Sponsrad begravning

Ann Söderlund gör ett inlägg om en sponsrad begravning, och hennes följare är inte helt nöjda.
De är negativt inställda till det, medan Ann försöker flytta fokus till att en av kritikerna har ett privatkonto och då således är ett ”troll”.

Jag tycker att det är ganska osmakligt att tjäna pengar på en persons död, men var och en skäms för sig själv. Dock tycker jag att det är desto mer problematiskt att Ann Söderlund inte följer marknadsföringslagen med sitt inlägg, och att man som konsument behöver ta sig igenom hela hennes känslosamma text, för att i efterhand inse att det hela var reklam.
Jag tycker det är SÅ illa och respektlöst mot följarna, särskilt när det gäller ett reklaminlägg för en begravning. Respektlöst mot följarna och respektlöst mot den persons vars död hon slår mynt av här.

Det här duger inte, Ann Söderlund!

Och hur går det här till?
Har begravningsbyrån kontaktat Ann Söderlund och föreslagit ett samarbete för nästa person i Anns närhet som dör?
Eller är det hon själv som ringt runt och raggat spons?

Vad tycker ni om det här?


Edit kl 08:39. Ann Söderlund har nu raderat sitt inlägg, men här är ett till, den här gången från Malin Berghagen – som dock reklamidentifierar korrekt.

Tack för tips!

110 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Tack för att du la upp hennes text separat, då jag inte kan se inlägget. För mig känns det helt galet att slå mynt av någons död. Undrar hur hennes kusiner känner ??‍♀️

      Ja jag hade blivit galen om jag var Jenny eller Johanna, som dessutom är nämnda vid namn. Jag tycker det är osmakligt.

        Men de kanske bett henne fixa spons? Kanske inte finns så mycket pengar i dödsboet att ta av.

          En begravning bekostar kommunen om pengar inte finns i dödsboet. Skulle f-n mycket till för att jag skulle komma på att dra nytta av en anhörigs död genom spons, om det så vore för att dra in pengar till begravningen.

      Även om detta inte var regelrätt reklam (eller, vet inte om de hade hotelspons etc) är ju detta en klassiker i dödsprofitörerinfluencerbranschen:
      https://elsa.elle.se/en-hel-dag/goteborg-2/

      ”begravning för min kusin Gabriel” – nästa rad:
      ”hängde på Krakow som är en underbar polsk restaurang (…) sen checkade vi in på Lilton hotel”

      Komplett med sorglig pose utanför vintagebutik (och gråtemoji!):
      ”Kunde inte le som vanligt på bild den här dagen. :´(”

      Rapport från kyrkan, med bild på programmet med fullt namn och bild på den avlidne och sorgliga rapporter à la:
      ”En morfar som gråter kan vara det sorgligaste jag vet”
      följt av namedropping (tror dock hon redigerat bort det värsta):
      ”Hela kyrkan var full av P3-guldvinnare och fans”

      Dagens (begravnings-)outfit:
      ”De är de vackraste skorna jag lagt ögonen på, och perfekt för en sorglig dag när man vill vara extra fin. Jag köpte dem på Old touch såklart. Hatten är från Beyond Retro. Korallfärgat läppstift i färgen bewitching coral från Max Factor.” (med gråtig plutmun!)

      Elsa har dock tagit bort bilderna på kistan som var med där mellan allt poserande och shopping.

      Kanske efter kommentar som:
      ”Bild på en död persons kista är väl också en aning märkligt. Inget godkännande möjligt där!”

      Elsas svar:
      ”borta nu. hoppas det blir bättre.”

      Mmmm, mycket bättre!
      En sann klassiker i genren!

        Men gud, hon är verkligen helt iskall!! :O

    Göra reklam för begravningsbyrå är väl fine men sättet hon gör det på är verkligen osmakligt.

      Håller helt med! Det är klart att döden är ett ämne vi ska kunna tala om och där också informera om och göra reklam för begravningsbyråer och andra saker som kan hjälpa vid dödsfall. Men sättet Ann gör det på?! Har nog hittills aldrig sett något osmakligare i sociala medier (och jag följer den här bloggen så jag har sett mycket!!!). Jag hoppas att Ann kommer se den här kritiken, ta till sig, förstå och inte bara avfärda allt som ett ”drev”.

      Ja, det kanske finns nåt smakfullt sätt att göra reklam för en begravningsbyrå men this is not it. Tänker att det finns stunder och saker i livet som visst kan visas på sociala medier men INTE göras business av. Privata saker som när människor dör, föds, är sjuka etc. Både Malin och Ann har ju skrivit fina inlägg om de personer de saknar men det blir ju jätteosmakligt att göra det som del av en marknadsföring. Är det nåt jag tar med mig så är det att dessa två personer är alldeles för pengak*ta och att jag aldrig i livet tänker anlita en begravningsbyrå som samarbetar med influencers på detta vis, genom att döda personer dras in som en del av marknadsföringen.

    Även Malin Berghagen gör reklam för Ignis, så troligen inte spons i efterhand sas. Osmakligt är bara förnamnet. Hade en nära familjemedlem som dog hastigt i hjärtinfarkt för en tid sen. Hade sagt upp bekantskapen om en kusin gjort ett inlägg som syftar till att tjäna pengar. Ur led är tiden.

      Varför gör hon reklam för ignis när den avlidne grannen bor i Järvsö? Samt att de anlitade en annan begravningsbyrå för sin mamma Lill Babs.

        Plus att denna man varit död länge….

    Att blanda business med någons död känns osmakligt. Hon har tagit ner inlägget nu men fattar inte hur hon tänkte från början. Hade hon tyckt att det var okej om det var sin egen pappa?

    Verkligen osmakligt! Och hon med i margaux-dokumentären som en sån voice of reason? Hon skulle behöva nån som sa åt henne nu. ”Hur kan första tanken vara att göra ett samarbete av dina släktingars död?”

    Malin Berghagen har också gjort reklam för Ignis, så det är nog inte efterfrågad spons. Men, hade min kusin gjort liknande hade jag brutit med kusinen. Vi miste för en tid sen en familjemedlem i en hjärtinfarkt och att då addera på stress med en B-kändis-kusin som tjänar pengar på det. Osmakligt är bara förnamnet.

    Kolla även in yogainfluencern Karin Björkegren Jones. Hon har också sponsrade inlägg med Ignis. Markerade samarbeten eller ej, för mig lämnar det en besk eftersmak i munnen.

    Finns det ingen moral eller empati för den döde ( pappans bror!) eller hans familj för Ann S. När pengar är viktigare det visar hennes värdering, har sett det förut hos henne men detta tog priset, usch…

    Ann Söderlund tänker utanför boxen, finns ju massor av pengar att tjäna på den älskade farbrorns död! Den enes död den andres bröd så att säga! Kanske kan Ann Söderlund lägga upp en bild pä älskade farbror Ulf i öppen kista med sponsrad kostym? En klassisk gråtselfie på Ann Söderlund när hon åker sponsrad taxi till älskade farbror Ulfs begravning? Varför inte en dagens outfit på Ann Söderlund utanför kyrkan, med tillhörande adlinks eller rabattkoden Ann20begravning? En vacker blomsterkrans till älskade farbror Ulf ifrån brorsdotter Ann Söderlund (och valfritt blomföretag).
    Om Ann Söderlund har riktig tur kanske hon kam vila upp sig efter älskade farbror Ulfs begravning på ett hotell i Maldiverna?! Möjligheterna är oändliga! ???

      Hahaha

      Ungefär. Har gillar henne i +25 år sedan man började läsa Frida och VeckoRevyn, men nu bara sprack precis allt kring henne, blev väldigt äcklad av denna absurda girighet.

      Finns inget fulare i hela världen. FY FAAAN.
      Vi borde släppa narcissisten Maurgaux nu..

      Glöm inte smink från CAIA och kanske en klocka från Daniel Wellington på handleden..? Och nyheter från Smakbox till begravningskaffet… #moneymoney

      Ann tänker utanför kistan ?

      ???

    Är man ett troll för att man har privat konto på Instagram?

      Det verkar som att inte EN enda influencer vet vad ”troll” egentligen betyder. Det har helt tappat sin ursprungliga betydelse efter att influencers gapar ”troll” om varje person som är taskig på internet… ?

        Och taskig är man uppenbarligen så fort man inte stryker medhårs eller kritiserar…

      Hjälp, alla mina vänner och bekanta, bortsett från några enstaka seriösa personer, är troll. Jag också, men jag hänger ju på bloggbevakning och då är man ju automatiskt ett troll.

    Malin Berghagen gör reklam för samma företag. Objektet för reklamen är en död granne med bilder på personen samt dennes trädgård och favoritplatser ?‍?

      Undrar så vad de anhöriga tycker? Är de tillfrågade ö h t? Ingen av mina föräldrar finns i livet längre men om någon hade använt dem i reklam hade jag blivit både ledsen och förbannad.

      Malin Berggren är väl inte känd för att ha någon vidare integritet eller verklighetsförankring. Kommer aldrig glömma när hon gjorde stor sak av att hon inte fick ta över sin mammas hyresrätt. Hon hade kunnat googla fram vad som gäller på två minuter och sluppit skämma ut sig.

        Malin Berghagen är vidrigheten personifierad. Helt ärligt tror jag att det mer eller mindre vaacum mellan öronen. Hon har två systrar som verkar väl jordade och kloka..vad hände med henne själv? Förvisso har dom inte samma far men jag vägrar tro att Lasse Berhagen har huvudet uppe bland molnen!

          Han är ju ganska lång såatte.

      Tycker det är just detta som är osmakligt och problematiskt – att det liksom finns ett objekt i reklamen som är en död människa. Ser inga problem med att skriva om det rent generellt, alla ska vi ju dö, men att känslomässigt koppla reklam till en avliden person, nej tack.

      Även om detta inte var regelrätt reklam (eller, vet inte om de hade hotelspons etc) är ju detta en klassiker i dödsprofitörerinfluencerbranschen:
      https://elsa.elle.se/en-hel-dag/goteborg-2/

      ”begravning för min kusin Gabriel” – nästa rad:
      ”hängde på Krakow som är en underbar polsk restaurang (…) sen checkade vi in på Lilton hotel”

      Komplett med sorglig pose utanför vintagebutik (och gråtemoji!):
      ”Kunde inte le som vanligt på bild den här dagen. :´(”

      Rapport från kyrkan, med bild på programmet med fullt namn och bild på den avlidne och sorgliga rapporter à la:
      ”En morfar som gråter kan vara det sorgligaste jag vet”
      följt av namedropping (tror dock hon redigerat bort det värsta):
      ”Hela kyrkan var full av P3-guldvinnare och fans”

      Dagens (begravnings-)outfit:
      ”De är de vackraste skorna jag lagt ögonen på, och perfekt för en sorglig dag när man vill vara extra fin. Jag köpte dem på Old touch såklart. Hatten är från Beyond Retro. Korallfärgat läppstift i färgen bewitching coral från Max Factor.” (med gråtig plutmun!)

      Elsa har dock tagit bort bilderna på kistan som var med där mellan allt poserande och shopping.

      Kanske efter kommentar som:
      ”Bild på en död persons kista är väl också en aning märkligt. Inget godkännande möjligt där!”

      Elsas svar:
      ”borta nu. hoppas det blir bättre.”

      Mmmm, mycket bättre!
      En sann klassiker i genren!

      Fråga henne när denna sorgliga händelse inträffade.
      Det blev plötsligt ännu sjukare.

        Fråga Malin alltså.

    När du inte trodde de kunde sjunka djupare.

    Osmakligt!

    Lägre än lågt. Gräver sin egen grav (eller får hjälp av Ignis).

    Att gå över lik fick just en ny innebörd.

    Undrar lite hur hon själv tror att hennes farbror skulle ställa sig till detta reklaminlägg, om han kunde uttala sig…… Och personligen fullständigt baxnar jag över hur hon försvarar sig med att det är viktigt att prata om döden. Jag tycker det är jätteviktigt att våga prata mer om döden – men inte ATT GÖRA REKLAM av den. Speciellt inte att göra reklam av en enskild persons död! Eh jag har inga ord egentligen.

      Om något går det ju att göra reklam för en begravningsbyrå utan att någon person dött. Vanligtvis är det ju respektfull reklam. Snacka om dålig reklam för Ignis.

    Tänker att nu har det väl ändå gått för långt…

    Vidrigt. Osmakligt.

    Har Carolina Gynning och hennes pojkvän Viktor Philipsson gjort slut? Lyssnade på hennes senaste podd och Viktor ska inte ens med på sportlovsresan till Tulum.. och då har dem ändå barn ihop? Märkligt annars isåfall.

      Han har väl andra planer? De bor ju inte ens ihop och verkar trivas med att ge varandra space, man behöver inte vara fastklistrad i varandra

        Har man en ettårig tillsammans så brukar det väl vara roligt (och kanske viktigt?) att följa med på semestern och skapa minnen och kanske binda bättre band med det gemensamma barnets syskon?

          Men snälla. Har du helt koll på hela deras situation? Låt dom sköta sim familj själva okej.

            Nej, för jag är nyfiken.

      Jag har också undrat det! I november någon gång sa dom i podden att Carolina hade det väldigt jobbigt men att dom skulle berätta för lyssnarna senare. Efter det har Viktor inte omnämnts i presens, och han har inte setts på hennes insta heller. Så tråkigt om det är så tycker jag, tyckte dom verkar så härliga och lika galna ihop!

        Sedan har hon också börjat träna igen.. på samma sätt som hon gjorde under tidigare uppbrott. Tror att hon är singel igen, tyvärr.

      Alla föräldrar kan ju dock inte ta ledigt samtidigt, vid alla tillfällen. Vissa föräldrar kanske gillar skidsemestrar medan andra absolut inte tycker om det överhuvudtaget. Nu menar jag generellt – men det är absolut viktigt att göra saker ihop som familj. Men kanske inte exakt allting?

        Konstigt ändå att välja att inte fira jul ihop heller med sin partner och sitt gemensamma barn. För det gjorde dem inte.

          Men det har väl du ingen aning om.
          Bara för att man inte är med på bild betyder det inte att man inte finns där.

    Osmakligt men knappast förvånande längre. Flunsorna (och andra B-kändisar) säljer sin själ för pengar och samarbeten. Det som är förvånande är att folk följer dessa och göder deras egon och plånboker…

    Ännu en fullständigt ointressant person man tydligen ska ha koll på, Ann Söderlund. Att hon inte begriper att normalt funtade personer reagerar. Att sedan kalla någon vars åsikt hon inte gillar för troll…

    Exakt lika osmakligt med Malin Berghagens Ignisreklam om grannen Svante ”som varit en så kär vän”. En lång historia om hur fin han var och sen kommer reklamen inlindad och smygandes. Så det är inte bara Ann Söderlund utan oxå Malin. Kräktes nästan av osmaklighet. Allt för pengar! Vad tycker Svante om att plötsligt ha blivit ansiktet för Ignis? Fy fan

    Ann är ju också kompis med Margaux såg jag på SVTs dokumentär. Har lite svårt att inte tänka ”Lika barn leka bäst” ?

    Malin Berghagen får en hel del med rätta kritik för detta i kommentarsfältet https://www.instagram.com/p/Co111KFM8I6/?igshid=YmMyMTA2M2Y=

    Nyfiken på hur Ignis resonerar kring att använda influencer marketing i sin strategi?

      Det är 500 Stockholm som är deras influencerbyrå

    Och hur tänker Ignis? Ska de börja dela ut rabattkoder med typ 20 procent billigare med koden Ann20? Sjukt märkligt sätt att göra reklam på, ger endast avsmak både för flunsan och begravningsbyrån.

      @bloggbevakning; Detta var ett bra förslag på inlägg, kontakta ignis och få till en intervju kring hur resonemanget gick när man bestämde att influencer marketing var en vettig väg att gå för ett begravningsföretag. Hade varit intressant!

        Håller med! Och även om hur processen ser ut dvs blev Ann ”headhuntad” till detta prestigefyllda uppdrag eller sålde hon själv in denna idé mitt under sorgearbetet?

        Ja! Bra idé! Snälla gör detta!

    tycker det var kreativt

    i star trek säljer ferengis, en sorts rymdgoblins, sina anhörigas kvarlevor på auktion

      Next up i influencervärlden: ”har din mormor just gått bort? Eller en annan älskad släkting? Just nu har Tradera en kampanj där man kan sälja sina anhörigas inälvor! Vill ni köpa min mormors tjocktarm *håller upp*? Då finns möjligheten just nu! Det här är ett betalt samarbete btw”

      Ferengis är väl kanske inte rasen vi borde ta efter dock?

      Och en ferengi bryr sig bara om att tjäna pengar så att…

        Och att bli smekt i öronen

    Fast det är ju lite som Elin Skoglund som grät och grät på sin instagram om sin sjuka och livshotande hund. Några dagar senare hade hon samarbete med veterinär. Det tyckte jag var lite sorgligt sett till att man utnyttjar en sådan hemsk situation för eventuellt täckta veterinärskostnader eller en extra slant i fickan. Dessutom kan andra ”vanliga” djurägare inte göra samma sak. Visar hur långt den privilegierade influencergruppen kan gå för extra cash flow.

      När man åker till Maldiverna för FJÄRDE gången måste pengarna in på något sätt

    Om nu Ann får betalt för detta pga nertaget inlägg, borde varenda krona gå till farbroderns familj.

    Här är ett tanke: skaffa ett jobb istället. Det kommer att kännas bra att få tillbaka ett privatliv, en fast inkomst och din värdighet. Jag lovar.

    Har alltid tyckt att Ann verkar obehaglig och dessutom BFF med Anitha som jag tycker verkar ännu obehagligare. Tänk vad rätt jag hade.

    Hennes resonemang om att vi i Sverige inte pratar om döden som hon rättfärdigar genom att tjäna $$$ på sin släktings bortgång håller inte och är inget annat än OSMAKLIGT! ???

    Ingen rabattkod? ?
    Men seriöst, så osmakligt.

    Osmakligt, verkligen. Även jag är intresserad av hur Ignis resonerar när de ser hur detta samarbete ter sig utifrån. Tänker företag inte efter innan de anlitar influensers kring hur detta kommer att tas emot? Det finns ju så många olika sätt att göra reklam på, jag kan inte låta bli att vara nyfiken på hur beställarkompetensen ser ut då det resulterar i detta? Så taffligt.

    Jag tänker att kanske denna farbror och dessa kusiner är fiktiva? Jag väljer att tänka så tillsvidare, fortfarande märkligt men då iallafall inte fullt lika osmakligt.

    Vimmelmamman gjorde också ett inlägg ihop med Ignis, men det var lite mer smakfullt. Ett inlägg om döden utan att blanda in en avliden närstående eller vän.

      Ja det är ju en helt annan sak

      Det var min tanke efter att ha läst dessa osmakliga exempel. Varför måste de blanda in en nyss avliden person??!! Det är ju precis det som är det osmakliga. Dessutom en farbror och en granne. Så himla huvudlöst. Jag tycker inte att det är fel i sig att göra reklam för en begravningsbyrå, de är ju kommersiella företag precis som alla andra, men SÄTTET dessa två gör det på… Herregud.

        Appropiera och kapitalisera andras död – då har man ju sjunkit lägre än lägst.
        Och då helst någon lagomt avlägsen, för man kan ju inte rimligen faktiskt bry sig på riktigt och göra så här.
        En ”granne” eller ”farbror”, men som ju är någon annans närmsta.
        Tänk att förlora en närstående och så gör en f*ing granne ett sånt här parasitinlägg?

        Malins granne har inte dött nyligen. Blev det inte ännu konstigare när man vet det?

    ?

      Jag måste för en gångsskull försvara Margaux här.
      Det var inte 12åringen hon skrev ?? åt utan åt själva grejen med att dra upp någon som hände på 80talet och skapa drev om det nu.
      Givetvis går det att formulera på ett annat sätt, men det här är bara misstolkat i mina ögon.

    Jag förvånas ständigt över influencers, kändisars och politikers totala oförmåga att förutse backlash. Har Ann aldrig skrollat igenom ett kommentarsfält förut? Vet hon inte hur snabba följare är med att problematisera och kritisera även de mest harmlösa av inlägg? Hur kunde hon tro att en sponsrad begravning skulle flyga?

    Undra om de får rabatt beroende på orsaken till dödsfallet och åldern på personen?

    Tjäna pengar på döda människor?

    Jag har kommenterat här då och då, men just detta var jag tvungen att kommentera på. Jag blev på riktigt illamående och fick en klump i magen av att läsa att hon på riktigt skriver en text om sin farbror som nyss dött, drar in sina kusiner och sin pappa i det, och inse mot slutet att det är ett BETALT samarbete! Hela texten tappar sitt syfte och det ses endast som falskt. HUR kan man ens göra så? Det är så pinsamt! Är hon verkligen SÅ utanför att hon inte fattar att detta är totalt smaklöst gjort! Finns inte en endaste ursäkt som kan göra detta mindre smaklöst.
    Hade mina kusiner gjort såhär när min mamma gick bort vet jag inte vad jag hade gjort.

    Enda jag tänker på när jag ser denna texten är att ”oj, du sörjer nog inte ens detta på riktigt”

    Ann söderlund gör reklam för i princip allt…. Kolla bakåt i hennes flöde så brukar hon inte reklammarkera.

      Vad gör hennes podkollega Sanna Lundell? Arbetar hon överhuvudtaget som journalist?

    Jag undrar också hur begravningsbyrån pitchar detta till influencers? Skickar dom mail och ba ”Nästa gång någon i din närhet dör kan du höra av dig för ett samarbete!” Eller liksom.. hur får dom reda på att det finns chans till samarbete?

    Också, så jävla löjligt att influencers inte kan ta kritik utan att säga att svenska folket är lättkränkta eller att det alltid är locket på i Sverige för diverse saker. NEJ, det är inte locket på eller handlar om lättkränkta människor, det handlar om integritet, moral och lite vett i skallen.

    Sinnessjukt!!! Det finns inga gränser alls tydligen. Huuuur är man funtad om man gör på detta viset? Har de ingen mänsklighet kvar i sina kroppar… handlar allt om spons? Å lite kränkthet sen på det när deras iskyla ifrågasätts.

    Jag får ont i magen men gissar på att de inte skulle göra det om det var någon i sin närmsta krets? Behravning är ju så personligt och privat, man kan ju skriva om döden på så många andra sätt än att lämna ut just detta.
    Sen mjölkar ju tyvärr begravningsbyråer en på väldigt mkt pengar så själv skulle jag aldrig kunna göra reklam för det, eller ja om det fanns någon som jobbade pro-bono mot de dom inte har råd med begravning så skulle jag kunna nämna det men såklart utan betalning eller nåt i gengäld.

    Företag använder ibland kändisar i sin reklam utan att fråga om tillstånd. Det brukar kändisarna inte gilla. Har Svante gett sitt godkännande till att dyka upp i reklam på Malins Berghagens Instagram? Skulle inte tro det.

    Var på Burger king samtidigt som Ann för ett tag sen. Hon var så bitchig och otrevlig mot personalen! Och hon hade sina barn med sig. Hon känns som en allmänt obehaglig människa.

    Om man är gammal får man passa sig för att fotograferas med en influerare. Risken finns annars att man dyker upp i reklam för en begravningsbyrå. Det gäller väl alla egentligen. Ingen går säker för dessa giriga människor.

    Sen undrar jag vad som skulle vara det unika med IGNIS tjänster? Exakt så jobbar väl alla begravningsbyråer?

      Ja, det tänkte jag också på. Det är ju så vilken begravningsbyrå som helst fungerar.

    ??? det var verkligen det sjukaste jag läst! The båtten is nådd!

    Så fruktansvärt sjukt och osmakligt. Finns inga ord.

    Det som influencers så gärna vill kalla för lättkränkthet eller cancelkultur är oftast gemene mans uppriktiga och ärliga reaktion på något som är fel i olika avseenden. Influencers verkar ha fått ganska mycket om bakfoten om vad som är acceptabelt. Nej, man gör inte ett samarbete rörande ens släktings död. I mina ögon så saknar man den mänskliga faktorn i sin vardag då. Och nu när jag har dragit upp ordet cancelkultur så är det ur min synvinkel bara ett annat ord för sparken. Sköter man inte sitt uppdrag så får man gå.

    Ja hela livet kostar allting. Sedan när man dör är det jättedyrt. Tycker det är fel. Begravningar skulle nästan iallafall vara gratis. Jag tänker på all skatt vi betalar under en livstid. ?

    Malin har nu begränsat kommentarsfältet för kritik. Hon påminner verkligen om Bianca i sitt sätt att inte kunna ta kritik. Det blir väl så om man konstant omger sig med ja-sägare

      Även Ann har begränsat kommentarerna. Blev väl jobbigt nu…

    Hade precis tänkt be dig skriva om detta men du vart snabb! Jättebra! Som Anna Gullberg i Expressen skriver idag – kanske borde Ann Söderlund lyssnat på sitt eget råd till Margaux? Tycka vad man vill om hela den grejjen, MEN vad sjukt det är när ”äldre” mer erfarna influencer-kvinnor ska liksom komma och ge råd till dom yngre, som Margaux, och sen gör dom samma sak själva – typ att hänga ut andra och gå över gränsen för vad som är smakligt bara för pengar. Jag tycker Ann Söderlund är lite tveksam öht, såg henne även för ett tag sen på TV4 morgon där hon var nån slags anhörigspecialist (självutnämnd) till missbrukar. Men sen visar det sig att hon har ju ingen utbildning alls i detta, det var bara tyckande. Inte så smakligt det heller, samma tema liksom. Göra sig känd/pengar på olyckliga omständigheter som missbruk och dödsfall…

    Jag tycker det är okej att göra reklam för en begravningsbyrå OM man gör det utan att blanda in någon närstående. Håller med Ann att det behövs pratas mer om döden men det finns bra sätt och så finns det dåliga. Anns sätt är helt klart dåligt.

    Om jag dog skulle jag vilja att något av mina barn eller maken fick pengar för att göra ett sånt här inlägg? Jag vet inte…om familjen annars inte skulle ha råd med en fin begravning…kanske. men dessa personer lär väl inte behöva det….? Och jag tänker att alla företag ska kunna få marknadsföra sig. det är ju naturligt. Det hela står väl och faller med vem som gör det och hur….Kanske detta blir döden för deras konton/marketing…

    Det var väl även Ann Söderlund som gjorde den bejublade (?) SVT-dokumentären om hennes BFF Margåååå Ditz och hur himla elaka alla var mot henne..
    fingertoppskänsla?? ?

    Alla ni som drevade mot Hejdåeux, att profitera på sin morbrors död är väl ändå värre än vad hon gjorde?

    *vevar igång drevet*

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.