
Om man beskriver sig själv som ”världsmästare på sociala medier”, så som Frida Boisen gör på sin hemsida, har släppt böcker med titlar som ”Digital Succé” och ”Digital passion”och tilldelats första pris för Best use of social media på tidningsvärldens Oscarsgala, INMA Awards i San Francisco, så är det väl inte för mycket begärt att förvänta sig att hon ska kunna reklamidentifiera ett inlägg korrekt?
Det kan hon inte, av inlägget här ovan att döma.
Hon har fått en egen rabattkod att dela ut till sina följare, så att inlägget är kommersiellt råder det ingen tvekan om.
Tänk er själva om hon skulle bli stämd av Konsumentverket för brott mot marknadsföringslagen och fälld i Patent och marknadsdomstolen?
Hur tror ni det skulle påverka hennes trovärdighet?
”Världsmästare på sociala medier” men kan inte reklamidentifiera ett Instagraminlägg?
”Digital succé” men utan att följa relevant lagstiftning?
Jag har bäddat in Fridas Instagraminlägg och i skrivande stund finns det inte tillstymmelse av reklamidentifiering på det.
Om hon skulle uppdatera sitt inlägg så att det ser korrekt ut helt plötsligt så kan ni se en skärmdump av originalet här.
Uppdatering: Här är Fridas kommentar:
Tack för tips!
