Lyckade samarbeten?

Isabella Löwengrip och Paul är på Maldiverna för att göra reklam för två stycken hotell.
Det här är ett extremt tydligt exempel på när influencers tackar ja till att göra reklam, inte för att reklamen passar deras målgrupp, utan för att de själva vill få en lyxresa till Maldiverna.
Hur överenskommelsen kommit till vet jag inte, men på något sätt måste ju Isabella övertygat företagen om att hon är som klippt och skuren för att göra den här reklamen.
Principen är densamme som för när alla influencers åkte på sponsrade lyxresor till Dubai, som inte heller passade någons egentliga målgrupp.
Här är Sandra Beijer ett fantastiskt föredöme.
Läs och lär, influencers!

För helt ärligt…
Hur många av Isabellas följare har råd med en sån här resa?
De billigaste rummen på det första hotellet hon marknadsför kostar 3 572 dollar/natt. (33 667 sek)
Sedan följer dyrare boenden, där det dyraste kostar 27 096 dollar/natt. (255 263 sek)
Sedan tillkommer flygbiljetter.
Det ser ut som att Isabella och Paul bor i en Scen Pool Villa, som är det ”billigaste boendet”, där en veckas vistelse landar på den nätta summan av 25 004 dollar. (235 617 sek)

Det ska bli spännande att se nästa boende! 
Kanske kan hon skaka fram en rabattkod på 90% av priset?
Vem ska med till Maldiverna i så fall?
Någon som har en graviditet att offentliggöra mot turkost vatten?

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *