NA-KD tar hjälp av Margaux Dietz och Ibrahim Baylan för att sprida hållbarhetsbudskap

NA-KD tar hjälp av Margaux Dietz och Ibrahim Baylan för att sprida hållbarhetsbudskap?
Bildkälla: La Linda Instagram

I vilket universum känns det här rimligt?
Det här måste väl ändå vara ”green washing” i sin allra renaste form.
Margaux Dietz och näringsminister Ibrahim Baylan ska alltså ge NA-KD – ett företag som enkom arbetar med ”fast fashion” – illusionen av hållbarhet, efter att företaget kritiserats för bristande klimatmärkning av Konsumentverket.

Linda Hörnfeldt kritiserar detta på Instagram och jag kan inte annat än hålla med. 
Vem tyckte att det här var en bra idé, förutom kanske NA-KD?
I samma takt som illusionen av deras hållbarhetstänkande ökar, kommer trovärdigheten och förtroendet för näringsminister Ibrahim Baylan och influencer Margaux Dietz sjunka som en sten. Jag gissar på att Ibrahim Baylan – i egenskap av näringsminister –  kommer ha en betydligt tyngre sten än Margaux, då de allra flesta influencers redan förknippas med den här typen av fast fashion-företag.
??‍♀️??‍♀️??‍♀️

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *