Följarna hyllar Sandra Beijers reklamfilm

Sandra Beijer har publicerat en reklamfilm för selftanning drops från Löwengrip, som tar med henne på en resa tillbaka till solkyssta känslor av sommar och värme.
Hennes följare är lyriska och kan inte nog berömma hennes idé, koncept och genomförande.
Jag kan inte annat än hålla med dem.
Här lägger Sandra ribban ett och annat pinnhål högre än sina kollegor.
Dubbeltumme upp!

 

36 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Annica Englund och Elias Lindholm har blivit föräldrar till en pojke ”Levi Lindholm” som kom ca 5 veckor för tidigt.
    Grattis till dom – äntligen!

    Haha men gud. Videon fick mig att rysa och bli tårögd. Ut i februarikylan nu 🙁 ha en fin måndag allihopa!

    Maya Parnevik gör också fantastiska och genomtänkta samarbeten!

    Hon är grym på reklam samarbeten! Har hon alltid varit

      Nja. Handlar det inte snarare om att det är så pass låg verkshöjd bland influencers, att så fort någon gör ett rimligt och bra jobb anses det genialt? Sorgligt ändå

        Det är väl rimligt att jämföra ”i sin genre”? Märkligt om det är Volvo eller Apple som ska sätta ribban för all reklam i hela världen. Ingen influencer kommer ju kunna lägga sådana summor på reklam…

        Jag har tänkt på det där.

        Om man har en universitetsutbildning inom marknadsföring och jobbar på ett företag som köper in reklam hos influencers, hur många drafts skickar man direkt i papperskorgen? hur ofta sliter man sitt hår? eller tänker man att den tilltänkta publiken har så otroligt låga förväntningar att man därför godkänner och betalar stora summor för vilket skräp som helst? tar flunsorna mångdubbelt så mycket betalt ifall de måste anstränga sig och därför nöjer man sig med att flunsan ser städad och glad ut, visar upp produkten och får med namnet på företaget och produkten videon?

          Tror de har ett hum om var ribban ligger gör olika influencers och generellt är nöjda med att få synas hos personen. Skulle de börja ställa höga krav på kvalitet skulle nog många influensers tacka nej till samarbetet, om det inte är extremt bra betalt då. Men verkar inte som att de flesta avsätter sådär jättemycket tid på att producera sin reklam alternativt tar in hjälp utifrån för att förbättra. De verkar ju upptagna och uppbokade konstant så krav på hög kvalitet för just samarbeten är nog inget de flesta prioriterar. Och ärligt, vem skulle jobba hårdare än nödvändigt om det går lika bra ändå? Sen finns det säkert en risk att om samarbeten plötsligt sticker ut som extremt professionella så blir det konstigt för följarna, man hajar till på ett inte bra sätt och tänker att företaget är desperat.

          Jobbar inom marknadsföring och får ganska ofta höra från kollegor i branschen om hur trötta de är på influencers och att behöva göra samarbeten med dessa. Det pratas om att en del influencers (inte alla) är dåliga på att följa instruktioner/villkor och manus, inte bryr sig om deadlines (ibland kan det ju vara viktigt, spec vid en lansering eller om en produkt endast ska säljas inom vissa veckor). Men dessa företag vågar samtidigt inte frångå influencersamarbeten i sin marknadsföringsstrategi för att ”alla gör det”…

            Problemet är också att många företag inte förstår sig på marknadsföring i sociala medier och har en föråldrad syn på reklam. Man kan inte skicka in ett manus och begära att en influencer ska läsa in det som en skådespelare. Noll trovärdighet, noll personlighet och noll genuint – de aspekter som influencer marketing säljer på. Det är influencerns varumärke som driver försäljningen i första hand, inte företagets egna kampanj.

            Säger inte att alla influencers är genuina och trovärdiga eller att de inte är slappa när de jobbar (majoriteten är definitivt det!) men det finns OCKSÅ många, många företag som behöver uppdatera sig och sluta behandla en influencer-kampanj som en reklamfilm på tv4.

              Det kan jag absolut hålla med om! //Personen som skrev Anonym ovan. 🙂

    Bra video men jag satt bara och väntade på att få se någon bild på slutet om hur resultatet faktiskt blir.

    Tycker det hade varit relevant att nämna att hon är utbildad inom reklam och har jobbat med det i många år.

    IL:s reklam för samma märke faller rätt platt, otaliga klipp från diverse hotellrum.

      Ja alltså I.Ls samarbeten är under all kritik sett till den erfarenhet hon ändå har av branschen. Tänk då på att hon skulle starta en ”byrå” för att hjälpa filmbolag, privatflygsbolag och hotell? att göra content på sociala medier. ? men det talas det väldigt tyst om nu.

    Första reklamen från en influenser som jag gillar!

    Konkurrensen är ju inte direkt hård! ?

    OT I.L.

    Känns som att hon så sakteliga skriver om historien, saxat från hennes blogg:

    ”Bara det att denna gång hade jag en livvakt och tusen uppdrag på olika scener som krävde mycket av mig. Jag gillar att utmanas live framför publik. Det var en fin tid.”

    Var det inte I.L som skröt om hur hon hade journalisterna lindade kring sitt finger och ALDRIG ställde upp på intervjuer utan förutbestämda frågor? Utan det var alltid samma frågor som rapades upp av en sk ”intervjuare”, snarare moderator.

    Sjukt trist att vi är så svältfödda på bra reklam så en enstaka hyllas till skyarna med ett alldeles eget inlägg. Usch som det blivit med denna pengastyrda (influenser)värld som vi matas med

      Om man börjar hylla dem som gör bra reklam så leder det till att andra vill göra det lika bra. Det är så det funkar i allt. Någon börjar och andra följer efter.

    Men på riktigt. Den där reklamen var ju inte ens bra!

      Ja den är riktigt dålig. Hade förväntat mig lite mer av henne. Hon är utbildad i marknadsföring och har dessutom jobbat i reklamens mecka.

      Håller med. Slarviga klippningar, för långa klipp, dåliga övergångar, bilder som bryter 180-graders regeln??

    Klart annorlunda reklam, håller med. Men syftet är det samma som alla andra influencers , nämligen att få andra att köpa. Så för mig är detta ingen som helst skillnad mot de andra tusentals samarbeten som flödar ut från olika konton där syftet är samma……löp och köp så blir du lyckligare/vackrare/mer populär osv.

      Eh ja, det är ju själva vitsen med reklam? Även sån reklam som är på tv och i tidningar har ju som syfte att få andra att köpa så när influenser s gör reklam är det ju med samma syfte såklart. Eller vad trodde du?

        Då har du nog missuppfattat influenser marketing om det är vad du tror.

          På vilket sätt har jag missuppfattat? Är inte syftet med influenser marketing att få folk att köpa prylarna de gör reklam för? Vad är syftet annars?

          Precis, reklam är reklam med syfte att få folk att köpa sig lycka/skönhet/popularitet mm. Så oavsett vem som gör reklamen/samarbetet osv så är det samma skit. Sen kan jag hålla med om att en del reklam/samarbeten stinker mer än andra men till syvende och sist är det ändå samma skrot och korn. Så oavsett vad influencern heter och vad hen gör reklam för så är syftet exakt det samma, bara mer eller mindre ”snyggt” gjort.

    Sandra har absolut lite mer kreativa sätt att göra sponsrade inlägg på men förstår inte vad det är som är så otroligt med detta? Lett upp lite gamla klipp på telefonen, ställt ut produkten på gatan utanför porten och sedan filmat sig själv lite?

      Lett = letat

      Det är enkelt filmat men det som är så bra är hennes storytelling. Bra måste inte alltid vara avancerat.

        Du skojar? Tycker du på riktigt att hennes storytelling är bra.

    Oj efter alla hyllningarna så var reklamfilmen lite av en besvikelse. Men såklart bättre än mycket annat influencers gör. Midvinter dock? Det var väl ett par månader sedan nästan (när det är som mörkast) – nu är vi ju nästan i vårvintern!

    Bra för att vara en influencer, dålig för att vara en reklamare. Helt sjukt att hon inte investerar i en proffsig kamera?! Det skulle höja resultatet så mycket

      Att använda samma mobilkamera som man postar sitt vanliga content med är också en genomtänkt och bra strategi.

        Har följt henne länge och kvaliteten på fotona har stadigt gått nedåt. Är det en strategi så funkar den inte för mig

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.