Felicia Aveklew testar Caia Cosmetics Alla hjärtans Dag-produkter

Influencern Felicia Aveklew har publicerat en ”first impressions-video” där hon testar Caia Cosmetics produkter som släppt inför Alla Hjärtans Dag.
De allra flesta gånger då influencers släpper produkter så skickas de direkt till andra influencers eftersom det verkar finns någon typ av tyst överenskommelse om att man alltid lyfter varandras produkter, och alltid innan de hunnit testa dem.
Av den anledningen är deras åsikter ungefär lika objektiva som ett köpt reklaminlägg och bör tas med en stor nypa salt.
För helt ärligt, har ni någonsin hört en influencer yttra en enda negativ åsikt om innehållet i ett kollegialt översänt pressbud?

Av den anledningen blir jag så glatt överraskad av Felicia Aveklew, som här köpt hem produkterna själv för att prova dem, med syftet att ge följarna ett ärligt omdöme, snarare än att bjussa Bianca Ingrosso på lite gratis PR.
Det finns givetvis produkter i släppet som hon gillar, och några som kanske inte var för henne, men genom att göra den videon för följarna, så stiger hennes trovärdighet och tilliten följarna har för det hon publicerar.
Bianca, å andra sidan, verkar inte helt nöjd med det ärliga omdöme som Felicia ger i den här videon. Hon satte sig nämligen och spelade in en på Instastory där hon kom med förklaringar på i princip allt det som Felicia varit negativt inställd till i sin video.

Vad Felicia säger om produkterna i den här videon är egentligen sekundärt enligt mig.
Det är snarare ATT hon gör den som är kärnan i det här inlägget.
Influencers måste kunna ge andra omdömen än ”DET ÄR DET SJUKASTE JAG NÅGOSIN SETT!!” om varandras produkter om branschen ska behålla någon typ av trovärdighet, så två tummar upp för Felicia Aveklews video.

Om ni nu ändå vill veta vad Felica tyckte om produkterna och inte orkar titta på videon själv, så kommer här en kort sammandrag i punktform:

  • Borsten är densamma som Caia släppt tidigare, den enda skillnaden är det rosa skaftet. (Domed Powder Brush 03)
  • Alla blushes är åt det rosa hållet, med bättre och sämre pigmentering men saknar en som går åt det mer röda hållet.
  • Läppbalsamet har magnetisk hylsa vilket hon älskar, men i efterhand såg hon att man får väldigt lite produkt för det dyra priset.
  • 195 kr för ett läppbalsam låter lite väl dyrt, även att förpackningen är dyrare att ta fram.
  • Det har heller ingen doft vilket hon gärna hade önskat.
  • Läppglanset ”Beige gloss” påminner om Fenty Gloss.
  • Glansen ser ut som att de är väldigt pigmenterat i förpackningen, men på läpparna har de knappt någon färg eller doft alls.
  • Felicia gillar inte applikatorn, den är FÖR stor och för mjuk så de känns som att man inte har kontroll.
  • Den är även svår att få ner och upp ur förpackningen.
  • Felicia vill vara helt ärlig mot följarna och säger att ”det här var ingen gloss för mig. Den gillar jag inte.”
  • Pinky gloss och Golden gloss var bättre eftersom de hade lite lite glitter i sig, men hon ser inte riktigt någon skillnad i pigmentet mellan de båda glittriga.
  • Är det bara jag eller ser de identiska ut? undrar Felica avslutningsvis.
Skärmdumpar från Felicias video
Skärmdumpar från Felicias video

 

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *