Blondinbella satsar på hårband

”Håraccessoarer har stått sig i alla tider. Vi ser budgetvarianter på Glitter och Åhléns, som ofta är gjorda för barn, eller exklusiva hårband från Versace och Gucci för 5 000-6 000 kronor. Det finns ett prisglapp däremellan”, säger Isabella Löwengrip.

Hon berättar om en pysande oro över att hon på senare tid börjat tappa sina yngre följare.

”Vi säljer schampo och skor i ett ganska dyrt prisläge, men har ingen produkt som attraherar kvinnorna som är 18 och uppåt. Eftersom skönhetsprodukterna inte är så lätta att visa upp på Instagram vill jag plussa på med en produkt som jag kan visa upp på bild regelbundet. Klockor och armband var redan gjorda och mobilskal är det också någon som tillverkar”, säger Isabella Löwengrip och sneglar åt Joachim Lindströms håll.//digital.di.se

Blondinbella har ett nytt företag på G i sitt skönhetsimperium och den här gången är det hårband som står på agendan. 
Enligt henne så saknas det hårband i prisklassen mellan Glitter och Gucci och det är den lilla luckan hon vill täppa till för att inte tappa sina 18-åriga läsare.
Hårband är tydligen för 18-åringar vad små lurviga inneskor och saltvattenspray är för oss 35+.

Jag blev lite nyfiken på det här hårbandsglappet och gjorde en snabb googling men hittade ganska många märken som låg och skvalpade där mittemellan, men kanske är de inte tillgängliga i Sverige och att det då är detta glapp Bella ska fylla med sina snoddar?
För den som inte vill vänta på Bellas egenproducerade hårband så finns det en hel hög här i just hennes prisklass, och vill man lägga sig lite under så hittar ni dem här.

Är ni sugna på Blondinbellska hårband?

286 kommentarer

Kommentarerna är omodererade så du står själv för vad du skriver så håll dig på mattan!

    Ganska stort glapp måste jag säga ?

      Vem använder ens hårband på vintern? Vi har vinter och kalla månader ca 70% av svenska året, så det här är en säsongvara. Om hon överhuvudtaget undersökt marknaden (tvekar), måste hon ha gjort det när det ännu inte var sommar. Jag ser många ehandlare som säljer hårband till ett vettigt pris, men de säljs nästan endast på sommar/vår. 🙂

        Personligen älskar jag hårband. Dock blir en ju oroad när priserna ska ligga mellan Glitter (ca 80 kr – 199 kr) och Gucci (flera 1000 kr).

        Är det någon som vill köpa hårband för 500kr – 800kr?

          Uppenbarligen finns det folk till det

            Finns det verkligen många sådana? Man kan ju själv också sy sådanna här hårband och vill man sy en lyxig variant kan man ju beställa efter äkta Missoni tyg eller liknande.

      Förlåt, men är hon helt jävla lost eller?? Det finns visst ett mellanting i pris vad gäller hårband! Bara för att HON endast handlar på NK. Klart som fan hon tror att det bara finns lågbudget eller high end! Ååååå jag blir så trött på den människan!

        Vilken otroligt dålig affärsidé.

          Jaaa, verkligen. Det är väl som så att krämerna inte säljer. Hon är ju redan tvungen att sälja sin Chloe väska på insta. Vad är nästa? Skall hon sälja sin powerring och panamera på blocket?

            Va? Har hon börjat sälja av väskorna?

              Jaaa, kika på hennes insta story)

          Ja jag tycker mig aldrig se en människa som bär dem utom möjligen i joggingspåret, men jag kanske hänger på fel ställen ??‍♀️

    Therese Lindgren la i dagarna ut en ”Testar peruker”-video i samarbete med Rapunzel of Sweden som bland annat har gjort en grej av att de även säljer hårband för 149kr. Isabella har ju alltid gjort en grej av sin vänskap med Ida, som är grundaren till Rapunzel. Hon kanske har fått ett insidertips om hur mycket pengar det finns att tjäna i det berömda Glitter/Gucci-glappet ?

    Jag fick BlairWaldorfvibbar först och tänkte på den typen av hårband, eller diadem, med rosetter och grejjer. Jag har uppenbarligen sträcktittat lite för mycket på Gossip girl. 🙂

    Men nej. Jag hör uppenbarligen till fel kategori för jag känner inget behov av hårband… Jag börjar bli gammal.

      Brevbärarn, på tal om Gossip Girl, om du visste hur många i detta kommentarsfält som ”BlairWaldorfat” mig 😉 trots att jag avskyr hårband. Jag råkar bara vara döpt till Blair.

      Angående Blondinbella så är hon som vanligt helt ute och reser, sådana hårband finns i massor, kolla Rapunzel, Gina, H&M, mataffärer osv.

        Ingen är ’döpt till’…

          ?
          Fick googla.

          ”Synonymer till vara döpt till
          heta”

          Ber om ursäkt då, jag råkar HETA Blair.

            Oavsett hur mycket du googlar finns det ingen som ’är döpt till’ – dessa ord uttalas aldrig vid en dopceremoni.

              Men ge dig.. Är du kränkt präst eller vad!?

              Hahah vilken otroligt konstig sak att påpeka.

        Men ballt! Det måste vara ett ovanligt namn? (Vänta! Måste kolla statistiken!) Jösses. Fem kvinnor som har det som tilltalsnamn bara. Coolt!
        Det finns 16767 till med samma namn som mig. 😉
        Samma namn som jag är döpt till. Med vattenplask på huvudet å allt. Så det så. 🙂
        #TeamBlair

          Ja nu när jag är vuxen gillar jag mitt namn mycket. Det var dock inte lika kul när jag gick i skolan och var Blääääär Witch och liknande lustigheter. ?
          Mitt namn funkar fortfarande inte i skåne, det låter som en spya, Bläerrr.

            Haha. Du får undvika skåningar helt enkelt. Jag tycker det är fint i alla fall!

            Prova säga ”What a handsome face” på skånska. Det blir ”var det han som fes” ?

              Åh fyfan…..

          Oavsett hur mycket vatten som plaskat på ditt huvud är du inte ’döpt till’ – det finns ingen präst, någonsin, som uttalat orden ’döper dig till’…

            Men herregud ??

            Haha jäklar så lack man kan vara. ?

            Sant. My bad. Men jag kommer att fortsätta säga att jag är döpt till mitt namn om du ursäktar. 🙂

            Fast vi alla förstår väl vad Blair menar?

              Sorry, var brevbäraren du svarade på men ändå.

              Men visst, man förstår vad du menar om du säger ’pippi’ och ’vovve’ och ’ijenklien’ också om du vill envisas med att prata barnspråk hela livet…

                Barnspråk? Dålig jämförelse.
                Man kan också välja att framstå som en besserwisser om man nu vill envisas med att peka och peta i vad som är språkligt korrekt och inte.

                  Det _är_ ju barnspråk. Språkligt inkorrekt samt att man visar att man inte heller förstått dopets innebörd – extra intressant om man då också faktiskt ÄR döpt.
                  Dopet har ingenting med namnet att göra. Att säga att man är ’döpt till’ är liksom att säga att man är ’tager du till’ om man då vore gift. Namnet nämns i bägge dessa ceremonier, that’s it. Liksom det görs vid upprop på skolan: ’jag är uppropad till’…

                Det är tydligen oerhört enkelt att framstå som dagens pucko också! 🙂

            Fel, fel, fel! Att döpa är ett transitivt verb med flera betydelser. Ett av dessa är dop som i kristet dop, absolut. Men det betyder också att, rätt och slätt, namnge (”vi har döpt båten till Jolly”). Dina föräldrar (vanligtvis) döper dig när de namnger dig. I den betydelsen är ALLA alltså döpta (namngivna).

            https://sv.m.wiktionary.org/wiki/döpa

              Hejja dej! Tack!

              Åh Rölleka, nu tar du nog livet av Teologitrollet. 😮

              Hahahha guuuud… denna kommentar passar väl i ett eget off-pist inlägg? Förlåt det blev världens sämsta stavning för jag vet inte ens vad off pist är från början. Skidor?

                När man åker ifrån pisten i skidbacken (pisten är vägen ner som är plogad) på djupsnö/pudersnö.

    ”Klockor och armband var redan gjorda och mobilskal är det också någon som tillverkar”, ja för att hårband inte hör in i kategorin ”redan gjorda”….

      Haha eller hur. Finns redan en massa håraccessoarer faktiskt i lättillgängliga affärer och billigt. Inte för att jag för den sakens skull vill uppmuntra konsumtion. Det är också kul att hon alltså tappar unga följare för att hon inte säljer saker i deras prisklass? Största orsaken man följer henne är liksom inte hennes produkter. Inte alls. Och ja; det var nog ett jävla prisglapp att fylla. Undrar var hennes hårband hamnar? Vi har liksom nånstans mellan 50-4500 kronor. Ska bli intressant att se vad hon anser att artonåringar kan lägga på onödiga accessoarer 🙂
      I smell a flopp men man vet aldrig!

        Tjaaa, vad ligger 18-åringarnas studiebidrag på? Gissar att Isabella lägger sig på ca 11kr billigare. Kap med andra ord!

      Mina barn hittar på mycket bättre grejer i kategorien ’saker som inte redan finns’:
      – raket som går på tandkräm (det går åt mycket tandkräm)
      – regnbågehus
      – medicin mot alla sjukdomar (fås genom att blanda flest möjligt ingredienser)

    Jag har inte känt ”shit vas jag saknar ett bra hårband i prisklassen ca 500-2000kr” sen Gossip Girl säsong 3 (vilket var när serien peakade, om ni frågar mig). Jag är 26 iofs, så kanske närmare kategorin 35+ än 18. Vet ingen i min ålder som har hårband ”seriöst” och tror nog det är en svår marknad att liksom återuppliva, trots bästa exponeringsplats på Bellas huvud.

      Skrattade högt åt ”bästa exponeringsplats”

      Håller med dig, och jag tror (och lite elakt, hoppas) att detta kommer floppa fullständigt.. Har aldrig sett en människa som i sin vardagsklädsel slänger på sig ett hårband så?

    Jag tänker två saker när jag läser det här.

    1. Hennes kräm och klet säljer nog inte så bra.
    2. Intressant tänk att om hon förlorar sina yngre läsare så ska hon vinna tillbaka dem genom att börja sälja produkter till dem. Inte genom innehållet i bloggen i övrigt…

      Med tanke på punkt 1 kan man ju fundera varför Lina slutar som försäljningschef just nu…?

        Va? Gör hon? Hur vet du det?

          BB la ju ut det på sin instastory häromdagen, typ ”tack för dessa år” och att hon fått sin favoritchoklad av henne där det stod ”isabella, tack för allt!”

            Uhu, begravningsvibbar på ’tack för allt’ varför inte också ’en sista hälsning’?

              ”Tack för allt” är en vanligt förekommande fras när någon slutar på sitt jobb.

                Det är också en fras man läser på band och kort i samband med begravningar.
                ”En sista hälsning” är mindre lämpligt att använda i samband med att någon byter jobb 🙂

                  ”Älskad. Saknad.”
                  på nästa sluta-jobbet-kort…

      Finns det faktiskt följare som läser hennes blogg för produkterna? Det lär nog vara en bråkdel i så fall.

    ” Redan på Brigitte Bardots tid kan man se bilder på kvinnor i hårband.” *dör*

      ??

      Det där är typ det mest blåsta hon nånsin sagt! ?

      Och varför är hon så besatt av Brigitte Bardot?

        För att hajen är det…?

          Vilken powerkvinna hon då i sådana fall är om hon tycker om allt som hennes pojkvän tycker om! Stark egen vilja! Woho! 😀

          Det är bara att kolla vad han följer för konton på Instagram för att förstå varför hon helt plötligt blivit besatt av Bridget B. Hon är ju idealkvinnan för Hampus.

            Brigitte*

          Fast Isabella har skrivit om Brigitte långt innan hajen kom in i bilden 😉

            Menar du innan smygdejtandet eller när de kom ut?

      Hahahaha så typisk Blondinbellsk kommentar ändå. Hon måste ju skämta?!

        Nja, hon är väl inte särskilt allmänbildad eller intresserad av historia och kultur? Nu har pojkvännen visat henne bild på Brigitte Bardot så det är hennes äldsta referens vad gäller hårband.
        Den där pr-strategen jag tidigare nämnt att de borde anställa borde v e r k l i g e n anställas.

          Isabella har haft koll på Brigitte i flera år. http://www.isabellalowengrip.se/2009/11/en-ung-birgitte/

            Och trott att hon heter Birgitte?

            Det är Pernilla Wahlgren som uppfann hårbandet!

          Det vore överhuvudtaget uppfriskande om Bella sådär någon endast gång kunde visa genuint intresse och/eller kunskap om något, istället för att vända sin kappa ut, in, bak, fram, upp, ned ….allt eftersom vad som tydligen ger klick och pengar. Läst att en del säger att dem inte ”känner” Bella för hon verkar ……helt transparent? Inte äkta i nånting? Man måste såklart inte öppna upp i sociala medier om sitt allra innersta men så som Bella hållit på irriterar folk och man får intrycket av någon som helt saknar egna åsikter, tankar etc.
          När Bella precis fått barn så upplevde jag att man fick en glimt av hennes riktiga jag, bloggen kändes varm, genuin, rolig. Folk kunde identifiera sig osv.

          Begriper inte folk som dels köper grejer av henne och dels läser bloggen. Som att läsa ett reklamblad. Och produkterna är inga unika utan snarare helt mediokra, -enda som sticker ut är att de är dyra. Dyra i proportion till kvalitet.

      Hon sa inte sådär på riktigt, visst?

      …… Visst? ? VISST? Det är ju det roligaste jag har hört i såna fall.

        Nej hon sa så i intervjun med DI.
        Kolla länken

      Bella påstår sig och alltid menat att hon skriver bloggen strategiskt för att skapa reaktioner men ibland undrar jag om hon inte på riktigt är lite…korkad. Mode är inget statiskt utan det är något som kommer och går, vissa plagg, accessoarer, färger etc trendar under vissa perioder. Mode kommer även tillbaka, det kan vara ”borta” i kanske rentav någon decennium för att sedan återkomma, om än i någon uppdaterad version, men ändå; tillbaka så denna urfåniga kommentar blir bara ”eh??” Handlar enbart om hon att anser sig ha kommit på något unikt. Snälla någon…

      *googlar Birgitte Bardot* ????

        BB är en reaktionär, rasistisk anti-feminist – hon har blivit dömd för hatbrott flera gånger. Varför hon seglat upp som influencer-ikon är oförståeligt om man har den minsta kunskap om henne…

          Åh nej! Inte en ”BB” till!
          Det räcker med förvirringen med ”BB” – Bloggbevakning – och ”BB” – Blondinbella.

            BB är ju ändå the original BB.

          Hon är en frispråkig tant vars åsikter inte är i linje med identitetspolitik och annat löst vänstertänk. #teambb

            Justja, en sån där härlig en som säger som det är – det är ju gärna så man blir dömd fem gånger på tio år för ’racial hatred’…

            Nej, hon är rasist.

      Vafan Jesus morsa hade säkert hårband av nåt slag, Bardot! Redan på Bardots tid låter som ”redan de gamla faraonerna…” ?

    Nej tack.. Hårband sliter på håret dessutom.
    Sen använder jag det enbart när jag tränar ibland och då duger det ifrån Ica Maxi á 25 spänn fint…

    Kommer aldrig köpa en produkt från henne!
    Skulle jag få en så blir det soptunnan direkt!

      Tror du tänker på hårsnodd.. hur kan ett löst hårband slita på håret?

        Det ligger och gnider mot håret. Dvs skav och håret går till slut av..

        Fick bassning av min frisör och hon berättade det.

    Nope, vill inte ha hennes! Skulle gärna ha på mig Pucci hårbandet dock ?

      ???? PUCCI ????

    Det är verkligen ett problem det här med hårbands-glappet på marknaden. Bra att hon tar tag i det!

      Har funderat över det varje dag tills nu!

    Nej, jag kan verkligen inte se hur detta skulle kunna bli en succé.
    Men vad vet jag. Jag är varken i 18 årsåldern, använder hårband eller är änträpränööör. Bella vet säkert vad hon pysslar med. ?

    Nu kommer head [pun] of styling få krysta in massa hårband i outfitsen.

    Lite sjukt också att smacka in 10 miljoner direkt. Med det startkapitalet är det inte svårt att tjäna pengar.

      Exakt! När jag startade mitt bolag för 2 år sen hade jag 12500kr i startkapital. I år hamnar omsättningen på ca 3 miljoner vilket är skitlite i bolagssammanhang men jag tycker det är mkt. Har tagit in noll externt kapital dessutom. Tänk vad jag kunde gjort med 10 mille då.

        Tycker inte alls det är lite! Grymt jobbat! ???

        För att Belsebub ska känna några pengar måste nån annan förlora några ?

          *tjäna ??

        Wow, du är fantastisk! Vilket resultat, vilken prestation. Det kallar jag att börja från noll. Jag är jätteimponerad. Det är jättesvårt att i realitet börja från ingenstans.

      Head of head styling

    Undrar om detta är den stora arbetsmöjligheten i Saudi? Världsfrånvända Bella kränger hårband så att muslimska kvinnor ”kan” sätta upp håret, tack vare henne

      Perfekt under hijab!

        Sorry PK-eliten men jag fnissade högr åt detta

    Varför har man hårband när det hamnar mitt i håret?
    Det ser bara obekvämt ut och gör ingen nytta!

      Jag kan heller inte ha hårband, det vandrar liksom bakom för att sedan halka av helt. Är det någpt fel på mitt huvud?

        *bakåt

        Jag har likadant huvud, samma problem. Man kanske behöver vara mer konformad än vad vi är 😀

          Kom att tänka på filmen Coneheads och ser hur alla struttar runt med blondinbellas hårband på huvudet, hahahahahahahaha!

        Hehe samma här! Plus att det gör något konstigt med underhåret bak som gärna vill stå ut på konstigt sätt ? Behövs ett gäng hårnålar för att få ett hårband att sitta på plats riktigt bra tror jag.

        Jag meee ?

      Jag ÄLSKAR hårband men får aldrig till det lika snyggt som andra. Tror nog att det är fel på mitt huvud, plus att det känns som att det ska ramla av. Såg på Egoinas blogg att hon hade ett diadem som såg ut som ett hårband som var knutet uppe på skallen. Måste leta reda på ett sånt!

    Lägligt att ”arga mannen” kom dagen innan bolagalansering…?

      Hahahaha tänk så det kan bli….

      Ja, Bellas strategi går ut på att lägga trafikmagneter strax före någon lansering eller något stort samarbete.
      Efter provokation och kritik kommer mänskliga och ödmjuka inlägg några dagar. Med söta barn, lekpark och besök på bibliotek.
      Sedan kommer lyx, hummer och champagne några dagar för att reta upp folk.
      Får hon kritik för ljug och fusk med siffror kallas Hampus och pappa Per in för att få bort uppmärksamheten från kritiken. Spinning likt Trump.
      Och så fortsätter det. Dag ut och dag in. Som en gammal grammofon.

        hahahah ”gammal grammofon” bästa sammanfattning! Skönt iaf att folk börjar se igenom detta. Jag kan inte låta bli att undra om Bella ska hålla på såhär, år efter år. Provocera genom att ljuga, överdriva, manipulera siffror. Ska hon sitta som 50-åring så också? Ja jag vet, fånig spekulation men tankarna dyker onekligen upp.

          Hon lär inte sluta med det agerandet så länge hon själv tjänar på det.

        Tycker det var extremt korkat att avslöja denna ”strategi”. Går inte att lita på något hon skriver längre.

      Väldigt lägligt. Tur Aftonbladet nappade och leder in trafik till denna nya nyhet.

    Känns lite som att de börjar i fel ände. Hon vill ha en produkt som är lätt att exponera i selfies på instagram snarare än funktion och efterfrågan. Klassiska märken som har tydliga mönsterbilder och färger kanske funkar på hårband men hur skulle Isabellas se ut? Vem skall designa och hur skall de distribueras? Vad är folk villiga att betala för ett hårband i bomullstyg som tar 2 minuter att sy ihop på en symaskin?

      Bella har åter igen uppfunnit hjulet. Heja!

      Tänker samma. Hon tjatar om hur mycket hon lärt sig med sina floppar till bolag genom tiderna, men ändå har jag en starkare marknadsanalys än henne, och jag tog en obligatorisk 5 poängs kurs i entrepenörskap under mina studier till civilingenjör…

      Grejen är att det är inget glapp, det finns massor av märken att shoppa online på tex asos, hm, lindex, osv. som ligger över glitter i pris och image, men inte kostar flera lax. Det är trendigt med hårband just nu, men många kanske köper en liten silkesduk i något fint mönster som tex är känt från klassiska märken som du säger, och knyter det runt tofsen eller huvet. Att starta ett bolag som -bara- ska sälja hårband är så sjukt ogenomtänkt…

    Ja mycket intressant detta… kräm o klet från löwengrip är det det sista jag skulle smörja mitt ansikte med, känns som oseriösa produkter och i den priskategorin finns det så otroligt många fantastisk bra produkter. Så ett hårband från fröken löwengrip? Njae knappast på min radar ???

    ”Isabella Löwengrip har varit i blåsväder på sistone efter att besöksstatistiken på hennes blogg ifrågasatts av sajten Bloggbevakning. På en direkt fråga från Di kommenteras dessa uppgifter med att besökssiffrorna alltid varierar mycket beroende på medieexponering och att de uppgifter som kommunicerats är ett medelsnitt av bloggens besökssiffror.”
    Källa:
    https://digital.di.se/artikel/har-ar-lowengrips-nya-bolag-vill-skapa-nasta-daniel-wellington

    Så 1,5 miljon unika besökare är ett ”medelsnitt” (sic!) av bloggens besökssiffror?
    De varierar alltså mellan 0 och 3 miljoner eller vad?

      All heder till Di som åtminstone ställer frågan till henne! Hoppas fler i media hänger på.

        Jag håller med. Men ville bara berätta att min hjärna är helt säker på att det är Prinsessan Diana ni pratar om när ni skriver Di. Jag vet att det är dagens industri ni menar, men min hjärna accepterar inte det.
        Nu är min hemlighet ute. Klart slut!

      Jag tror att det är ett genommedelsnitt av den dagen som hon hade hade allra flest besök.

      Hon skrev ju häromdagen om hur hon använde den mentala sandlådan i stressiga situationer tex ”drevet angående min statistik” Drevet??? Hon får det att låta som att hon är oskyldigt anklagad i Panamaaffäre n, när det istället var statistik som visade att hon överdriver sina siffror, som dessutom väldigt få nyhetssajter/tidningar vågade ta upp. Tur hon inte blev politiker!

        Ellet hur! Tänk om hon blev aktiv på riktigt i moderaterna. Hon skullle inte klara av att granskas.

      Hon får skylla sig själv, det var ju hon och ingen annan som gick ut och spred den felaktiga statistiken både till höger och vänster.

    Så unga kvinnor vars ekonomi med stor sannolikhet redan är lite svajig pga studier osv ska alltså lägga en rejäl summa på hårband?? Visst finns det säkert de som kommer göra det, men hur Blondinbella vågar lägga så mycket hopp på den (troligtvis) väldigt lilla målgruppen förstår jag inte hur hon vågar. Känns bara jättekonstigt hela grejen ?

    Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo!
    Never ever! Noooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooopooooo!
    Kommer aldrig köpa en pryl av Bellas saker.

      Det är lugnt. Ingen tvingar dig, det är väl inget att bli så uppjagad över?

        Det var nog Jennys ärliga svar på frågan Camilla ställde.

    Hårband, något Elsa Billgren bar 2013

      Något grekerna bar 1000 år före vår tideräkning…

        Absolut, men jag förknippar hårband med typ ”Elsa Billgren”- och ”Sandra Bejier”-människor, och jag förstår inte riktigt hur Bella ska nå den målgruppen.

    Jag brukar använda en tunn scarfs/sjal o knyta som en hårband o dom har jag bland annat köpt på second handaffärer för 10-20 kr. Funkar kanon för mig o har mängder av färger o mönster hemma nästan gratis så Bellas hårband får leta kunder nån annanstans än hos mig.

      Exakt, och såna scarfar kan man använda till fler saker, t ex runt halsen eller runt axelband på väska.

    Förstår att det är DU så det passar bra att nämna varför hårgrejer är smärta att satsa på (kan ju även kombineras med Löwengrip schampo osv) men hade varit intressant att veta mer om varför produkterna är bra. Behöver själv typ träningshårband som även funkar som svettband.

    Inget dan av IL men dessa kommentarer hur många av er har startat upp 10plus börsnoterade företag? Man kan vara kritisk men ändå erkänna en människas bedrifter.

      För att vara korrekt har inte IL inte startat några börsnoterade företag…

        Alright. Startat företag då.

          Det är väl inte så svårt att starta företag!!! Det är bättre att starta 1 bra än 20 dåliga. Kvalitet före kvantitet mina vänner. Nu går krämen dåligt och vad gör man då. Man startar ett hårbandsföretag som täcker marknaden mellan Åhléns och Gucci!! Det luktar kräm ändå ut på landsbygden detta mina vänner!

          Att starta ett företag är enkelt, att driva det med vinst i många år och få lönsamhet är en helt annan sak… Det är något Blondinbella verkligen inte gjort. Själv har jag startat ett företag som jag nu, 5 år senare, börjar få riktigt bra lönsamhet i. Men jag har också lite mer långsiktiga planer med mitt företag än att kränga billiga prylar dyrt genom att hetsa till konsumtion….

            Jösses ni sätter ribban sjukt högt för vad som får anses vara framgångsrikt.

            Gällande börsnoterad eller vad det var är jag säker på att jag läste ngt om detta men det kanske var skarv igen.

              Inget av hennes bolag har börsnoterats. Däremot satt hon som styrelseordförande i VJ since 1890 som är börsnoterat, men det är det närmaste hon kommit.

                Ska man vara lite petig så var VJ Since 1890 marknadsnoterat på AktieTorget som är en marknadsplats där onoterade bolag köps och säljs.
                Börsnoterat betyder att ett bolag (noterat) handlas på en reglerad aktiebörs. I Sverige finns två sådana nämligen Nasdaq OMX Stockholm för etablerade bolag och NGM Equity för tillväxtbolag.

                VJ är inget börsnoterat bolag. Det är marknadsnoterat och uppfyller inte de hårda reglerna kring börsnoteringar.

                  Ah! Jag läste det här i Expressen, men det betyder ju inte att det stämmer. =)
                  https://www.expressen.se/noje/blondinbella–sa-blev-hon-en-av-de-storsta/
                  ” Isabella Löwengrup är även styrelseordförande i börsnoterade VJ since 1890.”

                VJ Since 1890 bytte senare namn till Robert Friman International AB som försattes i konkurs i mars 2018. Tur att Bella hann sälja aktierna hon fick för ”jobbet” med de smycken hon valde ur katalogen från Kina.

                Hon får skylla sig själv, det var ju hon och ingen annan som gick ut och spred den felaktiga statistiken både till höger och vänster.

            Så är det. Vem som helst kan starta företag, det krävs varken talang eller kunskap. Hon startar en massa företag som går med förlust och slutar i konkurser, gnålar om sin höga omsättning och tror det är ett mått på framgång. Men det är vinsten som visar hur framgångsrikt ett företag är!

      Isabella har inte startat något börsnoterat bolag någonsin. De flesta av hennes bolag har konkat rejält hårt inom några månader. De enda bolag som har överlevt är de där hon inte får styra så mycket mer än att välja dofter.

      Oj, vilket av hennes bolag är börsnoterat? Det som omsätter 1 miljard?

        1,5 miljarder?

          I Umeå? Am I doing this right?

    Di* smarta* fan*

    Bella brukade göra en grej av att bara ha ja-sägare omkring sig för att det gav en positiv känsla. Men ibland, kära Bella, vore det bra med en person som sa åt dig ”Nej, det här är din sämsta affärsidé hittills”. T.ex. hela det senaste året. Hon bäddar för sitt eget fall. Om ett år är hon bortglömd.

      Om nån sa nej, raderade hon den ur sitt liv??

        Yup. Negativ energi har Isabella ingen tid med.

          Men hon kan väl sätta dem i sandlådan då? Då kan hon ju vrida och vända på dem bäst hon vill?

        Säljchefen Lina fick offras

    Men kan någon reda ut det här med hennes påstående om att krämerna redan sålt för 40 mille detta år. Hur i h-vete kan det vara möjligt när det finns gamla produkter på 50% överallt, både på nätet och i butik??

    Om inte ens det lagret har tagit slut ÄN (efter flera månader), och lagret måste ju verkligen vara ENORMT med tanke på hur BRA det går, hur kan de nya tuberna sålt för så mycket som hon påstår??
    Jag får inte ihop det!

      Var lite nyfiken så har haft koll på lagersaldot på några av hennes produkter på amazone UK under en veckas tid.
      Av de jag har haft koll på (4 st) har lagersaldot sammanlagt minskat med 6 st, så kan lugnt säga att det inte är några hyllvältare direkt.

        Alltså jag älskar att du lagt tid på detta. Nu lät jag ironisk, det är jag inte. Bara så bra att få se försäljningen svart på vitt

        tackar 🙂

      För att när man gör en ’hard change’, dvs byte av hela produkten, gäller det att sälja in en full hylla med nya produkter. Om alla återförsäljare vid samma tillfälle köper in en helt full hylla drar det iväg i omsättning. Däremot blir det svåra för Bell att få återförsäljarna att köpa igen – dvs fylla på hyllan – om produkterna inte säljs till slutkonsument under tiden. Det är det som är det svåra och avgörande för framtiden.

      Reorna till slutkonsumet som har varit är på produkter som redan sålts till tex apoteken. Kan ha sålts med kraftig rabatt för att bli av med det sista, men kan också vara sådant från 2017 (och då påverkar det inte siffrorna 2018).

        Men 40 mille?? Hela förra årets försäljning på fem månader, pga byte av produkten??

        Tack för förklaring! En fråga: De produkter som nu sålts till halva priset eller lägre, har de alltså sålts tidigare till apoteken för fullt pris? Visst måste det ändå vara Löwengrip som ”tar smällen” dvs förlusten, när det är de som tagit beslutet att de produkterna ska säljas ut? Eller hur funkar det?

          Butiker gör ett rejält påslag. Har svårt att tro att 50% rabatt typ nånsin skulle innebära att en vara säljs under inköpspris.

      Hon måste väl prata om sålda till butik, dvs vad butikerna köpt in för för att fylla på sina lager med nya designen, inte vad konsumenter köpt för? Mina 5 cent är att utförsäljningen redan mättat efterfrågan och att det finns en stor risk för återköp av lager för Löwengrip, om det är en möjlighet enligt kontraktet mellan Löwengrip och apoteken/Åhléns/osv. Minns inte mina redovisningskurser så väl, så här får någon annan rätta mig om vilken post som påverkas, men antingen minskar omsättningen med återköp eller så minskar slutgiltiga vinsten.

        Oops såg nu att det fanns svar ovanför, jag hade inte uppdaterat sidan!

        Men så uttryckte hon sig ju inte, hon vill ge sken av en rusning till butikerna för de nya produkterna och tack vare den designen har de nu slagit alla tiders rekord ..

    Tycker inte det saknas hårband i olika prisklasser på marknaden, varenda affär har ju hårband, i stort sätt alla klädaffärer ? glappet mellan glitter och Gucci är ju liksom redan fyllt..

      Det har nog inte gjorts nån konsumentanalys, här gås det på känsla och fort ska det gå ?

      Jag tror inte att busy Bella har haft tid att granska marknaden och behoven. En nischad marknad är bra, men det finns ju knappast ett behov? Vem (tonåringar, som är målgruppen) använder hårband ens? Och för mig är det förknippat med sommar och sol att bära hårband än iskall, slaskig och mörk vinter (som vi har ungefär 70% av året här i Sverige).

        70% av 12 månadet är lika med 8.4 månader. Skulle inte hålla med om att vi har vinter från 1/9 till 15/5…

          Jo, norr om Sundsvall kan det absolut vara vinterväder 70% av året.

            Mnja… Jag har bott i Luleå i tio år nu och visst att snön kommer tidigt men inte i samband med skolstarten i augusti.

              Flytta inåt landet så kommer du gå se snö. Det är väldig skillnad på Luleå och Jokkmokk exempelvis. Det är ju redan en skillnad på Luleå och Älvsbyn och det är runt tio mil emellan.

            Bor i Härnösand (några mil ovanför sundsvall) och har haft vinter sen i oktober och sista snön smälte bort förra veckan..

          Hade en professor som menade att SL:s tabeller bevisar att Sverige endast har sommar 2 månader/år eftersom SL endast kör sommartidtabell under 2 månader.

    Intressant att ingen verkar tro på ”arga mannen” längre, men när Camilla själv skrev ett inlägg om händelsen, men då var det minsann massa snyft om att man aldrig ska misstro en kvinna om sånt..
    Det växlar fort här må jag säga.

      Lite det som blir effekten av att man outar att man har en strategi bakom varje inlägg och dessutom berättar hur strategin ser ut. Det blir extremt lätt att se mönstret. Jobbigt när man är så nöjd med sig själv att man inte kan hålla det hemligt.

        Jo jag håller med, tål inte Bella eller hennes strategier för fem öre.
        Tycker bara det ofta är så att vissa blir så arga på Camillas ifrågasättande inlägg, men sen tre dagar senare har vinden vänt och det är plötsligt okej tycka exakt samma saker i kommentarsfältet

          Tror du verkligen det är exakt samma människor som skriver kommentarerna?

            Nej absolut inte, men inläggen där Camilla ifrågasätter får så märkligt mycket kritik ibland, och sen i övriga inlägg verkar det ju inte vara någon som tror på Bella iaf. Mest så jag menade.

              Beror nog på att det är en liten klick Bella försvarar som går igång i de inläggen.

    Håraccessoarer behöver ju inte enbart betyda hårband som alla verkar ha snöat in sig på ?

      Kanske en lagerkrans? Har hört ryktas om att de bars redan på de gamla grekernas tid.

        Haha varför inte ? Menar bara att det finns väl ingen info ännu om vilka håraccessoarer det gäller men alla verkar pratat om det som att det endast är hårband ?

    Med tanke på hur modernt hårband är just nu så finns de tamejfan hårband överallt i alla prisklasser. Hon fyller verkligen ingen funktion på marknaden just nu

      Ja det blir lite ”sist på bollen”. Kan ju vara totalute med hårband om 10 månader.

      Det är märkligt att de outar företaget och produktnischen långt innan något kommit ut på marknaden. Det skall designas, tillverkas och kanske skeppas från Asien eller var det nu tillverkas. Mina erfarenheter från konfektion och produktutveckling är att det tar ca 1 år från start till färdig produkt redo för kund. Isabella själv använder ju sällan hårassesoarer, ser henne jämnt i utsläppt hår. Tror också det kan bli svårt med lönsamhet för en så nischad och billig produkt. Ibland känns som Isabella bara vill synas och släppa pressmeddelanden om nya bolag och projekt men sedan händer det inte så mycket…

        Accessoarer *

        Jaaa, hon är som såna som är som lyckligast när de är gravida och vill vara det jämt och skaffar därför 15 ungar.

      Precis och när trenden har gått över om cirka 6 månader, vad händer då med bolaget…. Blondinbella hoppar väl av skutan ganska snabbt kan man tro

    Använder vuxna människor verkligen håraccessoarer? Tror aldrig jag har sett det, förutom vanliga tofsar och bobby pins.

    Mvh korthårig

    Jag gillar hårband, jag har så tjockt hår med alldeles förtjocka hårstrån som inte går att styla att det är typ det enda jag kan göra för att få en ”stylad” känsla enkelt är typ hårband (förutom att klippa av håret, men jag tänkte ha mitt eget hår i min bröllopsuppsättning om 2 år så bara att spara ut liksom).

      Du som faktiskt använder produkten: tycker du det är svårt att få tag på hårband? Upplever du detta glapp som Bella pratar om?

        Jag upplever ett glapp men det är ett glapp Bella förmodligen inte kommer fylla då produkterna brukar vara anpassade efter henne. Men visst om hon kan fixa det nedan och ligga på under 400 kr/st kanske jag skulle köpa ett.

        Då jag har extremt tjockt hår med hästtageltjocka hårstrån så önskar jag att det skulle finnas hårband i tjockare stumt tyg. Detta eftersom i princip alla hårband (och andra håraccessoarer) är anpassade för tunnare hårstrån vilket gör att mitt hår helt enkelt trycker ihop dem/lägger sig bitvis över/puttar av dem. jag vill alltså ha ett bredare hårband med lite elasticitet som t.ex. funkar genom att man knäpper dem i nacken snarare än drar dem över huvudet. Det enda jag någonsin haft som lyckats hålla mitt hår på plats på ett tillfredsställande sätt var ett extremt hårt och brett plastdiadem från HM som istället gav mig fruktansvärd huvudvärk.

          Spana in lille-lo, hon säljer vävda hårband till vuxna i superfina unika retro-tyger ?
          http://www.lillelo.se/products/accesoarer-vuxen/hårband

            Villhöver den blå med vita prickar !! ?

    100 kr för ett väldigt snyggt hårband kan jag betala, inte ett öre mer.

    Känns som att hon har undersökt marknaden och målgruppen dåligt.. tex Corinne gör håraccessoarer i ”mellanprisklassen”. Skulle verkligen en 18-åring lägga 500kr på ett hårband…?

    Men alltså i hårband som diadem? Eller bara ett remsa tyg eller va? Är helt oinsatt i hårprytz.

      Tror de menar ett tygstycke men lite resår i ena änden som ska läggas över håret bakom öronen

    Alltså jag får PaNiK på all reklam här inne som täcker hela skärmen.

      adblock är en bra uppfinning..

    Jag tror den här idén har goda förutsättningar att lyckas. För en sån här produkt är det viktigaste att ha infrastrukturen och kanalerna på plats kombinerat med bra marknadsföring för snabb spridning av produkten. Det får hon genom att slå sig ihop med Ideal of Sweden och använda sina egna kanaler för marknadsföring. Om de lyckas få internationella influencers att använda sig av de här ”instagramvänliga” produkterna, tex YogaGirl så kan det gå ännu bättre.

      Håller med dig om att hon har vissa grundläggande saker på plats som kan gynna idén. Samtidigt känns det som hennes varumärke får en allt sämre klang och hennes hard core-fans, som hon kan styra mot kassan gällande vad som helst, kom ju inte ens i tillräcklig mängd för att lyfta Quest for sucess..

    Jag undrar om Isabella någonsin gjort en marknadsundersökning? Känns inte riktigt så.

      Nej nej, jag tror hon alltid utgår från enbart sina egna behov/sin egen smak.
      Nu har hon sett att hennes boyfriends crush Birgitte Bardot använt hårband vid något tillfälle och vill inte vara sämre själv. Och därmed är det helt rätt att starta upp en enorm business kring just detta.
      Tror inte det ligger så himla mycket mer analys än så bakom hennes beslut faktiskt.

      Men hur ska stackarn ha tid med det… bättre lägga tid på att älta samma saker i sina blogginlägg…
      Me, me and me. Vem bryr sig om vad andra tycker, tänker nog Bella.

      Hon har inte den intellektuelle kapaciteten för det. Nya crushen fantiserar om Brigitte Bardot och då måste blondinbella givetvis göra allt för att likna henne. Det innebär silikonbröst, löshår, spraytan och hårbandsförsäljning. Hon framstår dummare och dummare för varje nytt utspel hon gör.

    Jag tycker det känns lite ledsamt. Människor som lyckas med sina företag och sina företagsidéer, gör det oftast på grund av att de har en produkt, en ide´, som de tror på, brinner för och älskar. Inte tanken: -VAD ska vi hitta på att kränga nu, som är lättsålt, blir bra på bild på Insta och som ger många snabba pengar?

    För mig är det helt fel ände att börja i. Ok, det funkar säkert ibland men känns själlöst och platt. Glädjelöst och absolut inte inspirerande.

    Nää.

      Håller med. Har sysslat med startups i en annan bransch och alla jag träffat har berättat om ett problem de vill lösa med sin idé, mer än bara att kränga en produkt. Visst, marknadsföring är viktig och en bra businessplan, där man visar att man kan marknaden och konkurrensen och kan placera sig i ett tomrum, är absolut inte att underskatta (vilket vissa entreprenörer gärna glömmer), men att bara utgå från att ha nåt lättsålt att kränga på bild känns så tomt och meningslöst.

    Jag skulle aldrig köpa något från den mytomanen

    Företaget kommer hetta Hermine Hold är det bara jag som får vibbar att hon vill att det låter nästan som lyxmärket Hermes nästintill kopierat. Nu kommer hon säkert kopiera de stora välkända märken och försöka göra det till sin egen. ?

      Lite som hennes låtsasadliga efternamn som hon och hennes familj bytte till (dvs Löwengrip) ?????

      Snart säger hon väl att det är inspirerat av Hermine Coyet, tidigare chefredaktör på Elle. Där är en verklig inspiration för kvinnor!

        Hon jobbar ju på Löwengrip nu, så kan mycket väl komma därifrån 😉

          Det visste jag inte! Men varför, hon borde njuta av pensionen och inte gå på Bella-bluffen?

            haha, ja de kan man tycka 😉

    Har Isabella Löwengrip gjort någon djupare undersökning av hur marknaden för hårband ser ut?
    Ytterligare ett av Isabellas sk ljusa idéer.

    Ok, så de vill tjäna massor av pengar snabbt, skapa en instagramvänlig produkt med enorma marginaler, pumpa ut hårbanden till stora och små influensers och hoppas på succé. Om man då jämför med Daniel Wellingtons klockor och Idel of Sweden mobilskal så kan det ju låta som att detta har alla möjligheter att lyckas, men det finns ju några hakar.

    Om jag ser ett hårband jag gillar på bild, som kostar säg 300 spänn så klickar kag inte på köpknappen direkt, jag kör en snabb googling och kollar om det finns något liknande som är billigare eller till och med snyggare. Tror många skulle göra samma. Chansen är stor att mina hittar något annat istället. Mobilskalen är ju faktiskt riktigt snygga och man hade inte sett något liknande förut, och jag kan förstå att folk tycker att priset är värt.

    Tydlig profil/logga, kommer de ha något som verkligen signalerar vilket märke de är? Något SM sticker ut? Känns rent spontant som svårt när det gäller hårband.

    Sen är ju radband lite mer svårstylade när folk ska fota och lägga ut på Instagram, den som inte har tid att verkligen styla kanske hellre struntar i det. Ett foto på en handled med en klocka eller ett mobilskal kräver noll engagemang, noll förberedelser, noll tid, noll kunskap, vilket ju gör det väldigt tacksamt. Det kan bli snyggt på alla.

    Just hårband tror jag också kan ses som en grej som ”det kan jag ju göra själv”. Även om man inte har symaskin, kompetens eller lust att tillverka sitt eget så finns ändå känslan där, vilket gör folk mindre benägna att betala överpris.

    Man använder som regel inte samma hårband dagligen. En klocka eller ett mobilskal är mer en vardagsgrej som används mycket, man upplever valuta för pengarna och är beredd att spendera mer.

    Vi får väl se hur det går.

      Det var bra synpunkter! Just att klocka/mobilskal används varje dag och bara är att ta på, till skillnad mot hårband.

    Vad tror ni prislappen kommer att bli på Bellas hårband?
    Dvs vad kommer målgruppen att vilja betala för ett hårband av okänt märke?
    Vad jag förstår är en idé med dess hårband att man vill flasha ett designermärke och då kan man tänka sig att betala ett antal tusenlappar. (Inte jag men vissa).
    Fast så många 18-åriga tjejer som Bella siktar in sig på har väl knappast tusenlappar att spendera på hårband, eller?

      Den gruppen är nog lätträknad.

    Har hon inte upprepade gånger sagt att hennes målgrupp är i 30ish åldern? Då är det ju inte så konstigt om 18 åringarna överger skeppet ? Vilken HIMLA tur att alla dom vill köpa hårband och komma tillbaka till bloggen sen, av ren tacksamhet för detta livsförändrade hårband för gymnasieelever! Och hårband köper man ju givetvis flera av så businessen rullar på, det är ingen produkt som man köper ett av och har kvar ?

    ”Hon berättar om en pysande oro över att hon på senare tid börjat tappa sina yngre följare.”
    ””Vi säljer schampo och skor i ett ganska dyrt prisläge, men har ingen produkt som attraherar kvinnorna som är 18 och uppåt. Eftersom skönhetsprodukterna inte är så lätta att visa upp på Instagram vill jag plussa på med en produkt som jag kan visa upp på bild regelbundet.”

    Så tanken är att dessa ”yngre kvinnor” ska börja följa Bella bara för att hon startar ett företag för hårband som hon kommer att strössla med på Instagram?
    Jag fattar inte riktigt logiken i detta. Skulle marknaden vara i så desperat behov av hårband att ”kvinnor som är 18 och uppåt” plötsligt kastar sig över Bella för att ta del av hennes hårband (och övriga budskap) i sociala medier?
    Känns som det mesta med det där hårbandsföretaget är baklängesanalyserat. Diffus marknadsanalys och krystad målgruppsanalys. Nej, jag tror helt enkelt Bella blivit charmad av mobilskalsmannen som är ute efter hennes kanaler på sociala medier. Han har ju byggt upp sitt företag just via influencers och behöver därför en stor influencer som kan flasha hårband i parti och minut.

      Sant. Samt att det är lite förvirrande att hon både pratar om sina läsare/följare som kvinnor 30-35, och vill ha produkter som passar dem, men nu oroar sig för bristen på 18-25-åringar. Så vitt jag vet har businesspowerwomen i 30-års åldern rätt bra med cash, studenter not so much. Och samtidigt, vid pop up-utförsäljningen syntes mest 20-25-åringar med påsarna fulla av silverschampoo och rosa bodylotion tyckte jag. Är det att LCC var för dem, och nu ska Löwengrip vara vuxet, lyxigt och dyrt, och hon behöver få dem som köpte rosa body lotion att köpa något annat?

      Bara lite funderingar, tror också hon har blivit smickrad av ideal-grundaren.

        Det känns som Bellas målgrupp borde vara typ 23-30 åringar i dagsläget, tonårstjejerna som läste hennes blogg 2008 och som fortfarande läser den. (alltså varken 18 åringar eller 35 åringar)

    Allt för att flytta runt pengar och låtsas leka tik. Snart rasar korthuset!

      Leka tik ???

        b*tch?

    Isabella skulle aldrig ha deltagit i Schulmans show där hon avslöjade sin taktik.
    Om hon inte hade blivit utsatt för den där attacken i helgen hade hon då avslöjat nyheten med det 13:e bolaget????

    Längst ner i den här artikeln ”kommenterar” BB din granskning, Camilla: https://digital.di.se/artikel/har-ar-lowengrips-nya-bolag-vill-skapa-nasta-daniel-wellington

      Och för er som inte vill surfa in där, så här skriver DI Digital: ”Isabella Löwengrip har varit i blåsväder på sistone efter att besöksstatistiken på hennes blogg ifrågasatts av sajten Bloggbevakning. På en direkt fråga från Di kommenteras dessa uppgifter med att besökssiffrorna alltid varierar mycket beroende på medieexponering och att de uppgifter som kommunicerats är ett medelsnitt av bloggens besökssiffror.”

    Men vad är det som är så ”fel” med Glitter? Jag tycker butiken har superfina smycken & håraccessoarer 🙁

      Fel och fel.. Det är mest billiga saker utan kvalitet

        Fel, de säljer inte bara billiga smycken utan faktiskt smycken i silver.

          Som är billiga smycken. Silversmycken är inte dyra

          Deras produkter är täckta med silver. De är inte silver rakt igenom.

      Tänkte också på det. Glitter är väl ingen barnaffär som hon vill få det att låta som? Jag tycker de har ganska fina grejer, och jag är ändå 30 år.

    Å nu kommer hela världen att gå omkring med hårband…. utom jag och några andra stackare?

      Väldigt få passar i hårband!

    Märkligt och kasst skrivet i DNs artikel angående Isabellas nya business är att i slutet skriver de om att Isabellas bloggstatistik ifrågasatts och att hennes siffror är ett medelsnitt av bloggarens besökssiffror. Alltså 1,5 miljoner i veckan är då medelsnitt av bloggarens besökssiffror. Kanske behöver journalisten gå tillbaka till skolbänken alternativt läsa på bättre innan för medelsnitt är stämmer ju inte sp IL säger att det varit så höga siffror vid större händelser. Eller??

      Hon har ju motsagt sig själv flera gånger när det gäller statistiken. Hon har både sagt att det är den sammanlagda siffran för alla hennes kanaler och sen har hon sagt att det är siffran för de mest lästa blogginläggen. Nu är det ett medelsnitt helt plötsligt. Inte lätt att hålla isär allt man säger. Bättre då kanske att säga att det är ett ”drev kring statistiken” för att folk ska tycka synd om henne, istället för att bara säga som det är. Vem behöver sanningen när man kan ljuga och folk går på det?

        Statistik är inte Isabellas starkaste sida.

        Alla vägar bär till 1,5 miljoner.

    Jag ber om ursäkt ifall jag missat att detta redan skrivits, men kan man inte ta reda på hur populära och/eller hur mycket av hennes produkter som säljs? Nyfiken på att få se lite siffror (som stämmer) 😛

      För att se hur populära produkterna är så kan du ju alltid kolla på ”mest sålda” sidan hos olika företag

        Med Simon i bakgrunden sjungandes kärleksballader från 80-talet?

          Det skulle vara det förstås, särskilt som man satsar globalt och börjar med försäljningen efter sommaren, enligt uppgifter i blogginlägg av Blondinbella.

          http://www.isabellalowengrip.se/2018/06/hermine-hold/

          ? Kollade av nyfikenhet när jag hade skrivit kommentaren. Blev lite förvånad, de ligger rätt dåligt till trots rean. Annars brukar ju reaprodukter toppa mest sålda just pga att de är på rea

          Att Nedvärdera andra, känns det bra i hjärtat ?

    Fast jag tror att det här kan lyckas. Tänk färgglada hàrband och andra spännen som sticker ut lite, och sà är de pà varenda jävla influenser-selfie pà instagram. Tror inte de kommer sälja med Isabella som enda marknadsföring, men om de fàr ett gäng stora influensers att ha pà sig nàgot som sticker ut kommer de lätt kunna sälja mycket till folk som bara älskar sànt. Och hàrband är litet nog att inte vara en stor grej att köpa. Jag tror faktiskt pà det här.

      Jag är tveksam till idén, men håller med om vad du säger. Inte många här är ju positiva till Daniel Wellingtons marknadsföring och klockor, men det verkar ju fungera och säljas massor.

        Fast hmm, nu har jag tänkt till igen. Det kan nog bli en initial succé, men sen dala ut. Tänker att man inte kan hàlla ett intresse för ”coola” hàrband vid liv speciellt länge oavsett hur mànga snygga influencers som har det.

        Tänker att skönhetsprodukter behöver man ju köpa igen. Mobilskal byter man ju ut för en ny look ocksà, och man köper ju ändà ny telefon här och där. Men hàrband känns inte som man köper om och om igen riktigt. Visst kanske nàgon köper flera, men de kan ju inte vara dyra nog att det räcker med att sälja en till varje kund. Kan tänka mig att marknaden blir mättad ganska snabbt och att man tröttnar efter sitt första hàrband, och inser att man faktiskt inte alls blir lika snygg som influensers när man har pà sig det. Eller att det är snyggt för en outfit, men inte nàgot man använder dagligen.

          Ja det är ju sant. Tror det var en av anledningarna till att Isabella gick in i skönhetsbranschen, bra marginaler och många omköp. Hårband kan bli precis som du säger, man köper ett och tröttnar. Men det kanske ska göra annat än bara hårband också.

          Det skulle ju dock kunna bli ett accessoarmärke, med hårband, scarfar, sjalar, hårklämmor mm.

    Maskrosbarn, eller hur! Har skrivit följande kommentar på hennes blogg :
    Du är låångt ifrån att vara maskrosbarn ! Genom använda det ordet vill du locka fler till att köpa dina produkter och stödja dig, men läs på vad det egentligen betyder. Du kommer säkert komma med försvar och säga att det inte är du som skrivit rubriken, men erkänn, du har det sista ordet och godkänner allt som rör dig.

      Klart hon vet vad det betyder..

      Läs igen, det står att HAN är ett maskrosbarn, inte hon (denna gången).

    ”Hon är kvinnan som blev blondinbella med hela svenska folket. Han är maskrosbarnet från söderköping”. Men vänta nu va inte bella också maskrosbarn? Varför skriver de bara det om han eller hon kanske bara var det tillfälligt i en artikel eftersom allt har ordnat upp sig med familjen.

      Japp, det borde förstås stå att ”Han är maskrosbarnet från Söderköping, hon är maskrosbarnet från Jakobsberg”.

        Varför döper de inte nya företaget till Maskros Holding? 🙁

      Snälla Camilla, gör en koll på killens bakgrund, kanske lika påhittat maskrosbarn som Bellas?

    NEJ!!!

    18-åringar?! Spontant känns det snarare som att hårband riktar sig till åldersgruppen 6-10 år…

    Jag undrar om detta är en så smart affärsidé? Känns inte som något man kan få miljardersättning på om ens vinst på. Hennes personliga varumärke lär urholkas när hon bildar nya bolag vart och vartannat år som går mer eller mindre bra.

    Märkligt också att hon tror att hon ska få tillbaka unga följare genom att pracka på dem hårband att köpa?!!

    Jag tror snarare det är så att hon har en mer mogen stil samt en livsstil som inte tilltalar en stor del av dagens ungdomar.

      *miljardomsättning

      Hennes läsare har kanske blivit så pass mycket äldre och medvetna att det inte längre går att bli miljardär på dem 😛

    Herregud.. Jag gillar hårband, men kan gissa på att priset inte blir särskilt trevligt. Jag köper mina på dollarstore för typ 20 kr och de är jättefina 😛

    Ska bli svenska Oprah, nästa Daniel Wellington, nästa Estee Lauder..

    Var istället den första i sitt slag? Den första av dig själv? Istället för att apa efter andra och tro att du ska bli som dem? Blir så sjukt pinsamt när man själv utnämner dessa saker, då blir man jämförd med dem och det blir platt fall. Direkt. Oprah och Isabella Löwengrip finns ingen likhet mellan förutom att de båda är kvinnor.

    Varför föröka bli nåt som redan finns. Vill man inte bara vara sig själv och vara det första i sitt slag? Annars behövs man ju inte ens på marknaden? Vi behöver ju inte ett nytt Estee Lauder. För det finns redan. Varför skulle vi vilja ha ett till. Var istället det första och enda Löwengrip, det är allt man kan göra.

      Hon vill bli Ur&Penn 2.0

    Jag tror också det är svårt att lansera en så speciell detalj/produkt som hårband om det inte är jätteinne just då. Speciellt de lite yngre är så otroligt styrda av modet och skulle (tror jag) aldrig i livet sätta på sig ett hårband om det inte var väldigt inne.

    Men vem vet – Isabella kanske har insyn i en kommande modedetalj som vi inte känner till än…?

      Det tvivlar jag starkt på.

      Läs på om vad som är inne, se er runt i världen i modebranschen så kommer ni förstå att Bella vet vad som gäller 🙂

    Delvis förstår jag inte varför man skulle spendera mycket pengar på ett Löwengrip hårband då ett märkeshårband kostar typ lika mycket. Speciellt vet ju ingen utomlands vad Löwengrip är för märke.

    Å tack gode gud, man har haft det tufft hela livet just med tanke på glappet i hårbandsbranchen. Man har hankat sig fram, tvingats köpa hårband på glitter för att använda de 3 gånger per år man använder hårband. Så skönt nu kommer man ju shoppa järnet minst ett blondinbella hårband i veckan kan jag tänka mig att jag kommer konsumera. Vad kommer härnäst-hårnålar? Här känner jag att det är svajjigt på marknaden. Man handlar dem på ica eller så låter man en guldsmed gjuta egna hårnålar. Här behöver vi fylla gapet med en hårnål från löwengrip för en sådär 100 spänn. Skynda tack det är kris.

      hahaha

    Helt chockad över att ingen i alla dessa kommentarer nämnt att namnet låter som Hermione, det enda jag tänker på när jag ser namnet är Harry Potter filmerna… å andra sidan, Hagrid hade kanske sett lite piffigare ut med ett fräsigt hårband?

      Jag tycker att namnet låter väldigt Amanda och Hannah,ala daisy grace. Amandas och Hannas kollektion är döpta efter vänner – eller dem själva.
      Skulle någon ha ork och lust att förklara för mig hur massa klick till BBs blogg skulle kunna genera försäljning? Jag tänker helt tvärt om!
      Ser man en produkt och ett ansikte ansiktet utåt för produkten hela tiden så tröttnar man. Löwengrip är inte direkt cola cola som visas lite här och var och fastnar/ger oss en stimulativ upplevelse – vare sig vi vill eller inte.

        Det är väl via Instagram de ska försöka skapa en marknad? Tycker trots Harry Potter namnet att själva idén med marknadsföringen låter grym, för det är lätt att få ut några hårband till stora influensers (som de gjort med klockorna/mobilskal), de når ju ut till många.

        Hårband låter ju väldigt begränsat men samtidigt så är det extremt populärt nu, i Danmark där jag bor är där fler med än utan och i alla åldersgrupper – även bland de äldre. Jag själv älskar hårband men har svårt att hitta ett som håller sig på plats på skallen, om nu BB lanserar ett som är snyggt, håller sig kvar & inte allt för dyrt så har jag inga problem att köpa ett.

    Det måste nog bara vara BBs bolag o investering då, Pingis (40 år) lär nog inte vara intresserad i dessa produkter enl BB beskrivning. ???

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras.