Hur mycket är för mycket reklam?

Ni är många som påpekat att Therese Lindgren gör väldigt mycket reklam på Instagram, så jag beslutade mig för att kika närmare på saken.
Eftersom inlägg på Instastory försvinner efter 24 timmar så har jag bara tagit med reklaminlägg som publicerats i själva flödet.
Det ser ut som följer:

  

Jag har tittat på de senaste 60 inläggen på Instagram av Therese Lindgren. 
Av dessa 60 är 25 st reklam vilket utmynnar i 41.67% reklam.
Tendensen jag ser i hennes flöde är att reklaminläggen mer eller mindre brukar komma på rad, efter varandra i flödet, för att sedan följas upp av ett gäng inlägg som inte är reklam.
Tittar man på Therese 15 senaste inlägg så är 10 av dem reklam, vilket ger en procent på hela 66.67%, medan nästföljande 15 inlägg endast innehåller 4 reklaminlägg vilket ger 26.7%.

Siffror i all ära, men om ni bara tittar på hur Therese flöde ser ut, vad gäller ration mellan reklaminlägg och redaktionella inlägg, vad är då er spontant åsikt?
För mycket reklam?
Lagom med reklam?
Hade kunnat vara mer reklam utan att ni hade störts av det?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *