En sammanfattning av Margareta Grääs kalender-bonanza

https://www.youtube.com/watch?v=EISReqZHEtIMargareta Grääs har öppnat runt 105 kalendrar till ett värde av 81526 kr.

Av 105 kalendrar har hon fått ett 30-tal.
Alla tävlingar där man kan vinna kalendrar avslutas idag – den 20:e november

Det som följer här nedan är delar av Margaretas sammanfattning, och alltså hennes åsikter.
Mycket nöje!

Absoluta favoriten:

Blå från Kicks

Prislappen är rimlig, den är vacker att titta på, lätt att använda, roligt, varierat innehåll, bra storlekar.
Det finns ingenting att klaga på när det kommer till den kalendern. Det är den ultimata kalendern.

Störst snackis:
Den stora snackisen är Caia Cosmetics, och hon förstår inte riktigt varför, men det är säkert bara för att det är just Caia och Bianca som marknadsför den.
Den här kalendern är inte sämre än många andra i prisklassen, för det är en dyr kalender, jävlar vad den är dyr. Den finns i inspelande stund att körpa, säkert för att de fått ganska så många returer men det finns flera andra som är i lite samma stuk – Filogra, Lancome, Kiehls. Jag tycker personligen att det är en ganska tråkig kalender, inte så mycket variation, jag hade kanske förväntat mig lite mer av den, hade den bara haft en ögonskuggspalett i sista luckan, ett läppstift, ett läppbalsam och kanske en trio, en bronzerpalett, någonting som hade fått oss att kissa på oss, så hade den kalendern varit för alltid förlåten.
Personligen tycker jag inte att det var en dålig kalender, jag hoppas verkligen inte att Caia inte gör en kalender nästa år, jag hoppas ATT de gör en, för jag tror att de kan göra en jättebra kalender med den kritik de tagit emot för den här.

Största besvikelsen:
Det finns en enkel anledning till att The Body shop är den största besvikelsen, och för er som inte känner mig eller inte följer mig så har jag jobbat på The Body shop, till och från i fyra år, och jag har jobbat i flera olika butiker där några av de arbetsplatserna har varit de värsta jag varit på, och några har varit de bästa jag någonsin varit på.
Jag älskar The Body shops produkter och har pratat otroligt mycket om Body shop eftersom jag har jobbat där, men med det sagt så tycker jag att The Body shop gjort ett misstag i år.
För det första så har de släppt den där jättebumsen, där nere i hörnet som kostar över 4000 kr.
Jättefin med roligt innehåll, men köpt inte en adventskalender från The Body shop för över 4000 kr.
Vill du köpa saker från The Body shop för det typen av pengar, ta dina 4000 kr och gå till Body shop som har jättemycket roliga produkter och köp de sakerna som DU vill testa. Passa på när de har 15% på allt, 3 för 2 på allt, men köp inte den kalendern.
De är de finaste kalendrarna som Body shop någonsin gjort, men det är orimligt. NEJ!
De har snuvat de ordinarie tre kalendrarna. De är högre i pris än någonsin, med sämre värde än någonsin och den enda som jag tycker är okej är väl den lila ifrån The Body shop.
Missförstå mig rätt, jag älskar den blå, den var SÅ rolig att öppna, jag är jätteglad för den som vinner innehållet men det är tråkigt att de snuvat de andra kalendrarna på värdet.
Jag hoppas de går tillbaka till vad de har varit, de har varit den bästa kalendern, år efter år efter år, och jag tycker det är tråkigt att de höjer priset men säker värdet, och det gör att de inte ens är i närheten av lika bra som de brukar.

Tittarnas favorit:
Kicks blåa som jag hypat upp, Lykos 24 karat, sålde slut på typ 45 minuter. Dyr som fan, högt värde som fan men helt fenomenal.
Den sista är Zalando, som hade ett lursprungpris på under tusen kronor, och när lanseringen var över så höjde de den till 1300 kr.
Det är en vansinnigt bra kalender som hade potentialen att bli årets bästa, men den blev lite sämre när priset gick upp och det är ju inte så konstigt.

Finast förpackning:
Den stora i från Lush.
Den rosa från Huda Beauty ska se ut som en läpp, vilket den gör, men inte en läpp i ansiktet. 🙂

Bästa hudvård:
Den blåa ifrån Kicks ÄR bäst, men även Glow ID

Bästa smink:
Loreal

Bäst budget:
Make up Mekka och Essance

Min – Bloggbevaknings – slutsats:
Caia Cosmetics borde ta in Margareta Grääs som kalenderkonsult till nästa år för att kompensera kunderna för årets upplaga.
Kan det finnas någon mer mer kalenderkunskap är Margareta?
I think not.

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *