EDIT – Tydligen finns det vissa som inte kan diskutera utan att gå över gränsen så jag plockar bort möjligheten att kommentera det här inlägget tills vidare…
Precis som Dove fick allas ögon på sig efter sin reklam för alla hudtyper som anklagades
för rasism, så har H&M lyckats med en liknande tavla.
Influencern Stephanie Yeboah uppmärksammade detta på Twitter och undrade om det hela var en strategi från företagets sida för att få uppmärksamhet på sin kollektion som innehar ett djurtema.
Vissa följare håller med henne och tycker att det är fruktansvärt, medan andra menar att det hela förmodligen bara är ett misstag. Det må så vara, men i en tid när verkligen ALLTING granskas och kan läggas ut på sociala medier med en enorm snöbollseffekt så kan det vara bra att dra det hela ett extra varv innan man publicerar en kampanj.
Vad tror ni? Ett strategiskt beslut eller ett simpelt misstag?
Bilden på pojken är nu borttagen ur sortimentet och utbytt mot en bild på enbart tröjan.

Comments are closed.