Hur lång tid får en pizzaleverans ta?

Hade Foodora behövt harva till Norrköping och tillbaka med åtta pizzor så hade kanske fyra timmar varit en acceptabel leveranstid, men med tanke på restaurang Glashuset ligger på ”kast med liten bollavstånd” från där Jan Emanuel förtöjt sin jolle så är allt över en timme på TOK för länge.

Jan Emanuel verkar dock ta det hela med jämnmod och gör sitt bästa för att försöka äta en pizza var tredje timme för att bli av med dem. 
Går det inte så är det bara att mikra på dem lite och ställa sig utanför Soapbar vid stängning ikväll. En garanterad succé bland gästerna och extra tillskott i kassan för Jan Emanuel.
Win win liksom. ?

52 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Hade aldrig tagit emot dem efter 4 timmar utan krävt pengarna tillbaka. Det är inte en OK levernanstid.

    Det brukar väl stå på restaurangens bild/ruta typ ”25 minuter” och sen beräknad leveranstid när man har beställt?

      Tidsangivelsen ändras hela tiden. Beställde sushi till lunch förra veckan. Tiden varierade mellan mindre än 5 min till 22 min till 67 min osv. Hade förbeställt till 11.30. Kl.14 fick jag meddelande att maten var levererad. Det var den inte… Fick pengarna tillbaka och undrar i vilken buske min sushi ligger kastad?

      Jo men de stämmer sällan tycker jag. Det kan stå 25 minuter i en halvtimme. Eller så står det 25 minuter. Nästa gång man kollar så står det 45 minuter osv.

        Haha beställde igår. Stod 30 min, 21 min, 15 min, 21 min, 33 min (lääääänge) och plötsligt 8. Så sjukt oberäkneligt ?

      Beställer alltid med Uber och det funkar varje varje gång.

        Jag hittade min mat vid ett träd på innegården en gång så det går åt helvete med Uber Eats också ?

    Helt orimligt lång tid. Fy!

    Men vad är intressanta runt den här händelsen?

      Ja, det handlar ju inte ens om deras oacceptabla arbetsförhållanden?

      Men gah. Måste allt passa dig?

      Camilla, fråga Lisen innan varje inlägg om det är ok att lägga upp eller inte…??‍♀️

      Tips:
      Läs annat om du vill få intressant läsning.

      Skulle inte klassa denna blogg som intressant, utan mer underhållande och rolig, med både toppar och dalar.

      Intressant är i och för sig en definitionsfråga, de värden jag lägger i det ordet stämmer inte med denna bloggen i alla fall.

      Ha en fin helg.

      Tack för era svar – tänker bara att Janemanuel äter pizza är mindre intressant. Men ja jag scrollar vidare. Må så gott 🙂

    Töntigt! Precis som om de inte ringde och kollade var pizzan var? Glömde de av det eller försvann hungern?

      Exakt. Då avbeställer man väl om det gått för långt tid? VEM glömmer att man beställt pizza?

        Jan Emanuel som har massor av pengar ?

        Man får inte avbeställa hos Foodora. Råder dig att ta en titt på företagets Trustpilot om du har en minut över, både underhållande och oroväckande.

          Spännande att influensers som Kenza och Alexandra Bring taggar Foodora flera dagar/vecka och alltid verkar så nöjda. Skattar de på maten de får? :/

        Lycka till att avbeställa via foodora ?

      Känns ju som att de var fulla. Lätt att glömma en beställning då ?

      På gamla goda tiden när man beställde pizza via pizzerian så fick vi pizzan tre timmar senare. När vi sa att vi inte ville betala fullt pris för det så fick vi en utskällning för att vi beställt efter att köket var stängt och att vi borde betala extra för att de fick starta upp allt och jobba senare. Jaha, men ta inte emot vår beställning då?

    Det beror lite på var man bor. Men under en timme ska maten vara levererad på med Foodora.

    Skön sosse han är som använder slavdrivarföretaget foodora. Verkligen om brand att bry sig så här mkt om mänskliga arbetarrättigheter. Leverera din egen pizza till dig sj om det ligger så nära. Eller ring och kolla läget när de är en timme sena? Luktar fejk.

    Jag beställde pizza på min 22-årsdag. De har fortfarande inte kommit och i år fyller jag 41, så jag räknar med att den dyker upp närsomhelst nu.

      Mums, som du har längtat. ?

      Hmm.. Fanns Foodora för 21 år sen? ?

        Menar du att du ifrågasätter denna historia?!

        Sofie sa väl inte att hon beställde via foodora? ? Bara att pizzan inte kommit än..

      Jag väntar fortfarande på en keps jag beställde 1996 ?

    Foodora, det är väl de som inte behandlar sina anställda så bra? Varför vill man stödja dem?

      För att de ger jobb till många som inte får jobb annars…
      Har pratat med flera som levererar för Foodora, flera kommer från andra länder och tjänar mycket mer än vad de någonsin gör i sitt hemland…

        Jag jobbar på högskola och många av mina studenter jobbar åt foodora för att dryga ut csn. De har inte så höga krav på anställningen eftersom de tar på sig jobb när det passar och bara vill ha lite extrapengar under en tid.

        Ja men att tjäna mer än i sitt hemland betyder ju inte att de kan beta för levnadsstandard HÄR?

      Det är väl inte riktigt sin moraliska kompass Jan Emanuel är känd för? ?

    Har aldrig förstått det där med utkörning, hämtar jag mat vill jag helst vara på plats precis när den är klar, så den inte ligger på konvektorn i typ 15min och gosar sej.

    Sen köra hem fort som attan och mumsa direkt.

    Ska ngn annan snurra runt med mitt käk- säkert passera antal stopp på vägen, så är ju maten garanterat junkig. Om man får rätt mat dvs.

    Fast klart, förr i ungdomens glansdagar hade jag nog uppskattat det efter en blöt tillställning.

      Håller med om att det så klart är godast om man hämtar upp själv (eller så klart äter på plats!). De allra flesta gångerna funkar det dock riktigt bra! Någon gång som pommes varit kallnade och någon gång som osten på pizzan hunnit svalnat av helt. Beror kanske på var man bor och var man bor utifrån restaurangen?

      Alla har ju dock inte körkort eller så kanske man druckit ??‍♀️ Så att hämta själv är inte alltid optimalt.

    ”Jag är så rik och bekymmerslös att jag inte håller koll på om åtta pizzor kommer eller inte”
    är det enda jag läser. Åtta pizzor i sthlm ligger väl på strax över 1000 spänn på en höft. Han betalar detta och glömmer sedan det, samt raljerar över faktumet. Härlig kille!

      Det är inte vad jag läser, jag läser vad han skriver istället för att hitta på egna fabler. Men vad menar du att de skulle gjort? Det går inte att avboka via foodora så skulle kompisarna ha stannat bara för att vänta? Skulle Jan Emanuel låtit bli att gå och lägga sig?
      Herregud, ta det för vad det är. 8 pizzor på vift, inte värre än så.

    Avskyr att alla bra pizzerior är via Foodora och inte Wolt. De ringer och frågar var man bor, de från Wolt hittar men inte de från Foodora, gör inte coronasäkrad avlämning, kommer ofta långt före utsatt tid eller långt efter.

    Förhoppningsvis blir det bättre när kollektivavtal går igenom. Vad är status på den?

      Det lär tyvärr inte förbättra särskilt mycket eftersom Foodora anlitar många som ”frilansar” vilket innebär att de inte omfattas av kollektivavtalet oavsett

      Kollektivavtalet började gälla 1 april.

      Här är de nya villkoren:
      https://www.transportarbetaren.se/har-ar-villkoren-i-det-nya-avtalet-med-foodora/

      Håller med om att Wolt är många gånger bättre än Foodora, men sen kollektivavtalet kom på plats har jag ändå valt att bara använda de sistnämnda. Väntar hellre en halvtimme mer än beräknat eller guidar budet till rätt adress, när jag vet att hen får en skälig lön som går att leva på.

    Fick samma problem igår med foodora. Dock ”bara” 2h sena från beställningstiden. Dessutom blev det inte hemleverans. Jag fick gå ut i pyjamas(men vad gör det när det tydligen är trend?) och Ikea morgontofflor, och så en halvfull näve personer från bussterminal såg mig. Pizzan var inte ens färdig gräddad så jag hoppar nog den appen tillsvidare. Det var inte värt närmare 400kr.

    Något så övermaga sorgligt med en renegat som lämnat alla sina ideal bakom sig för pengar och beställer pizza med leverans från män med usla arbetsvillkor (i Sverige!skammen!) och som förr skulle ha kunnat vara de flyktingar han hade i sina hvbhem som han tjänade alla sina tresiffriga miljoner på. Våra skattepengar, för övrigt.
    Svårt att hitta något mer oanständigt och ynkligt beteende.

      Tycker det är synd att den här kommentaren försvann i bluddret i det här kommentarsfältet

        Stort tack, anonym 11:25. Jag vet att det här kommentarfältet även rymmer människor som du, allmänbildade, politiskt orienterade, tänkande – men tyvärr blir det, som du säger, ofta bludder. Man hoppas så innerligt att folk som läser Läckberg också förkovrar sig i annat som har med samhället göra. Trevlig helg i värmen hälsar jag

      Men gud så löjligt?

      Till 09:30

      Kära någon! DINA argument handlar ENBART om att tjafsa!!!(?!?!) Du… HEN, TILL ATT BÖRJA MED VAR DET BÅDA DELEN AV KÖNEN OM DET ÄR SÅ FÖRBANNAT VIKTIGIT FÖR DIG, KVINNA OCH MAN. ALLA KAN GÖRA FEL! FÖR BÖVELEN!!! SKÄMS! (Nej juste, jag ska skämmas!)!. Förbannat trött på moralpoliser som inte ens kan fakta! /C

    Inte första gången detta händer med beställning från foodora. Hade en bekant som beställde runt kl 21.00 för några dagar sedan, men beställningen kom aldrig. Hen försökte kontakta dem, utan resultat. Kl 02.10 dyker beställningen upp. Spännande att spekulera ändå varför det kan bli så ?

      Efter stängning också, fy man vill inte veta vad som hänt med den maten…..

    Det kanske är taskigt men jag skrattar – och tycker att mannen tar det väldigt bra. Hade det hänt mig hade väl mitt italienska påbrå fått mig att gå i taket!

    Och Foodora har nog lätt att hålla sig för skratt. Några sådana här saker i några stora bloggar och de är ett minne blott.

    Till er som inte fattar varför man beställer utkörning: Tänk lite längre. Man kanske inte kan gå ut, får gå ut, man kanske är sjuk. I mitt fall så beställer jag ofta utkörning till jobbet, då är vi allt från 5 pers till 15 pers som beställer. Med andra ord, det handlar om mycket pengar. Vi kan inte lämna arbetsplatsen, vi har inga raster.
    Vår erfarenhet med Foodora,Wolt, Uber eats har varit katastrofal. Alla är likadana i princip, i början vill kundtjänst hjälpa till och kompenserar ut pengar men när du väl kommit upp en viss summa ersättning så tar det stopp.. Bägaren rann över när vi beställde mat från Max för 1200 kr och maten vi fick var inte alls vad vi beställt. För det första blev 8 personer utan dricka, och burgarna vi fick var påhittade lekordrar, t.ex Max burgare med ost/utan lök/extra senap/utan sallad.. Inte alls vad vi beställt. Vi tog bilder och fick gå och köpa mat på annat ställe.. När jag reklamerade ordern och skickade in bilder sa dom att vi fått vad vi beställt och att dom inte kan hjälpa oss mer eftersom dom redan betalat ut ca 1000 kr i ersättning under 3 år.
    Jag torskade 1200 kr från min egna pengar, jag hade inte hjärta att ta betalt av mina kollegor för utebliven mat..Aldrig igen.
    Vi beställer utkörning ganska ofta och 8/10 ggr är nått fel, så det blir många reklamationer. Du kommer upp i 1000 kr på nolltid.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.