Falsk marknadsföring?

Engla:

Inlägget heter ”Like Gucci”, bilderna innehåller mer påsar från Gucci än skorna hon gör reklam för och skorna kallar hon för ”Gucci-stil” eftersom de ser ut som kopior av dessa från Gucci och så undrar hon varför läsarna ifrågasätter inlägget och känner de som att hon försöker få kopiorna att framstå som mer ”äkta”.
Hennes svar? Att väskan – som har absolut noll och ingenting med inlägget att göra – kommer från Gucci.
Lika mycket logik som att Donald Trump fortfarande inte ser problemet med sitt lands liberala vapenlagar, trots den nya masskjutningen.

Det här är falsk marknadsföring i sin allra renaste form och något som får Englas trovärdighet att sjunka snabbare än mitt humör så fort när den första snön faller.
-Det är ju min väska som är från Gucci! 🙂

Tack för tips!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *