– Ni som har frågat om jag har gjort mina läppar.. Ja, det har jag. Men jag har inte velat skriva ut det på bloggen då jag inte vill pusha för operationer och ingrepp. Jag tycker att det är upp till var och en att göra det dom själva vill med sin kropp och sitt utseende.
Vill man operera något – gör det!
Vill man göra botox eller fillers så ska man göra det..
Och vill man pierca sig, tatuera sig osv osv så ska man göra det.
Men ja, jag har gjort fillers i läpparna och jag hade inte tänkt skriva ut det men har fått så mycket frågor att jag nästan känner att jag måste.
Jag gjorde det första gången för nästan 1,5 år sedan så det är inget jättenytt.
Annars har jag inte gjort något annat med mitt utseende.Men som sagt, jag tycker inte att någon ska springa och göra fillers bara för att jag har gjort det och det är inget jag pushar för att andra ska göra. Just därför har jag hållit tyst om det också – för jag vet att sociala medier påverkar en så mycket mer än man kanske egentligen vill. Men nu vet ni sanningen. // Gabriella Joss
Gabriella Joss svarar på frågor om sina läppar och huruvida hon ”gjort dem”, vilket hon har, och skriver om i det här inlägget.
Jag tycker det är ansvarsfullt när en influencer – som med största sannolikhet skulle kunna få dem gjorda som del av ett samarbete och kanske till och med tjäna pengar på det – väljer att göra det privat för att inte påverka sina följare åt än det ena, än det andra hållet.
För oavsett vad man intalar sig själv som influencer så är det här den bistra men också ack så enkla sanningen:
Gör du ett samarbete av något slag så är det enda syftet med det ,från företagets sida, att du ska försöka förmå så många som möjligt att göra eller köpa samma sak så att kostnaden för marknadsföringen inkasseras och sedan att företaget ska gå med vinst.
Sen kan man i all oändlighet försöka pipa fram något om att ”alla gör som man själv vill, och bara för att JAG gör detta så betyder ju inte det att jag försöker påverka någon annan att göra samma sak” som ett sätt att slå ifrån sig ansvaret, men sanningen är den att det bara finns ett enda syfte med ALL influencer marketing och det är att påverka människor.
Det är vad du får betalt för och ingenting annat.
Gör vilka samarbeten du vill, men står för att du gör dem och acceptera att din enda roll – ENDA roll – i det hela är att, som en vandrande reklampelare, påverka andra människor att göra samma sak.
