Hur tätt kan man göra mer eller mindre identisk reklam?

Katrins reklam för Maybeauty Sweden där hon skriver att hon använder deras produkter regelbundet.
Bildkälla: Katrin Zytomierska Instastory

Dessa två inlägg är publicerade med lite mer än en månads mellanrum.
Först hade jag bara tänkt ta upp frågan om hur tätt inpå varandra man kan göra reklam för samma typ av människa för att det fortfarande ska vara trovärdigt, men någonting kom emellan.

Läs texten på det andra inbäddade Instagraminlägget…
VEM har skrivit den?
Även om det inte hade rört sig om ett reklaminlägg utan om en vanlig uppdatering så hade det varit illa, men som betald marknadsföring?

De är jättebra Bobbys hårprodukter ni kommer inte att bli besvikna snarare tvärt om!

Torrshampot gör att man inte behöver tvätta håret så ofta men det luktar gott jämt alltså så här:

Det blir alltså en dubbel frågeställning i det här inlägget:
1. Hur tätt inpå kan man göra reklam för två olika företag med snarlika produkter?
2. Var går gränsen för hur dåligt skriven en reklamtext får vara?

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *