Sen var det dags för halloween på Gröna lund. Köpte biljetter i god tid…
När jag stod där med 9 förväntansfulla ungar, så insåg jag att köpet inte hade gått igenom för 4 veckor sedan. Inga biljetter, inga jetpsss.
Gröna var HELT fullt och jag stod och grät ikapp med 9 olyckliga ungar.
Som tur var, så tyckte de snälla människorna i gästservicehuset så synd om mig att de lät mig betala och gå in iallafall. Då grät jag ännu mer av lycka ? // Magdalena Graaf
Magdalena Graaf lyckades schabbla bort alla biljetter till Gröna Lund som hon ska ha köpt i god tid.
Köpet gick inte igenom, och eftersom det var helt fullt inne på nöjesfältet så kunde hon inte köpa några nya.
På sin blogg berättar hon nu att personalen tyckte så synd om henne, att de släppte in henne och de nio ungarna, trots att det alltså var fullt.
I Magdalenas kommentarsfält så är det ganska många som kritiserar den här typen av särbehandling, och menar att personalen agerade så här, enbart för att Magdalena är känd.
Det tror jag också, hon blev säkert annorlunda behandlad än om hon inte varit en offentlig person, men den kritiken bör ju riktas mot Gröna Lund, inte till Magdalena.
Jag tror inte det finns en enda person som läser detta, som hade avböjt ett liknande erbjudande.
Skulle Magdalena sagt ”nej, tack!” till erbjudandet och hänvisat till att hon inte vill riskera att bli behandlad annorlunda i egenskap av kändis?
Hade du gjort det?
Hade någon gjort det?
Det är absolut orättvist, att en känd och en icke-känd person behandlas på så olika vis, men lägg det i så fall i knät på Gröna Lund, där det hör hemma.
