag skrev att konsekvenserna av att stänga ner ett helt samhälle blir på sikt allvarligare är problemen just nu.

        Vad händer sen när företag gått i konkurs? När bartender, restaurangägare, krogpersonal, flygvärdinnor, hotellperson osv förlorar jobben?
        Förstår du hur lång det är? Vi snackar alltså hundratusentals människor här.

        Många kommer bli deprimerade (vilket kommer resultera i större problem för vården sedan). Självmordsstatistiken har ökat (som antagligen beror på ekonomi men också pga isolation).

        Hundratusentals (?) kommer gå på bidrag, som tur är dock så har Sverige stark ekonomi, vilket inte alla länder har.

        Man måste tänka långsiktigt

        Vad blir konsekvenserna av att stänga ner allt? Jo, det kommer blir större samhällskonsekvenser än det vi har nu. Helt klart. Hundra gånger värre än coronan i sig.

        Ska ett virus (med dödlighet på ”endast” 0,6%), förstöra samhället helt? För det kommer hända om man ”stänger av” för mycket? Det är enkel matematik.

        Det är det jag menar.

          (Mitt svar var till kommentaren ovan 22:16)

            Skulle folk helt slutat gått ut i mars, så skulle samhället i princip vara katastrof idag.

            Tror inte så många här hade predikat striktare restriktioner då, speciellt inte vårdpersonal eller de som jobbar med myndigheter/kommunen

              Och du heter inte Lisa. Du är en man.

                Precis. Men du älskar namnet Lisa och vi vet varför…

          Det är ju märkligt att det ska vara så att människor med pengar blir deprimerade, och sjuka och får livet förstört av att inte få resa under 2år medan andra av socioekonomiska skäl aldrig kommer resa utomlands?

          Mänskliga kontakter, relationer, rörelse och återhämtning är självklart något som allabehövet i sitt liv för att må bra. Känns dock aningen skrattretande att folk med pengar menar att det är resor som är den enda räddaren från depression och en förbrukat liv. Själv har jag precis kommit till en livssituation där jag har råd att semestra en eller flera gånger om året. Sjukskrivna föräldrar, levt ensam som student under gymnasiet och högskola m.m har gjort att semester aldrig varit en del av livet. Tur att jag inte visste hur meningslöst och deprimerat mitt liv var för att jag inte reste.

          Pandemin är inte rolig. Det är skit att uppoffra saker och alla kämpar med att hitta andra vägar att hålla sig flytande. Hitta nya sätt att behålla relationer, ha kontakt, röra på sig och hantera denna situation. Kom bara inte och säg att just det som förvärrar pandemin är det enda sättet att hantera pandemin.

      Jag är också sjuksköterska och är mer trött på alla vuxna människor på sociala medier som drar slutsatsen att man själv också kan skita i saker för att andra gör det än människor som kanske sköter sig asbra 99% av tiden men med 1% gör nåt någon annan anser vara helt galet. Så som barn tänker: ”Men haaaaaaaaaaaaaaaan gjorde jue!!!!!”

      En del har massor av saker de backar undan med, men kanske ändå väljer att gå på gymmet. Nån annan tycker det är helt galet men går till MAXI i rusning istället. En del reser 14 ggr per år men gör 3 resor 2020. Någon tycker det är helt bisarrt men sitter varje dag på buss i kollektivtrafik.

      Vuxna behöver vara vuxna nu.

        Till Anonym sjuksköterska 07:14.
        Du kan vara lugn. Jag kommer inte sluta följa restriktionerna bara för att en massa kändisar inte gör det. Jag skrev mest så som en hypotetisk fråga, för att jag tror att många människor ute i stugorna tänker exakt så – att om kändisarna kan resa iväg. så varför kan inte jag?
        De påverkar sina läsare mer än de tror, det är det som är så farligt.

        Vi får fortsätta kämpa på!

    Relationen ser lite svalare ut på den senaste bilden. Nämen just det, de är ju i Dubai = förbjudet att kyssas offentligt.

      Ja? Det är ju ett muslimskt land?

      Va är det sant? Fy fasen va sjukt

        Förbjudet att hålla handen också!
        När mina grannar var i ett köpcentrum i Dubai så kom en vakt fram till dem i köpcentret för att de höll varandra i handen. De fick en skarp tillsägelse och sedan visade han dem en skylt där det stod typ”no public displays of affection” eller liknande.

        Helt sjukt.

          Är det bättre om man tvingas bära abaya?

          Nej det är inte helt sjukt iom att dom åker till ett muslimskt land med andra regler och lagar.

          Muslimer som kommer till Sverige ombeds ju att ta ”seden dit de kommer” och samma gäller turister i andra länder. Det är väl självklart?

          Sjukt att inte ha koll på det när man reser dit tänker jag?

        Så jävla sjukt att ö h t åka till Dubai. En diktatur som helt skiter i mänskliga rättigheter.Bojkotta skiten.

      Enligt Bella så pussas de alltid. Som små barn.

    Har UD hävt avrådan att resa utanför EU eller är det här en absolut nödvändig resa?

    Tror också att det är dom, men vad tusan är oddsen att fångas på en random bild när man försöker smyga med att man är utomlands? ? om inte för bilden så kanske vi kanske aldrig vetat om resan.

      Jooo det var ju någon som såg Bella på planet ? inte en chans att hon sluppit undan denna gången

      De har säkert suttit på samma plan som han som lagt ut bilden. Dom vet vem han är travellers som B & P är och han fick nog nog av B på flyget. Hon både märks och hörs på flyg.

        Det är säkert Bellsan och Pålle som inte kunnat hålla distansen.

    Hade varit skojsigare om Camilla gjort det här inlägget efter att Bella kommit hem och berättat hur lugnt och skönt det har varit att vara ledig från sociala medier. Hur hon och Pålle har haft sovmornar, sett på serier, läst 10 böcker och promenerat Lidingö runt….

      Du har helt rätt, men nu tog skitnödigheten över och C missade öppet mål.

      Haha SANT! Det hade varit så mitt i prick!!

      Nää fyfan det hade faktiskt varit elakt tycker jag.

        Elakt att avslöja någons lögner? Ja vad taskigt.

    Fast nej. Det här var faktiskt ett nytt lågvattenmärke för dig.
    Du Camilla har hela året hävdat att man ska kritisera influensers för vad de lägger upp och därmed influerar till och att de får vara ifred så länge de inte promotar något.
    Nu har inte Isabella skrivit någonting överhuvudtaget om att hon rest bort och då ska hon inte bli lynchad för det.
    Du har också sagt att det här inte är en skvallerblogg och lägger inte upp grejer som är baserade på rykten, utan du väntar tills det tagits upp av influencern själv.

    Det är så uppenbart att du tar upp det här bara för att det handlar om en viss person.

    För det finns inte en chans att du skulle göra ett inlägg om någon influencer som många har mailat dig som bara är rykten att denne är gravid, har ett nytt förhållande, har skilt sig osv och baserar ”bevisen” på en nobody som smygfotat utan influencerns vetskap.

    Det här är så lågt och jag är extremt besviken på din oprofessionella attityd du har gentemot vissa speciella influencers.

      De har för f’n rest utanför EU!

        Det spelar ingen roll!
        Inläggen här har aldrig någonsin baserats på enbart rykten och smygfoton. Och Camilla har flera gånger uttryckligen sagt att det här inte är en blogg för rykten.

        När man gått nästan ett helt år och uteslutande tryckt på att influencers gör fel som postar och promotar deras lättvindiga attityd kring resande och restriktioner. När man uttryckligen sagt att ”de får göra vad de vill, men lägg inte ut det på instagram”. När då dessa tar bloggpauser och låter bli att lägga upp något som promotar resande och de ändå får skit för att ”de döljer något”, då är det ju ganska uppenbart att man enbart är ute efter att lyncha personerna för precis varenda liten grej de gör bara för sakens skull. Det här men att greppa efter grässtrån blir så väldigt genomskinligt.

          En bild är i det här fallet ett bevis och inget rykte.

            En bild som kommit från personen själv är ett bevis. En bild taget av någon helt annan utan personens vetskap, som dessutom uppenbarligen gör precis samma grej man själv klandrar den andre att göra, är något som man kan jämföra som en paparazzibild och är inget annat än skvaller.

              En paparazzibild?! ? Ja oja, hon ” är ju verkligen en vääärdskändis”. Sanslöst, hon är inte ens i närheten och kan heller aldrig bli.

                Inte någonstans skrev jag att det var en paparazzibild, så lägg bara ner det där försöket.
                Det finns en anledning till varför de seriösa medierna inte använder sådana bilder. Det är för att det inte anses seriöst att basera en bevakning och rapportering på skvallerbilder.
                Sådant är förpassat till blaskor och skvallerbloggar.
                Den här bloggen börjar mer och mer likna någon blek form av Gossip Girl.

    Dags att ställa samma frågor till Bella som till andra makthavare som de som Eliasson fick. Ser verkligen fram emot hennes svar och hur agerandet så väl matchar Eliassons agerande.

      En otroligt stor skillnad i Isabellas och Eliassons ansvar i pandemin.

        Men hon stöttar ju C så hon kanske säger att hon trott det är ok att resa för att Eliasson gjorde det?

        Njaaa vi har alla exakt lika mycket jävla ansvar. Stanna hemma och undvik onödiga resor.

          Nej en politiker som Eliasson har fan större ansvar. VI betalar honom 160 000 kr i månaden för förtroendet att leda oss igenom de största kriserna. HAN sätter alltså rekommendationerna som alla härjar om här inne och håller dem inte själv. Det är fan mycket värre.

          Sa jag att vi betalar honom 160 000 kr i månaden för att sitta och mögla på regeringskansliet. Visar sig också att han vari utomlands FLERA gånger under pandemin.

    Skrev i paulas blogg om hon verkligen varit i Västerås och badat med hela familjen i helgen. Då jag läste en kommentarer om detta igår. Hon har inte publicerat min fråga…
    Vet någon om detta är sant?!
    Blev onödigt nyfiken på hennes val att åka iväg för att bada….

      Zzzzzz

      Högst troligt. Hon tar bort alla kommentarer som avslöjar henne på något vis. Annars kan hon ju inte ”må dåligt” och ha på sig offerkoftan..
      Paula är snart ikapp Bella med sin skenhelighet.

      Om de var på Kokpunkten så är det en vulkan av bakterier och var redan innan pandemin. Hade lovat min son en dag där och övernattning på Steam. Hotellet var helt underbart men Kokpunkten var under all kritik när det kom till hygien. Serveringen var jätteäcklig, det flöt en tampong i en av poolerna och jag såg en kille som helt öppet stod och pissade mot en vägg. Katastrofställe.

      Nja det är väl stängt nu? Men skulle inte förvåna mig om de är öppet ändå och dom har rest dit för de är ju så synd om ungarna som inte får göra det de ska/brukar göra nu. De skulle till Sälen och då var de ju så ledsna för det. Så jag tror de var till sälen ändå under jul.

    Ang. Åsa Ingrossos inlägg ”Trots att jag inte kom iväg till Mallorca så är jag ändå ok”. Alltså snälla? Hur världsfrånvänd kan man vara? Som om det skulle vara synd om henne. Herregud snälla låta 2021 vara året vi cancel alla pantade influensers.

      Fast Mallis är ju hennes hem, jag hade också varit ledsen om jag inte fått åka hem

        Folk dör och ligger på IVA… men ok…

          Det gör det även när inte Corona härjar. Får man aldrig känna sig ledsen eller nedslagen över något då? (Kan bli oproportionerligt ledsen om jag tex lagat mat och tappar tallriken så den går sönder och det inte finns mer mat typ). Jag är svinledsen att vi inte kan åka och träffa familjen utomlands som vi inte sett på över ett år, men det får jag inte heller känna då eller?

            Nej vi ska bara sitta på soffan och hålla hand med dd som också bor där, annars hålla sina egna händer. Ansiktet mellan knäna och inte röra sig en fläck(!!!) tills någon knackar på och erbjuder vaccin…… Jesus. Hon vill HEM!!

      Då var det väl värre att hon i samma andning berättade att hon varit hos frissan…. och var sååå nöjd…. undrar om hon berättat för frissan att hon testat positivt för covid 19? Lite Bookvarning?

    En av dem är nog en bubbelgångare

      En bubbelgångare är en som dricker champagne på flyget
      och blir tipsy och frågar sina medpassagerare när dom skall
      landa och då är de redan i ankomsthallen…

    Bara att läsa på nätet:
    ”UD har tidigare fattat beslut om avrådan från icke nödvändiga resor till övriga länder utanför EU, EES samt Schengenområdet till och med den 31 januari 2021. Detta beslut gäller alltjämt.”
    Hur svårt kan det vara att stanna hemma, knappast en nödvändig resa…
    Det finns inget försvar för Dubairesenärer som bara ska dit på nöjesresa. Bara så ledsamt.

      Och så är det en diktatur.

      Det finns inget försvar för någon resa som inte är absolut nödvändig oavsett i eller utanför EU eller inrikes.

      Att resa till områden som UD avråder ifrån är bland det dummaste man kan göra, inte mot samhället utan mot sig själv.

    Hur kan man klaga på bristen av social distansering och samtidigt stå PRECIS bakom någon i rulltrappan? Det är lätt att klaga på andra, men först kanske man tänka på sin egen del i det.

      Det finns en funktion som kallas zoom….

        Man ser detta inte är med zoom

        Ser inte ut att vara flera trappsteg ifrån dem. Då hade det blivit en bild på deras hjässor!

    Var det inte så att Isabella skulle ha barnen hos sig nu under ledigheten? Blev inte mycket av det.

      Är det någonsin mycket av det? Nej.

    Rent tekniskt sätt är det ju lagligt och okej att resa planen kommer gå från Sverige till Dubai eller andra länder oavsett om Bella är på planet eller ej, smittspridningen är så stor att resandet ej driver på extremt mycket däremot är det väldigt tråkigt med tanke på eventuell mutation från England och något annat land minns ej- som man kanske inte vill sprida runt heller- sedan resandet rent generellt känns dumt av så många skäl typ miljö och covid.

    Känns dock som så många ”poliser” sitter i kommentarsfältet som säkert själv gör många dumheter kring spridningen

      Men sluta, på riktigt.

    Är de så jävla korkade att de åker utomlands så får de räkna med kritik. Idioter!!!

    En sak fattar jag inte och det är hur någon fick upp ögonen för kontot @jamesasquith och där upptäckte Bella och Paul på gans stories. Verkar ju osannolikt att det skedde av en slump.
    Har han kanske många svenska följare bland de 1,2 miljon som följer honom?
    Och Bella och Paul är iofs ganska välkända bland svenska surfare så…

      Griplööv har även kommenterat idag!

    Hahahaha, vad är oddsen för att de skulle fastna på någons bild helt av en slump. Jag menar, det är ju inte någon som känt igen dem och outar dem av den anledningen utan det blev helt slumpmässigt…

    Måste kännas surt för Bellsan som säkert var så nöjd med att lyckas – trodde hon – flyga under radarn.
    Ha ha ha. Så sjukt kul!

      Men snälla var inte så naiv. Detta är såklart stagat.

        Jag tror faktiskt inte det. Du kan gärna tro det, men jag gör det inte.

          Ok. Fortsätt vara naiv då. Detta är helt klart stagat.

            Har ni inte förstått vem hon är? Trodde ni att hon skulle klara av hela vägen, att inte få skryta om att hon är i ” märkvärdiga” Dubai.

            Trodde ni hon tänkte låta detta gå obemärkt förbi?! Provokationen och beroende av uppmärksamhet – kvinnan. Snälla? Allt detta är iscensatt. Finns inga som helsta tvivel om den saken.

    Jag har följt honom hur länge som helst just för hans resande. Att han fångat Blondinbella och Bubbelmannen på bild är nog en slump. Han vet nog inte ens om att hon är känd i Sverige för sina lögner och luftslott.

      Så det var helt enkelt en följare som slog larm efter att ha känt igen Bella och Paul?
      Att de hamnade på bilden var säkert en slump.

        Det var någon i förra inlägget om Bella (tidigare idag) som uppmärksammade detta. En annan som uppenbarligen följer James på insta och då skrev en kommentar om hans story. Men kanske camcam fick reda på det på annat vis..

          DET KOM ETT MAIL…
          Amanda / 2021-01-07 15:25
          Kan Isabella vara i Dubai? Kolla jamesasquith story på Instagram. Typ halvvägs. Inbillar jag mig att det ser ut som Isabella och Paul? Om inte sjukt likt haha

      Men varför reser han själv fortfarande så mycket då är frågan???

    Det kanske är hennes digitala klon? Gabriella? ?

    ”Klagar på att ingen annan håller avstånd”, håller sedan själv inte avstånd, haha

    Hon är och förblir en idiot. Var det ingen annan som tog för givet att hon skulle hitta på nåt när hon behövde ta paus från att blogga om ICA och serietittande?

      Haha eller hur!!! Man fattade ju att hon skulle ut och fara.

    Nu är HoP ute och reser igen…

      Är dom i M eller R kanske?

      Tillsammans med AoB och CoD?

    Varför har han munskyddet på hakan? Han har ju antikroppar smittar ju ingen och kan inte bli sjuk!!

      Haha jo då du kan bli smittad igen fast du har antikroppar!

    Blir så trött på alla som ska försvara de som är ute och reser och därmed bryter restriktionerna, bara för att de råkar dölja det. Situationen vi har just nu blir ju inte bättre av att man gör något i smyg. Tänk om alla skulle tänka så och leva på som vanligt men inte prata om det.

    Men Bella sa ju att hon tyckte det var svårt att förstå riktlinjerna ☺️❤️

      Precis som hon inte förstod hur hon skulle räkna unika bloggläsare.

    Camilla, du har upprepade gånger skrivit att problemet med influenser som reser är att de lockar andra till att göra samma sak, att det är en annan sak med privatpersoner som inte visar sitt resande för hundra tusentals andra personer. Nu har vi en influenser som tar sitt ansvar och inte gör just det, varför lägger du o så fall upp det här???

      Fast CamCam romantiserar inte Bellas resande utan hon vet tvärtom om att det kommer mötas av massiv kritik här på BB så jag torr inte det är så många som blir influerade till att resa själva, så ur den aspekts tycker jag inte CamCam gör fel.

      Däremot att uppmuntra till overifierat skvaller är kanske något som borde tänkts till lite ang först. Men jag tror iofs att det är Bella och Paul på bilderna, så jag ser inte ett massivt problem där heller.

        Det ÄR Bella och Paul. Så det är ju inte skvaller, och alltså inget konstigt att skriva om. Tycker det blir mer märkligt att smygresa och inte skriva om det. Som om det går att undanhålla i dagens samhälle där alla har smartphones? Lika bra att stå för att man vill resa trots pandemin. Tror dessutom inte att de flesta människor blir influerade eftersom de flesta är vettiga och fattar att man inte ska resa nu. De som skyller på att de reser för att influenserna minsann reser skulle ändå ha rest oavsett. Blir så jäkla larvigt att smyga med det.

          Det är ju med allra högsta grad skvaller. Man vet inte när bilden är tagen, man kan faktiskt inte identifiera dem. Man vet inte var de är, man vet inte när de är osv osv.
          Det är väldigt mycket frågetecken och man egentligen vet ingenting. Det enda man kan göra är att spekulera och ta massa saker för givna.

          Vilket är väldigt märkligt efterdom Camilla själv uttryckligen sagt att det här inte är en plats för spekulation och skvaller.

          Det tar fortfarande bort all seriositet hos Camilla. Om hon en gång påstått att influencers ska kritiseras för vad de lägger upp så fine, men varför skjuta på sina egna regler då? Vi vet alla att det här är en sketen skvallerblogg men trodde ändå bättre om henne och trodde på riktigt hon höll sig till vad inlfuencers lägger upp

    Frågade på hennes blogg om att hon var i Dubai. Kommentaren togs bort… undra varför.

      Haha samma här. Min kommentar om de försvann. Så genomskinligt!

        De försvinner alltid, och dyker upp senare när de blivit godkända – om de blir godkända – så ger er till tåls!

    Tragiskt. Det är ju knappast så att hon och Pålle har varit duktiga och håller sig hemma under 2020. Det har varit ett jävla resande rent ut sagt.
    Nä, inför ett blankett som måste skrivas under innan man lämnar Sverige där man själv får betala för den vård som ev krävs när man återkommer fr utlandet. Det går inte att stå och pissa på vårdpersonalen och medmänniskor på det här sättet. Kamma till er!

    Kolla på snubbens inlägg från 27 december..
    hans flygschema kommande 5 veckor ?

    Dubai iraq Dubai Paris Frankfurt Johannesburg Zambia Cape town Johannesburg Nairobi Dubai new york city Los Angeles San Francisco French Polynesia

      Vi har identifierat vad man kallar en ”superspridare” om han tajmar det väl så hinner han sprida detta från vecka 1 till 5 till hela världen! Woho!

    Hon är i Dubai! Jag har sett henne ☺️

      Ta bilf

        Bild

      Ja men vi har väl fattat det!!!

    Men alltså allt behöver ju inte vara rätt eller fel, eller att det bara är en nyhet på denna blogg så att en folkdomstol kan bestämma om någon agerat klandervärt eller ej.
    Vare sig hon gjort rätt eller fel är det ju kul skvaller! Vad är oddsen att hon fastnar på en annan influensers bild liksom?

    Ja jäkligt onödigt att resa nu, det håller jag med om. Men ska man göra det så är det väl skitbra att inte sprida det i sina sociala medier? Hon verkar ju inte nämnvärt bekymrad över pågående pandemi men hon är en av få som inte postar bilder på sin dumhet (i just detta fallet).

    Man minns ju hur hon helt plötsligt ”fick” antikroppar när resan var bokad. Säkert fejkad bild som visades upp bara för att det skulle kunna åkas på resa. Kul för hennes barn som aldrig får följa med på några resor, de måste verkligen känna sig undanskuffade.

    Men det är ju det här vi har bett resande influencers om, att inte posta om resan och därmed influera andra? Så Bella gör ju rätt på den punkten. (Däremot såklart bäst att inte resa alls, men det är det många som gör, även icke-kändisar)

    Vad härligt för dem att åka till Dubai, det är de verkligen värda. Tycker synd om Bella som dagen efter hon kommit hem från en weekend i Dalarna upplever tristess och ekorrhjul. Det måste ha blivit otroligt tomt efter alla resor i somras ju. Förstår verkligen att man unnar sig efter ett så otroligt trist år. Det fanns säkert ingenting alls de kunde roa sig med hemma. Alla vi andra kan gott vänta, vi har väntat så länge nu med att träffa familj och vänner att det gör inte så mycket om de drar med sig lite muterade varianter av viruset och kanske tar kål på lite folk i förlängningen också. Var resan nödvändig för dem så var den.

    Nej men alla ni som fortfarande orkar hålla restriktionerna, hur orkar ni? Jag blir bara så ledsen, har inte träffat många vänner och familj på snart ett år pga bor i annat land. Undrar om det är dags att ge upp innan jag blir helt bitter. Boka flyg och dra. Varför ska vissa få bry sig och andra inte? Eller få och få, alla har ju samma rätt men jag har liksom gått och trott att folk ändå försökt, att de fattar hur allvarligt läget är just nu, men så ser man sånt här. Tappar verkligen tron på att människor vill väl. Det här är verkligen ingen gråzon som det pratades om i förra inlägget. Totalt onödig resa. Jag vill verkligen inte se tillbaka på den här tiden och vara en av dem som inte försökte göra mitt bästa men det stör mig SÅ att hon säkerligen inte ens kommer tänka i de banorna utan leva på som vanligt, oberörd men med trevliga upplevelser i bagaget som vi andra fått avstå. Usch.

      Ja, det är en jobbig tid nu. Håller mig hemma och använder Zoom mycket. Har nära vänner och släkt som också är hemma hos sig själva, så vi fikar tillsammans och ibland äter och även spelar spel tillsammans men via Zoom. När man är tillsammans via Zoom så kan det kännas som att man är hos varandra. Bara ett förslag, testa att träffa dina vänner/släkt via Zoom

    Gubbvän

    Bor själv i England, men har noterat att mina vänner i Sverige som kört med ”oansvar under ansvar” och rest, gått på tillställningar etc. nu börjar insjukna en efter en. Ni kommer förmodligen överleva, men tänker ni på vad det kan kosta i försämrad livskvalitet?

    En i min familj insjuknade i Mars 2020 och tappade luktsinnet och därmed även smaksinnet. Hen har fortfarande inte fått det återställt snart ett år senare.

    Ni kommer verkligen njuta av ett smaklöst glas vin och en bit oxfilé som smakar filmjölk på fredagskvällen, hörni.

      Det händer absolut ingenting med de flesta av oss.

        Det är ett lotteri vi ska delta i anser du? Och riskera att smittan förs vidare till andra som också dör?

        Det där verkar ju vara totalt skitsnack. Det handlar nog mer om hur stora virusmängder man får i sig. Alla jag känner till personligen som haft det har blivit riktigt sjuka och samtliga är under 45. De flesta är under 40.

        När man säger ”Det händer absolut ingenting med de flesta av oss” så skickar det signalen att en del som får en stark dos av viruset klarar sig utan några symptom alls.

        BULL. SHIT.

        Verkligen BS. I dagsläget har vi inte råd följa upp med CT hos alla som haft covid. Vi misstänker påverkan på lungorna.

        Men då vet vi att du kan vara försökskanin på viruset vi ej vet något om.

          Feber i en sekund och sen inget mer. En förkylning är värre.

      Hade inte ett enda symtom förutom feber, lukt och smak har funkat felfritt hela tiden. Insjuknade i april.

    Jag tänker alltid på en aspekt som glöms bort vid de här ”avslöjandena” om att kändisar varit ute trots pandemin. De som tar bilderna var väl lika mycket ute själva. Eller på resa, i fjällen, på gallerian osv osv. Det är ju rätt ofta man hör ”det var ju hur trångt som helst där” och personen får det att låta som att alla andra gjorde fel som var där när hen skulle utföra sitt så viktiga whatever. Att P&I var ute och reste var dessutom en lågoddsare. Självklart gör de det.

      Precis vad jag tänkte. Dessutom, varför står den där James så nära dem? Han står ju bakom och är den som kan backa.

    En anhörig hade corona för över en månad sedan. När hen tog flyget hem från Sverige visade testet på flygfältet positivt för covid-19 och hen sattes i karantän. Fick dock svaret att testet visar positivt upp till 3 månader efter insjuknandet. Om Bella då haft covid-19 borde testet fortfarande visa positivt resultat och hon kunde inte ha fått tillstånd att resa.
    Oberoende är detta resande förkastligt , oberoende om det skrivs om det pp bloggen eller ej. Visst kan man tänka det är värre att ännu till skriva om det, influera, men det är väl i slutändan viktigast att hålla sig till restriktioner och rekommendationer.
    Egoistiskt, iq-befriat och helt enkelt korkat. Vem skulle inte vilja leva normalt, liksom?! Senast idag kan man läsa i tidningarna om att vården går på knä. Nonchalant är bara förnamnet att då ge sig iväg utomlands. Resan är absolut inte nödvändig. Absolut inte. Morr

      Nej det stämmer inte helt. I Italien där jag har många vänner testas man igen 14 dagar efter positivt, eftersom vid positivt får man inte arbeta. Och flera av mina vänner har varit negativa igen efter bara 14 dagar (det krävs två negativa efter genomgången sjukdom så det är förmodligen inte falska negativa). För andra däremot är det fortf positivt efter två månader.

    Jag mötte Isabella och hennes kille/sambo(Hon bar inte mask han gjorde) i Dubai Mall på torsdagseftermiddagen. De såg ut att ha det trevligt och förmodligen precis i början av shoppingen då jag mötte dem på bottenvåningen som saknar bättre butiker när jag var påväg mot markeringen.

    Förstår inte heller risken att åka utomlands – och utanför EU just nu. Vad tror hon händer ifall ytterligare en mutation upptäcks i Europa och gränserna utåt stängs eller flygtrafiken stoppas? Eller ifall mutationen upptäcks i Dubai. Kan det vara så vansinnigt svårt att hålla sig på svensk mark under pandemin???

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.