Michaela Forni maxar sannerligen sitt smygreklamsinlägg.

Alla bilder är faksimils från www.forni.se

Det var längesedan jag såg en så pass etablerad bloggare som Michaela Forni helt strunta i marknadsföringslagen och göra smygreklam för inte ett, inte två, inte tre utan hela fyra(!) företag.
Maria Nila, salongen Preston Hair, Voltaire och slutligen samarbetspartnern Richard Juhlin.
Bravo! Det är lite av en prestation i sig att få in allt det OCH en rabattkod på slutet, men samtidigt missa en tydlig reklammarkering i början av inlägget.
Ingen annan seriös företagare hade kunnat strunta i att följa de lagar som är relevanta för ens bransch så varför ska Michaela Forni få segla under radarn?
Får en läkare glömma sekretessen eller en journalist det grundlagstadgade källskyddet och skylla på glömska eller liknande? Ett slarvfel?

Extra tydlig blir smygreklamen för bubblet också genom att det finns två bilder på henne där man tydligt ser att hon häller upp Richard Juhlins bubbel, men det förekommer ingen som helst reklam för ölen som man ser skymta i bakgrunden – sannolikt för att Michaela inte får betalt för att visa upp den.



Jag undrar vad Maria Nila och Richard Juhlin skulle tycka om att få sina företagsnamn dragna i smutsen för att Michaela Forni stäms av Konsumentverket för smygreklam för deras företag? 

Kissie var först ut, något som resulterade i en första och prejudicerande fällande dom, så vem står näst på tur?
Någon kommer det ju bli…


KLICKA HÄR!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *