Om hon ska sluta blogga för att jag kritiserar hennes sponsrade inlägg där hon försöker förmå folk att köpa körlektioner för hutlösa summor även efter att de fått sitt körkort så ska hon nog inte vara i den här branschen. Hon tjänar grova pengar på sitt varumärke och om hon inte kan skilja på person och varumärke utan tar allt personligt så borde hon ha slutat blogga för längesen.
Det är inte första gången jag hör sådana här saker när jag kritiserat ett reklaminlägg.
Förra gången var det Josephine Qvist som tyckte att jag var elak som ifrågasatte lämpligheten i att göra reklam för silikonbröst. hon hade aldrig fått sina tuttar sponsrade om det inte var för sitt inflytande som influencer med mängder av följare men när hon sen kritiseras för det så är hon bara en ”tjej med känslor”.
Michaela Forni verkar vilja plocka russinen ur kakan på samma sätt. Hon vill tjäna pengar på att göra reklam för olika företag – någonting som endast är möjligt eftersom hon som varumärke har så många följare. När samarbetets lämplighet sen ifrågasätts så förvandlas hon helt plötsligt från varumärket som rodde samarbetet i hamn till att bara vara ”en känslig tjej” som känner sig påhoppad.
Det är alla dessa samarbeten som gör det möjligt för Michaela att uppehålla en viss levnadsstandard.
Hon kan åka på lyxsemestrar, bo på Östermalm, köpa svindyra designväskor och allt annat som ”vanliga” människor aldrig inte ens kommer i närheten av just på grund av sitt varumärke och de samarbeten hon ror i hamn med hjälp av det.
Ska hon då undgå all typ av granskning bara för att hon inte kan skilja på person och varumärke och bär hjärtat på utsidan?
Inte en chans!
Stoppa in hjärtat eller byt jobb.
