
Måns Zelmerlöw bryter tystnaden – och bekräftar nu att en av ex-frun Ciara Jansons anklagelser faktiskt stämmer. Behöver du lite kontext, kanske lite bakgrund om den här situationen, så hittar du den här.
I en intervju med Göteborgs-Posten erkänner Måns att han under en period använde kokain.
Måns, som enligt honom själv alltid varit emot droger, berättar att han föll för trycket när kokain började cirkulera i turnébussen. Och trots att han vet att han har en beroendepersonlighet var det ändå svårt att stå emot. (Måns har tidigare erkänt att han haft ett sexmissbruk och att det var orsaken till att hans relation med artisten Marie Serneholt tog slut.)
Plötsligt var drogerna en normaliserad del av festnätterna – men till slut fick han nog.
– Jag berättade för mina närmsta, tog hjälp och slutade. Och det är jag både glad och stolt över. Jag kommer aldrig röra skiten igen, säger han.
Han är noga med att påpeka att kokainet aldrig fanns i hemmiljön – det var strikt kopplat till utekvällarna.
Effekten? Bättre självkänsla för stunden, men en mer avtrubbad, sämre version av sig själv.
Senaste användningen enligt Måns själv? Några månader sedan – vid en fest.
Skilsmässan från Ciara Janson blev snabbt en riksnyhet efter att Ciara gått ut på Instagram och anklagat Måns för både känslomässig och fysisk misshandel.
Hon skrev bland annat att hon inte längre kunde låta familjen leva i en ”fientlig miljö”.
Måns har hela tiden nekat till anklagelser om våld, och upprepar det även här:
– Drogerna har jag tagit tag i. Men det finns inget våldsamt eller hotfullt i mitt beteende, säger han till GP.
Han erkänner däremot att han jobbat så mycket de senaste 20 åren att han inte tagit sig tid att arbeta med sig själv – något han nu reflekterar över.
Relationen ska enligt Måns ha tagit slut under Melodifestivalveckan, vilket också förklarar hans märkliga reaktion efter finalen.
De senaste veckorna?
Mardrömslika, enligt honom själv.

Nu har det även visat sig att Ciara anmält Måns för ”relationsvåld”.
Var ska det här sluta?
Köper vi det här eller låter det mest som en PR-strategi?
Jag lutar nog tyvärr åt det senare alternativet.

Visst luktar det PR-strategi, det är sannolikt en ytterst välpolerad version av en mycket liten del av sanningen.
PR för vad? Måns som person?
Måns som person och varumärke.
Fast det har man väl förstått innan att han vid festtillfällen använt kokain, som så många andra ”folkkära profiler” allt ifrån andra artister, tv-folk, influencers, entreprenörer, småbarnsmammor osv men inte alla som erkänner el berättar om det. Jag tror dock inte att han är våldsam eller en fara för sina barn på något sätt.
Tycker det verkar som att Ciara blev typ förnärmad för att Måns lämnade in skilsmässoansökan efter att hon gjort det, då hon kanske bara gjorde det som ”ett hot” typ för att hon fått veta att Måns tagit k*kain. Hon går ju till motattack varje gång Måns sagt något i media – nu efter att han gjort denna intervju så anmäler hon honom för relationsvåld för han ska ha knuffat henne i en hotellkorridor. Tror hon vill j-vlas och/eller få ensam vårdnad om barnen. Trodde nästan ett tag att det löst sig mellan dem då det varit tyst ett tag, det verkade ha lagt sig.
Anmälan gjordes redan i mars men uppmärksammades av nyheterna först nu. Så där har du fel.
Expressen kan nu berätta att Ciara Zelmerlöw polisanmält Måns Zelmerlöw. Anmälan lämnades in i mitten av mars. Polisen utreder ärendet.
https://www.expressen.se/noje/ciara-har-polisanmalt-mans-zelmerlow-for-relationsvald/
Hej Måns
Det är ju ”Stollis”, det vet man om man hängt här (för) länge
”A” alltså
På vilket sätt tycker du att det verkar så?
Men snälla nån, du tycker inte att det verkar så? Du känner dem så väl alltså, lever under samma tak då eller?
Förövare i hemmet är ofta karismatiska, omtyckta män som man aldrig tror skulle röra en fluga. Så du, vi, ingen förutom de själva, har en aning om sanningshalten här.
Exakt!
Exakt så
Ganska dålig pr då😅
Det är ju strategiskt att förekomma och skademinimera om en sanning läckt ut till media som kan antas komma att verifieras i och med polisanmälan osv. På så sätt kan man styra narrativet och allmänhetens uppfattning av en något. Erkänner man delar av en problembild kan man ev. vinna lite trovärdighet inför ev. framtida dementier (t ex vid bemötande av påståenden om hustrumisshandel/kvinnofridsbrott eller vad som du kan tänkas vara på gång)
Damage control kanske, eller för att förekomma. Men det känns så sorgligt detta, det gjorde det redan när det började. Jag följde inte Amber och Depp och vill inte följa detta heller.
Amber och Depp blev ju mer komik av alla hennes försök att låtsas som att hon var offret.
Måns ljuger, vore inte nytt.
Men också kanske inte kommer ihåg allt han gjort hög, även om han inte tagit något hemma så har han ju fortfarande vart påverkad/haft kokain i systemet kring barnen
Snälla man får inte minnesförlust för att man tog kokain kvällen innan.
Däremot blir man låg och ganska deppig, även ”svag”, dagen efter man festat med K. Tar hårt på kroppen, svårt att somna/komma ned utan sömnhjälp.
Oj, låter som B.I varje dag det där…
Fräscht att insinuera så som du gör. Du har säkert massor av erfarenhet av det själv.
Sluta lipa iaf. Om det inte är sant varför gå till attack?
Det är väl ingen omöjlighet att den som tar kokain också tar annat samtidigt, alkohol t ex.
Tänkte precis skriva detta. Det är väl sällan folk som tar dr*ger idag är renläriga, de blandar ju hejvilt ihop med alkohol också. Tar en annan sort för att somna sen på natten osv. Fy fan för dessa knarkare. De slutar inte ens när de har små barn, pluggar till socionomer och lärare enligt min yrkeserfarenhet.
Och de stödjer gängvåldet indirekt (eller direkt).
Varför censurerar du ordet droger?
Kokain verkar bara 20 minuter. Det ska vara att han varit bakfull hemma.
Precis. Man får inte svårt att sova efter några timmar efter intag.
Betalar folk tusentals kronor och förstör dina liv för att ha kul i 20 minuter?!
Värt
Du har fel. Ruset varar i ca 20 min men du är ju fortfarande hög betydligt längre. Varför tror du att man har så svårt att sova efteråt och det finns mätbara mängder i din urin. Kokain dinner givetvis kvar i kroppen och påverkar dig.
Ett rus är att vara hög. Marijuana finns kvar och syns på tester i tre månader, det betyder inte att man är påverkad av det så länge
Nu har Måns erkänt kokan. Men vi vet ju inte hur många andra sorter han dragit i sig, men som låter ännu värre så han låter bli att nämna.
I England kan du anmäla för Coercive control – motsvarade psykisk misshandel. Antar att det är det som översätts till ”relationsvåld” här. Måns försvar att han aldrig skulle ha krökt ett hår på sin hustru eller sina barn (eller hur han nu uttryckte) sig kan alltså mycket väl stämma utan att det gör honom oskyldig till hennes anklagelser.
Hoppas verkligen att vi snart får se större förståelse för psykiskt våld i relationer och hur fruktansvärt det är att leva med, hur svåra både psykiska och fysiska men offret kan drabbas av och hur lång tid det kan ta att återhämta sig.
Läste att han ska ha knuffat in C i en vägg i en hotellkorridor.
Tror inte att det handlar om något upprepat fysiskt våld utan det är denna situationen som C avser.
Sen kan det ju ha bråkats högljutt och slängts med mindre fina ord också förstås.
Eller så kan det ha rört sig om upprepat psykiskt våld, som jag skriver. Intressant att du väljer att svara på en kommentar där jag nämner förståelse för hur fruktansvärd psykiskt våld är att utsättas för med att trivialisera det till ”bråka högljutt och slängas med mindre fina ord”.
Menade inte alls att trivialisera någonting.
Självklart kan det rlra sig om upprepat våld! Men inte nödvändigtvis, enligt mig.
Jag har inte tolkat situationen så och så länge det inte framkommer något mer så finns det ingen anledning att anta någonting.
Jag vet mycket väl vad psykiskt våld innebär. Har upplevt det själv! Hur anser du att jag skulle ha uttryckt mig för att undvika att trivialisera?
Uttryckte mig som jag gjorde eftersom vi vet just ingenting alls om den biten mer än att C har anklagat honom för det. Inga detaljer har lämnats. Så länge det inte gör det tycker jag att man ska sitta ner i båten och inte dra slutsatser som kanske inte stämmer.
Alla har olika uppfattningar om vad psykiskt våld är och vi har väl ingen aning om vad C syftar på och hur hon uppfattat det hela? Eller har du inside info?
Hon har ju uttryckligen sagt att det rör sig om en miljö av fysiskt och psykikt våld, alltså inte ett enstaka tillefälle. Nu har hon även polisanmält. Nu har han även erkänt drogmissbruk, något han tidigare förnekat. Ingen av oss vet, men jag anser att Ms utspel inför öppen ridå och hans polerade utsida jämfört med hans bevisat klandervärda beteende bakom stängda dörrar gör det C beskriver trovärdigt.
Ok, jag anser att det är öppet för tolkning.
Måns har inte förnekat drogmissbruk tidigare vad jag vet. Däremot så har han inte uttalat sig om det alls vilket inte är = ett förnekande.
Ingen av oss vet vad som egentligen har hänt. Jag misstror ingen av dem, men tar inte heller saker för givet. Försöker bara tolka utifrån vad vi faktiskt vet och inte utifrån vad vi tror.
För övrigt – förstår du hur skev i huvudet man är om man knuffar in mamman till sina barn i en vägg?
Håller med dig helt, Yup.
Tack, skönt att nån gör det 😏
Hans beteende efter förlusten är dock inte öppen för tolkning, att gå och sparka på saker, förstöra sin mobil och trycka ner andra artisters framgång.
Beter man sig så i live-tv är det väl också troligt att hans exfru talar sanning om hur han betett sig mot henne?
Skedde det i live-TV?
Såg inte själv, har bara läst om det.
Jag har fått uppfattningen om att det skedde off camera, men med vittnen.
En obehaglig grej jag minns var när en slags skämtvideo dök upp i mitt flöde efter Mellofinalen där han låtsades vara skitarg på KAJ och sparkade på något mitt framför dem. Och han såg verkligen skrämmande arg ut, milsvida ifrån den där leende svärmorsdrömmen. Fast det hela skulle vara skoj. Någon annan som minns den?
Håller helt med. Det som skett inom hemmets väggar kommer ju (hemskt nog för den utsatta) stå som ord mot ord, men har det skett handgemäng i en korridor på ett hotell,
lär det eventuellt finnas bevisligen på övervakningsfilm. Att Chiara skulle driva detta såpass långt som till en polisanmälan utan allvarlig grund, finner jag smått osannolikt. Den bild av helylle Måns som funnits, är en chimär. Hans beteende, överslätning av sin problematik (alla använder droger i branschen osv), sexmissbruket som fanns med i bilden för ett tiotals år sen, och som han tydligen inte tagit itu med (enligt Chiaras uttalande), gör det han nu säger sig ha tagit förbi, svårt att uppfatta som trovärdigt. Klart som korvspad hans mediala framträdande igår är ett försök till damage control. Tyvärr, så länge han inte är ärlig, både mot sig själv, samt offentligt, med allt, gör det dock bara saker värre imo.
Fast Måns har väl inte förnekat drogmissbruk, eller k*kainanvändning vid festtillfällen/turné etc – han har inte uttalat sig om det tidigare förrän denna intervju men förnekat har han inte. Däremot förnekade han att han varit våldsam mot sin fru eller sina barn även tidigare, det tror jag inte han varit. Sedan kan ju C vrida det till ”inte vill utsätta min familj för miljö av våld” med tanke på att han sa att han sparkat på saker efter Melloförlusten, och äktenskapsproblem som gjorde han upprörd, ledsen, besviken. Och med tanke på att han använt så kan hon ju vända det så, till sin fördel liksom. Det behöver ju inte betyda att barnen har vistats i en dålig miljö hemma.
Lite så tänker jag med. Just ”våldsam miljö” kan betyda olika saker för olika personer.
Fast du, tror du på fullt allvar att ett barn till en förälder som använder dr@ger kontinuerligt, oavsett om det sker i annan miljö, har en en bra hemmamiljö?
En förälder som missbrukar påverkar hemmamiljön, oavsett hur bra förälder man än tror sig vara. Barn känner av minsta lilla. Att komma hem efter en dr@gtrip, med dess eftereffekter, är allt annat än att skapa en trygg hemmamiljö för ett litet barn. Det gäller f.ö missbruk av alla de sorter.
Tack för att du lyfter detta! Jag växte upp så och det var inte direkt roligt att befinna sig mitt uppe i pappas avtändningar. Hans humör var skit och vi försökte hålla oss undan för
Gud nåde den som retade upp honom. Bedrövlig att folk inte fattar. Nej vi vet inte exakt vad som hänt men jag ser inget gott i det här alls.
🩷
Jag har arbetat med barn som kommer från hem med missbruk och våld och de barnen mår fruktansvärt. Många föräldrar misstolkar barnets anknytning och lojalitet med att barnen mår okej i hemmet och att föräldraskapet är närvarande och korrekt. Barn lider mycket i de här hemmen och det får sorgliga konsekvenser. Barnen i de här hemmen har inte trygg anknytning vilket innebär att livet blir tufft även i vuxenlivet, om barnen ens når vuxen ålder för tyvärr är det verkligheten här pga. psykisk ohälsa som barnet utvecklar. Många går in i ett eget missbruk och hamnar i relationer med våld och/eller använder våld gentemot kommande partner (även eventuella barn är utsatta av en sådan förälder som växt upp i våld och missbruk).
Okunskapen gör tyvärr att många försvarar och sopar sakerna under mattan. Det vore önskvärt att personerna som försvarar Måns läste på. Deras tanke är att barnen kränks och förstörs av att allmänheten vet, men barnen är nedbrutna sedan länge pga. omsorgssvikten. Barn kan inte växa i våld och missbruk och bli hela individer!
När förnekade han drogmissbruk??
Det var exakt det du gjorde, du trivialiserade våldet.
Var väl medveten om att en person som knuffar in någon i en väggmålning ett hotell, den har gått över många gränser och har utövat våld i hemmet många gånger innan den i offentliga miljöer utövar fysiskt våld.
Jag har sagt det förut men upprepar mig gärna. En person som får så enormt svart blick och måste sparka sönder saker likt en arg treåring, det är en person man ska hålla ifrån sig. När det kan slå om från total charm och omsorg till svarta ögon och okontrollerad ilska – lämna. Direkt.
Jag har levt i en sån relation. Det som händer är att kärleken långsamt dör för varje gång man blir utsatt (fysiskt eller psykiskt). Man kastas mellan himmel och helvete, nedmonterar sitt eget värde. Ofta behövs någon utlösande faktor för att man ska vakna ur förlamningen. I mitt fall – träffade en genuint mjuk och omtänksam man, som jag lever med sedan 20 år tillbaka.
Måns är inte boyfriend material. Än mindre husband-dito.
Håller med dig. Tycker man så tydligt såg hurudan han är från hans reaktioner i Mello.
Fast vi fick ju aldrig se någon svart blick eller att han sparkat sönder saker – eller var du där och såg det? Det han sa vid en intervju vi kunde se var att han sparkat på lite saker. Tycker inte hans reaktioner var särskilt konstiga eller udda och tycker inte han var otrevlig vid intervjuerna heller men han såg lite ledsen, sur och nere ut absolut.
Precis! Är det någon här som faktiskt såg när det hände eller har man bara läst om det?
Det är inte konstigt alls att bli besviken men det är inte hälsosamt att ”sparka på lite saker”, det tyder ju på att han inte kan hantera sina känslor. Och han var visst otrevlig i intervjuer, han dissade ju vinnarna
Herregud, vem har inte sparkat på något när man blivit sur och förbannad? Jag har gjort det. (Och använder inga droger)
Nej det är inte normalt beteende för en vuxen 🤨
Det är materiellt våld.
Mitt wake up call från min dåvarande sambo var när han hällde vatten i mitt ansikte, sen sprutade vatten i mitt ansikte, för att sen fråga ”ska du gå och lägga dig i soffan och gråta nu?” Fanns fler saker han gjorde, men det var droppen som gjorde att min bägare rann över.
Det är snart tre år sedan och aldrig varit gladare att jag lämnade det svinet.
Gifter mig i sommar med mannen i mitt liv, vi skulle fått ett barn i höst men fick missfall (missed abortion) så det får vänta ett tag till.
Alla puzzelbitar faller på plats.
Jag kommer aldrig någonsin säga ”det är bara att lämna”, för det vet jag att det inte är.
Heja, så glad för din skull! Har gjort samma resa och har man och barn nu, tänk att man inte trodde att man skulle kunna må bra igen but here we are ❤️
Sjukt beteende, låter faktiskt som mitt vidriga ex.
Åh, så himla glad för att det blivit bra för dig!! Alla som någonsin upplevt en sådan relation förtjänar verkligen att få känna värmen och tryggheten i en stabil relation ❤️
Håller med!
Men vet vi att Måns var svart i ögonen när han gjorde detta eller är det bara som vi tror?
Händer det mer än en gång – absolut.
Men händer det en enstaka gång så är jag mer tveksam….i det här fallet fanns det nog många känslor och tankar som Måns hade tryckt bort för att kunna göra sitt jobb i mello. När det var över så brast den fördämningen fullständigt.
Jag kan absolut ha fel, men det är så jag har tolkat situationen i alla fall.
Bra skrivet Yup, jag håller helt med dig. Tolkar likadant. Skrev ett svar till Bulle björn men det stoppades tyvärr.
Kolla klipp från när han förlorade mot Loreen. Samma svarta blick.
Han var väl arg just då? Det säger ingenting
Förlorade mot Loreen? När var det?
Har han tävlat mot Loreen i Mello?
Nej, det har han inte. Folk hittar bara på för att de vill att det ska passa i mallen.
Det var Danny Sausedo!
Sprid inte lögner som du tror du har sett!
Det har ju aldrig hänt, du hittar bara på för att spä på ryktena om Måns.
Ögon kan inte ändra färg beroende på humör, tror du på det så är du verkligen ute och seglar!
Att någon ”blir svart i ögonen” där de blir arga kommer väl från att pupillerna vidgas. Inte att irisen byter färg.
Pupiller vidgas inte av ilska, dom vidgas av mörker.
Haha ja, OCH av ilska och rädsla, bland annat.
Droger som kokain gör att folks pupiller vidgar sig jättemycket.
Det som menas med att blicken svartnar på personer är att ilskan pressar upp blodtrycket och pulsen, vilket gör att personens pupiller vidgas. Din föreställning att enbart mörker för större ljusinsläpp förändrar storleken på pupillen är felaktig.
Det är så tröttsamt när obildade personernas mästra andra och hävda att de har fel, trots att de själva har noll kunskap (din kunskap här ligger på lågstadienivå).
PR för vad? undrar jag då spontant.
I övrigt tycker jag att Måns gör denna intervjun alldeles för tidigt. Han kan inte ha hunnit jättelångt i nykterhetsarbetet och allt är fortfarande superkänsligt.
PR För att släta över och få gott rykte igen
Vet inte om jag skulle benämna det som PR, men ok.
Kan vara som du säger, eller också så vill han bara få sin röst hörd.
Either way så tycker jag att denna intervjun var ett misstag och gjordes för tidigt.
Du tänker kanske på damage control
Mer så, ja. PR för mig är något annat.
Artister i ch kändisar har ofta pr-team som grejar med bland annat deras image. Tänk Lively och Baldoni liksom. Inte för att Måns är på samma nivå, men han har garanterat ett team som försöker skademinimera.
Det har han kanske..ingen aning. Men i så fall så tycker man ju att de borde ha avrått från att göra denna intervjun.
Typisk manöver, erkänner något ”mindre”, i det här fallet att ta kokain, för att bevisa att man är ”ärlig” och att man kan tro på hans ord, så när han säger att han aldrig gjort det andra han är anklagad för, så ska man automatiskt tro på det också.
Exakt så. Det finns absolut noll anledningar att ifrågasätta det Ciara har anklagat honom för. Personligheten är så typisk för en fullblodsnarcisisst och psykopat. Känner igen det så väl från mitt eget liv tillsammans med en sådan och förstår exakt vad hon menar. Den psykiska misshandeln och det svek som sådana personer utsätter sin omgivning för är brutal. Hon är så otroligt stark och modig som lämnar honom. En gång för alla.
Fullblodsnarcissist och psykopat… Nu får du väl ändå ta och backa lite. Du vet egentligen ingenting om Måns personligen.
Möjligen, men har man levt med en sådan person så känner man igen saker som inte brukar ses hos andra människor.
Så då är du expert menar du?
Noll anledningar?? Idag (onsdag) är dag 2 i rätten. Målet gäller om Ciara ska få ta barnen till England eller om de blir kvar hos Måns. Det finns precis ALLA anledningar.
Man borde skriva en handbok för folk som försöker lämna svin till partners. ”Hen kommer säga…” skulle den heta, och innehållöa ett manus på varje bortförklaring, varje lögn, varje trivialisering av känslor och händelser, varje strategi för att göra ens snesteg till den andra personens fel som våldsutövaren kommer dra till med. För det är alltid. exakt. samma.
Jag fattar vad du menar, men kan inte låta bli att undra lite….säg att personen verkligen på riktigt är ångerfull men kanske inte så bra på att uttrycka sig…vad ska h*n säga för att bli trodd?
Att bli avfärdad som lögnare när man själv vet att man inte är det kan vara extremt frustrerande.
Sen fattar jag såklart att man kan leva i förnekelse och inte se själv.
Även om du som en genuint empatisk och snäll människa skulle råka använda narcissistens manus när du ska försöka be om ursäkt (kan väl säkert hända) så är väl skillnaden då att man faktiskt kommer att se personens beteende förändras. De här människorna håller inte sitt ord. De förändras inte. Det är dessutom en fråga om stategier och bortförklaringar som inte är rimliga. Inget man ”råkar säga” för att man är dålig på att uttrycka sig.
🎯
”Det är så vanligt så det var svårt att inte testa”
Men snälla, är du 8 år och blev påverkad av grupptrycket? Droger är ju inte bara skit för kroppen, det är olagligt och göder kriminella gäng i flera led. Mycket droger på en fest? Gå hem. En kompis tycker att du ska testa? Sluta umgås.
Måns är nästan 40 år gammal. Ta lite ansvar.
Beroendepersonligheter tänker nog inte riktigt som alla andra i stunden.
Du jobbar övertid nu, Yup 😉
Jaså? Hmm…tack för varningen…eller nåt 🤔
Tycker Yup får skriva hur mycket Yup vill. Bra kommentarer dessutom.
Hej Yup
Hej hej…svarade du på fel kommentar?
Nej, jag och ”Anna” är inte samma person.
Är det du som har skrivit alla inlägg under ”Anonym”??
Hej. Ville du nåt?
Antar att du tror att jag och ”Anna” är samma person?
I så fall måste jag göra dig besviken.
Är glad att ”Anna” fattar vad jag menar, men mer än så är det verkligen inte. Sorry 🤷♀️
”det cirkulerade i turnébussen så det var svårt att inte testa” var vad han sa, inte att det är så vanligt så därför var det svårt att inte testa MEN han sa även ”det är så vanligt i min bransch” vilket det ju ÄR. Finns fler artister liknande Måns som använt och kända kvinnor/tjejer också – då tänker jag inte på dem som vi redan vet, som tidigare erkänt t ex Anton Ewald, Andreas Lundstedt, Maja Ivarsson, Sanna Bråding, Carolina Gynning etc. Finns fler stora kändisar också.
Det är lätt att ”fastna” och bli beroende om man testar något så det är INTE att rekommendera. Håll er borta från det.
Hur kan man ens tillåta att det cirkulerar kokain på sin egen arbetsplats?
Tänkte precis samma. Om det ”dyker upp” kokain i din turnébuss och du är emot droger OCH vet att du har lätt för att fastna i beroenden – släng ut skiten bara? Säg till personerna att lämna? Det är ffs DIN turnebuss!🤣 Nä, extremt dålig ursäkt från en man som tar noll procents ansvar för handlingar man själv aktivt begått, enligt mig.
Alla kvinnor som skriver hjärtan och kärleksfulla hyllningar i hans nyöppnade kommentarer skrämmer mig. Tror de att han ska söka tröst och slajda in i deras DM, eller?
Kvinnor älskar att ta hand om struliga karlar, ju värre desto värre. Seriemördarna är ju dom populäraste männen i samhället, de gifter sig med nya kvinnor stup i kvarten och får säckvis med kärleksbrev och frierier. Den brutalaste mannen står högst upp i den manliga hierkien = drömmannen för kvinnor som gillar manlighet.
Även struliga karlar behöver lite kärlek och inte bara kritik.
Så tror jag att många resonerar.
Sen så är det ju lite luddigt fortfarande. Många spekulationer och väldigt lite fakta.
Men vem är du och varför detta ihärdiga försvarande av en man som vi vet, om inte något annat, är oerhört problematisk? Just att resonera som du gör – förklarar bort, trivialiserar och ger ursäkter – är en stor del i samhällets problematik över dåliga män.
Precis Yup och denna Anna som hejar på var och varannan kommentar verkar känna ett starkt behov av att ”nyansera” bilden av Måns. Mycket bortförklaringar så man kan undra om det är någon i Måns PR-team som står bakom dessa namn.
😀
Måns pr-team..🙈
Ja, jag försöker nyansera! Men inte bara Måns utan hela situationen!
Det är inget fel på att vilja nyansera i en situation där så många redan har bestämt sig trots ytterst lite rena fakta. Man uttalar sig tvärsäkert om än det ena och än det andra trots att det bara är spekulationer och gissningar och det triggar mig för jag tycker att det är fel att göra så.
Detta innebär inte att jag varken försvarar eller anklagar någon part.
Däremot så håller jag helt med Måns om att dessa publika domstolar som existerar INTE är bra! Det går ofta alldeles för långt och kan förstöra så mycket för så många.
Jag är för att man ska få diskutera och spekulera, men det måste finnas gränser. Nyans är så jäkla viktigt!
Hoppas att det blev lite tydligare.
Och ”Anna” känner jag tyvärr inte vad jag vet, men jag är glad att någon förstår vad jag menar 😊
Förstod du ens vad jag skrev här ovan?
Måns lär få LIGGA ännu mer nu 😆
De flesta kvinnor gillar helt normala karlar.
Videon där Anis intervjuar M vet jag att han sa något om att han aldrig stannat upp i livet och reflekterat. Tror till och med han uttryckte rädsla för att göra det. Att han aldrig har gjort det med tanke på hans ålder och har dessutom barn skrämde mig lite.
Han verkade inte heller tacksam för det stödet han ändå fick i melodifestivalen utan blev bara besviken att han inte vann? I intervjun uppfattade jag honom som en person som fått lite för mycket för det goda och tar omgivningen förgivet.
Att han skulle börjat med drogerna för bara 2 år sen är det väl ingen som köper. Han har varit i branschen länge, och säger själv att det är så vanligt och att han är en beroendesperson så vem skulle tro på att detta var något ”nytt” han börjat med.
Haha, verkligen inte! 😂😂😂
Han har ägnat sig åt lögner så mycket att det har blivit patologiskt. Han säger det som behövs för att framstå som reko.
Jag har alltid gillat honom så man är ju besviken. Blev så glad när han träffade ciara, de verkade så kära. Har dock länge funderat på hur han orkat med allt flängande och va så käck o glad jämt, nu vet vi
Absolut, men förändring kan ju ta tid tänker jag.
Vad man säger kan ju också bero på vad man har hört andra säga i samma situationer. Att man upprepar det eftersom man inte kommer på något annat just då.
Återigen, jag förstår hur du menar med handbok osv.
Jag tycker bara att man inte ska ta något för givet utan ha åtminstone en liten glänta på dörren för andra förklaringar. Jag får uppfattningen att dörren SKA smällas igen helt oavsett vad liksom.
Skulle vara svar till Anonym 16:33
Men snälla – i typ alla relationer gör folk misstag och man förklarar sig och ber om ursäkt mer eller mindre smidigt och allt är lugnt. Ingen pratar om att man ska smälla igen dörren på folk så fort de gör fel. Det handlar om att en viss typ av person systematisk ALLTID använder samma ord, samma strategier och samma tekniker för att manipulera sina offer. Jag pratar om psykiskt våldsamma människor. Du behöver inte oroa dig för att jag ska råka applicera den oron på typ en kompis som är dålig på att kolla i tid.
Om du tror att det var det jag menade så tror jag att vi avslutar diskussionen nu. Uppenbarligen så har vi något tjall på linjen någonstans.
Ha’re bra!
När jag skriver att våldsamma partners följer ett mönster för manipulation så pass till punkt och pricka att man nästan skulle kunna skriva ett manus efter det, och du skriver att det faktiskt finns människor som bara är dåliga på att uttrycka sig, så undrar jag hur jag ska tolka dig annars? Vad försöker du säga då, vad är din poäng? Nej alla människor är inte svin? Är vi klara då?
Definitivt PR-strategi, att ta ansvar för det näst värsta så det värsta hamnar i skymundan….
Fornis lägga är på hemmet
Länk?
https://www.hemnet.se/bostad/lagenhet-7rum-ostermalm-stockholms-kommun-riddargatan-39-21327603
Hahah va detta är inte Fornis lägenhet, inte ens lik ju
Inte alls Fornis!
Det trodde jag för det är den enda lägenheten på hemnet med hennes adress – sorry! 🙃
Väldigt fint master bedroom men varför alla dessa tv-apparater på bord och staffli? 🤔
Är du säker på att det är hennes? Tror hon bor högt upp, det där är våning 1/5… Ser inte ut som hennes stil heller.
Hon vill ha barnen till England därför anmäler hon nu, annars borde hon väl gjort det i samtidigt som skilsmässan.
Hon anmälde i mars……
Och inget är på hans eget ansvar. ”Det fanns i turnebussen” , ”jag har en beroendepersonlighet” blabla. Att man kan vara så bra på att hitta formuleringar där man ”erkänner” men samtidigt lyckas placera ansvaret utanför sig själv hela tiden.
Haha, det fanns i bussen! Okej, det fanns nog en toalett också, men du åt varken bajs eller drack toavatten.
För det finns dom som gör det menar du?
Han kanske snubblade till när bussen var lite över ett väggupp och pulvret bara åkte upp i näsan på honom?
My Martens och hennes dokumentär, ska ni titta? Tänk att bli stalkad i nio år…
Ska titta! Kanske är någon ”kändis” som stalkat?
Är väl allmänt känt i Stockholm att Måns dragit ladd ett par år, 2 år är Bull
Haha, ett par år är ju bokstavligen = två år 😂😂
Ah det har du ju helt rätt i, jag omformulerar mig, senaste 10 åren, minst, har det vart allmänt känt.
Eller hur! Ulv i fårakläder…
Han ljuger som en häst travar.
Missbrukar gör det. Dom kan verkligen inte vara ärliga nånsin.
Jag får inte ihop hans story. Han tog kokain för första gången för två år sedan. Han tog det för sista gången för ”några månader sedan.” Allt enligt egen utsago.
Han har alltså under ca ett och ett halvt år lyckats bli både så beroende så att det höll på att gå överstyr, och hunnit komma till insikt om sitt problem såpass att han tagit tag i det? Ganska snabbt marscherat! Och allt detta genom att enbart bruka kokain under utekvällar, aldrig i hemmet?
Hur många utekvällar i veckan har han? Med två barn i förskoleålder hemma borde han inte haft tid eller ork att gå ut så ofta….
Fast han går nog inte ut flera kvällar i veckan när han är hemma med barnen men han har ju varit på turnéer, bott till o från i lägenhet i sthlm när han haft inspelningar där antar jag, han driver också en festival och en restaurang också tror jag, sedan har det väl varit en del festligheter som det ofta är för kändisar… Så han har väl varit hemifrån en hel del menar jag.
Det är lätt att bli beroende och kan gå fort så storyn är inte omöjlig.
Jag tänker på de där klippen han gjorde med KAJ där han spelade arg, vissa kanske tror att det var på riktigt, eller det där i radio där de med hjälp av AI lyckats skapa en röst som lät som Måns och där den då ringer en klädbutik och börjar ragga på expediten han talar med. Herregud, det var komiskt men hon kan ju ha trott det var Måns på riktigt om de inte sa att det var skämt/blåsning, tänk om de missade att förklara det för henne och hon sedan pratat vidare om det.
En knarkare har inte problem att svira ute på stan och ta droger trots att den borde ta hand om ungarna.
Du försöker göra det logiskt men missbruk är inte logiskt det drar hela tiden och inte vid väl avsatta tillfällen.
Vilken tönt!
Jag jobbade nattklubb utomlands i massa år, kokain å allt möjligt togs av personal å gäster. Jag blev erbjuden precis allt men testade aldrig och då va jag betydligt yngre än Måns. Man vill eller så vill man inte. Skyll inte det på andra
Du har kanske ingen beroendepersonlighet?
En beroendepersonlighet är ingen ursäkt så varför skriver du det som svar på nästan varje kommentar här. Det förklarar hans beteende, absolut, men det ursäktar inget. Har han verkligen det så måste han ta tag i och lära sej hantera det
Har jag påstått att det ursäktar någonting?
Jag har inte påstått att det skulle vara en ursäkt.
Jag är en beroendeperson av rang, kan inte ens hantera nässpray utan att bli beroende. Har på riktigt sågat upp en nässpray och snortat droppen som var kvar ifrån en sked.
Med det sagt så har även jag bott utomlands med droger överallt, på arbetsplatsen, hemma hos kompisar och alla fester men aldrig tagit några droger.
Är man så starkt emot droger som han påstår sig vara så börjar man väl inte ett missbruk i 40 års åldern eller vad han är.
Han är inte 40, 38 tror jag och sedan var det väl ett par år sedan. Ingen tänker väl att de ska börja ett missbruk, oavsett ålder, för att de testar en gång eller tar någon gång då och då men det är svårt att sedan inte fastna i det. Själv har jag aldrig rört något sådant men kan förstå att det är lätt att falla dit i diverse situationer.
Haha men SYN på den? Sågade upp en nässpray, hällde en droppe på en sked och snortade därifrån? Haha det var det dummaste jag hört. Du kan ju tömma nässprayen helt och hållet genom att använda den som man ska. Man kan ju dessutom få upp flaskan genom att plocka isär den. Tror inte en sekund på att du sågat isär den 🤣
PS är själv nässpraysberoende sedan mer än drygt 10 år tillbaka.
Inte för att vara sådan, men jag har gjort exakt samma sak, för kanske 10 år sedan. Jag ”sågade” upp den med hjälp av en tandad kniv, mitt i natten när jag hade panik av att inte kunna andas.
Det är väl ungefär detsamma som personer som desperat river upp lådvinsförpackningen och river upp den med tänderna eller nåt ”verktyg” och häller i sig de sista dropparna.
Nope det gick inte att få upp flaskan, tror du seriöst inte jag då skulle gjort det? 😂 Men nässprayen utomlands kunde man med ett ”plopp” få isär utan problem och då snorta sista droppen 😉
De äldre flaskorna hade en fördjupning i botten som gjorde att man inte fick ut de sista dropparna.
Mvh nässpraysberoende i 21 år. Yes jag räknade ut det precis
Nässpraysberoende pga att näsborrarna lätt bli svullna har väl ändå inte samma mekanismer bakom som beroende av dopamin och kickar….
Mentalt är suget där och panik uppstår för båda två den som använder nässprej och den som knarkar.
Du blir ju inte beroende av saker du aldrig provat för att du har en beroendepersonlighet, om du nu VET det om dig själv så all the more reason att inte testa från början.
Gud vad jag längtar tills ordet narcissist slutar vara på modet.
Jag har levt med en sådan och hoppas att det aldrig slutar vara det.
Håller med, verkar som alla varit tillsammans med en narcissist trots att det är en väldigt ovanlig diagnos.
Det är ju inte väldigt ovanligt, om än svårt att säga exakt hur vanligt just därför att folk med narcissistisk personlighetsstörning sällan söker vård. Men siffrorna som florerar är ju allt från 0.5 till uppåt 5% av befolkningen.
Narcissister är ofta karismatiska, attraktiva, framgångsrika och promiskuösa = de dejtar mycket. När jag själv utsattes för narcissistiskt våld av mitt narcissistiska ex så utsatte han två andra kvinnor samtidigt. Hade parallella relationer alltså. Vi borde ganska enkelt kunna dra slutsatsen att det inte är så konstigt att många har råkat ut för iaf kortare relationer med en narcissist (även en kort relation kan sätta ordentliga spår), men det är klart att du hellre antar att kvinnor mest ljuger och överdriver.
Numera pratar man inte om ”störningar” utan *personlighetssyndrom.
Jag kan hålla med om vi pratar om att kalla folk narcissister för att de är själviska eller tycker om att stå i centrum typ. Men det är ju inte det vi pratar om här. Det här är en situations om antingen är helt fabricerad (C ljuger) eller där personen i fråga utsätter sin familj för våld på olika sätt. Friska människor utan empatistörningar är inte våldsamma mot sin familj ibland för att de har en dålig dag.
Vi har ingen aning om vad som är sant eller inte. Men hålla på så här från bådas håll, och fattae inte varför hon fortsätter uttala sig offentligt om hon nu vill skydda barnet. Trodde hon var den vettiga.
Har hon uttalat sig ifråga om polisanmälan också? Eller har media fått nys på annat sätt?
Hon har inte uttalat sig vad jag vet.
Funderar på ifall polisanmälningar är offentlig handling? 🤔
Kanske advokaten som har berättat eller någon som har lyckats snoka upp det.
Ciara gör väl vad hon behöver göra för att skydda sina barn o förbättra oddsen för det i domstolen. Ett erkännande från Måns om droger var ju toppen…Måns var tvungen att erkänna något eftersom det finns hur mycket vittnen som helst om hans drogmissbruk, festande och otroheter. Han har skapat en toxisk hemmiljö för sin familj.
Menar du att barnen är skyddade då när pappan går ut med sitt drogmissbruk? Ditt fokus är snett här.
Det märkligaste är att Måns inte anmält för förtal. Det är grovt förtal så det sjunger om det att hänga ut en person som både som missbrukare och hustrumisshandlare. Klockrent grovt förtal. Och det behöver ju inte vara sant, så det spelar ingen roll om det är sant eller inte, det är förtal vilket som. Misstänker att det kommer en förtals-anmälan från Måns i dagarna.
Kan hända det finns fler skelett i garderoben som han är rädd att Ciara tar fram om han anmäler?
Anmäla för förtal kan ju också vara att bara slänga mer ved på brasan….kanske tycker han inte att det är värt det?
Återstå att se! Vi lär nog få veta det i så fall.
För att han inte kan? Det är hans barns mor.
Rätten avgör vad som är förtal. Du kan i egenskap av att vara privatperson inte bestämma vad som är förtal och inte.
Felaktigt att du tror dig kunna avgöra att det är ”så att det sjunger om det”. Din åsikt om saken är värd noll!
Äsch alla tar kokain på fest idag
Nej.
Du vill avdramatisera intag av kokain? Eller vad menar du?
Nej, det är inte normalt!
Nej? Aldrig gjort och kommer aldrig att göra.
De som sknar IQ.
Nej. Bara folk som tycker det är okej att stötta gängbrottsligheten.
Det är väl staten som säkerställer att alla som vill partyknarka/självmedicinera måste.
Videon där Anis intervjuar M vet jag att han sa något om att han aldrig stannat upp i livet och reflekterat. Tror till och med han uttryckte rädsla för att göra det. Att han aldrig har gjort det med tanke på hans ålder och har dessutom barn skrämde mig lite.
Han verkade inte heller tacksam för det stödet han ändå fick i melodifestivalen utan blev bara besviken att han inte vann? I intervjun uppfattade jag honom som en person som fått lite för mycket för det goda och tar omgivningen förgivet.
Är man så emot droger testar man inte, och särskilt inte vid 40+ och 2 små barn hemma.
Måns förnekar våld mot familjen. Han kanske tycker att ”putta” en kvinna inte är våld. Jämför t.ex. Bill Clintons förnekande – sex hade han inte haft!
Vad hade han haft då haha
I DID NOT HAVE SEX WITH THIS WOMAN!!!!!!
Senaste användningen enligt Måns är några månader sedan. Jag tippar att han räknar som många influencers: nu är det april, jag knarkade i mars dvs 2 månader = några månader sedan. Under Melodifestivalen är min gissning.
Är det fel att räkna så eller vad vill du komma fram till?
Ja det är fel att räkna så! Men den här kommentaren säger mycket om dig och din logiska kapacitet
Vad är några månader sen då enligt dig?
Enligt mitt sätt att se det kan ”några månader” vara allt mellan 2 och 6 månader.
Men det är fel då?
Månaden innan innevarande månad är en månad sedan, inte två. Ren matematik.
Det beror ju på var i månaden man pratar om.
Om någonting skedde i början av mars och vi nu är i slutet av april så är det ju närmare två månader sen än en månad sen, eller hur?
Varför ens haka upp sig på en sån räkne-petitess? Vad har det för betydelse?
Han skulle ha specificerat antal veckor och dagar så hade alla blivit nöjda och glada. Jösses…🤦♀️
(Nej, tillhör fortfarande inte Måns team, känner inte honom och försvarar inte de handlingar han har begått)
Därför att han vet att han åker dit, när han måste drogtestas pga. barn som är med o bilden. Rent juridiskt har han nog redan ett misslyckat drogtest om han inte får specialbehandling.
Snacka om att kasta sina kollegor under turnebussen !
Fast det kan ju ha varit fans, bekanta eller andra som kommit in i bussen för att festa. Sånt dyker ju dessvärre upp lite här och var, väldigt vanligt tyvärr. Jag försvarar det inte på något sätt men det är nog väldigt lätt att falla dit och testa i sånt fall.
Exakt min tanke också….hyggligt liksom…
OT
Men ni som kollar på Robinson. Jag visste att Andrea skulle visa osmickrande sidor och faktiskt skämma ut sig. Vad har hon emot David ens? Kallar han för parasiten i laget och att han är negativ och sprider dålig energi, det enda hennes vistelse går ut på är att hata på honom och försöka få ut honom, har hon ingen självinsikt? Hon har stängt av sitt kommentarsfält nu också när jag kollade hennes insta för första gången så hon verkar inte ha publiken på sin sida… vad tycker ni andra?
Tycker inte hon är hemsk men ingen favorit hos mig heller- jag gillar david, man gillar ju alltid en underdog.
Nej inte hemsk men extremt ocharmig, negativ och gnällig. Hon har ju rollen som den som ska pakta ihjäl sig, alltid nån som är den varje säsong
Tror verkligen att programmet valt att framhäva henne på just det här sättet. Resterande personer i laget bortsett från Andreas verkar ju också störa sig på David.
PR strategi tror även jag på 🙄🙄🙄
Förnekar våld i hemmet. Men Ciara påstår att dett skett under finaltiden, dvs när han/dom bodde på hotell. Hmmm
Hämndaktion kanske. Stackars barn
Det där låter som något min exsambo hade kunnat säga. ”Jag ljög inte” (dolde information, 5% av sanningen osv).
Min exsambo: ”våra familjer är för olika”.
Också min exsambo: ”du har gjort saker som är oacceptabla… du har gäspat klockan X” (sic!) medan han själv dolt för mig att han var åtalad för våldtäkt, hans morsa flög på min för att få bort henne från dörren, fick en slägga skickad efter mig.
De med psykopatiska och narcissistiska personlighetsdrag vet precis hur de ska prata.
Varit med om samma.
Ex sambo körde ”Jag ljög inte, jag bara berättade inte hela historian”
Så jävla farligt att han går ut i media och säger att ”det kom in i bussen och då var det svårt att säga nej” Vad fan säger han till ungdomar som läser och tror att jaha okej, då kommer endel tänka att jaha kommer det i min närhet så kan jag inte säga nej. Vilket jävla skämt till människa. USCH!!!
Fast det är väl ändå att överdriva lite?
Varför då? Han är ett skämt. Han har absolut tagit substanser förut. Och får det att låta som att han minsann var så duktig men sen knarkade nån i min närhet och då var det svårt att säga nej? Hur kan folk vara på denna pinsamma människan sida? Han är ÖKÄND i Sthlm för att sätta på allt i hans närhet och knarkar och super så det skriker om det. Om man är en vettig exmissbrukare så yttrade man inte sig så. Man ska ALLTID säga nej oavsett hur många i ens krets trycker på. Han hävdar att det mer eller mindre inte gick att säga nej. Så nej, man yttrar sig inte så om man vill vara en bra förebild.
Har inte påstått att jag är på Måns sida. Läste du in det så läste du fel.
Jag ifrågasatte ditt påstående om vad hans beteende säger till ungdomar – inget annat.
Du verkar allmänt väldigt arg?
Det jag tyckte var överdrivet var vad det förmedlar till ungdomar.
Har inte påstått mig vara på Måns sida.
Du verkar väldigt arg?
Apropå ungdomar är det någon som vet om han är aktiv eller lagt ner stiftelsen kopplat till ungdomar?
Det blir ju minst sagt prekärt att ha en stiftelse där en störtar ungdomar och samtidigt drar ladd och inte är klar med hanteringen av det mentala.
Ciara är inget helgon själv, verkligen inte.
Det är inte ok med kokain eller att vara otrogen, men Måns får mycket skit som han inte förtjänar.
LOL.
Men lägg av.
Varför? Det är sanningen!
Har du patent på sanningen?
Kvinnor ska inte behöva vara helgon för att slippa utsättas för våld.
Skrev inte Aftonbladet? att Måns försvann från efterfesten för att prata med Ciara på hotellrummet. Dök sen upp några timmar senare? Ja, vad skedde då?
Efterfesten till hans delfinal
…oj, kom åt klar-knappen 😁
Men hur som helst, så var det iaf och det var i deltävlingen i Malmö. Inte finalens efterfest
Ett försök till damage control och absolut inget annat.
Enligt intervjun i GP testade han för två år sedan bla bla bla.
Skrattade högt när jag läste det, jag har varit på flertalet fester där även MZ befunnit sig utspritt på åtminstone 8 års tid. MY ASS att hans knarkande och kärlek till bl.a. vitt pulver är något nytt 😂
Kan även tillägga att Melloefterfesten 2025 var senaste gången vi delade barlokal. Hahaha. Sopa.
Mello hade flera efterfester 2025. Vilken av dem?
Finalens efterfest syftade jag på, i början av mars
Kul Pappa, knarkar på krogen och tänder av hemma!
Tänder av och tänder av. Jag har aldrig haft någon avtändningen på kola. Tjack däremot.. Herregud!
För det har ju ”säkert” stannat vid endast ladd för lilla musen Måns
Måns Zelmerlöw, 2015: ”We are the heroes of our time!”
Måns Zelmerlöw, 2025: ”We are the users of our lines!”
Jag är så lycklig att han inte vann… ärligt talat är nog han det också
OT men är Linn Ahlborg tillbaka som influencer igen? Tycker hon dyker upp lite överallt och bombar olika sociala medier och lite samarbeten här och var. Var inte hela tanken att hon skulle gå under radarn för hon inte trivdes i branschen?
Tog kanske slut på pengar
Fint av Måns att göda de kriminella i Sverige!
Enligt vissa är det nöjessvängen i Stockholm som driver på kokainmissbruket så de borde stå först i ledet för att ta avstånd och informera. Precis nyligen skrevs det om ett beslag på 1 ton kokain i en svensk hamn och polisen som intervjuades berättade att huvudmannen dirigerar kokainhandeln från Colombia som en företag, och medvetet rekryterar barn för att döda. Som i Colombia, får man anta. Detta borde Måns och andra ägna dagarna åt att varna för.
Det är han, större delen av nöjessvängen och Stockholms-bratsen.
Ot. Nicci har alltså låtit el ja valt o ta hål i öronen på flickan. Why why why??? O niccis mamma pratar om det så positivt. Wtf. Försvarat dom mot alla idioter som tycker det är så hemskt att hon inte gör i förskolan. Finns ingen anledning till det barn har inget behov av det innan 3 års ålder. Bättre o va hemma om man kan. O barn är i förskolan de timmar föräldrar jobbar. Föräldrar kan själva hitta på saker med sitt barn, va ute, gå til biblioteket, öppna för skolan. Men hål i öronen vid 1 års ålder, nej
För den som vill analysera Måns kroppsspråk, finns det ett klipp på Cissi Ws (cissimusic) Instagram.
Hur mycket han än hävdar att drogerna aldrig nådde hemmet, så kom han ju hem post-påverkad. Med rester på sin näsa, händer. Kanske till och med en påse hem i plånboken. Det är extremt sällan droger eller alkohol INTE tar sig in i hemmet.
Tvekar inte ett dugg på att det varit en mycket ohälsosam och abusive relation.
Det är bara toppen av isberget vi ser.
Har själv varit i samma situation och accepterade det på tok för länge, för man flyttar bara fram gränserna hela tiden. Jag var så nedbruten och trauma bonded att jag inte såg hela bilden, jag såg bara detaljer och hade svårt att få ihop alla bitar. Visst han knuffade mig igår, men han kom ju hem med blommor och choklad idag, och hans kollega sa ju till mig att jag är lycklig lottad som har en så fin kille :)…
En knuff är väl inte misshandel… eller?
Sen kom slagen. Spottandet. Blåmärkena.
Det kommer alltid förr eller senare.
Han har väl varit i branschen i snart 20 år? Och påstår att han provade kokain först för ett par år den? Nice try, Måns..
Äntligen kommer sanningen fram om den notoriskt otrogna, missbrukande smilfinken.
Han är säkert som mitt ex som förnekade att han misshandlade mig trots att han slog mig med handflatan i huvudet, rev mig så att jag fick bestående ärr på flera ställen på kroppen, drog mig i håret, tryckte upp mig mot väggen och tog i så hårt i min kropp att jag fick blåmärken, kallade mig diverse saker osv osv. Han ångrade sig aldrig, bad aldrig genuint om ursäkt. Jag fick alltid gråtandes tvinga ur honom ett motvilligt förlåt. Jag blev så förminskad och vad han än hade gjort så var det jag som hade provocerat fram det. Han fnös bara när jag sa att det han gjorde mig mot faktiskt var misshandel och sa att jag skulle sluta slänga mig med såna ord.
Det jag menar är att vissa män verkar tycka att det är fullt normalt att göra sånt mot sin partner och att det inte är misshandel förrän de slår en gul och blå. Jag tror helt och hållet på Ciara här. Måns pratade endast ut om sitt kokainmissbruk för att visa att han är ”ärlig” och släta över de andra anklagelserna.
”Jag tog kokain men aldrig hemma”.
Ja men då så, då är det ju helt ok! Not!
Ville han inte hantera sin skilsmässa privat och så gör han så här. Nej, du Måns, jag tror inte på ditt snack om kokainet, det låter som att andra påverkat ditt egna val och att du råkade missbruka. Ciara har nog fått stå ut med MYCKET under er tid ihop. Man ser att du ljuger och slingrar dig. Ta hand om din exfru och gör rätt för dig, äg dina misstag fullt ut och jobba på dig själv och bli en bra pappa.