Trovärdiga samarbeten del 2 denna dag

140 träningsstudios gör Isabella Löwengrip reklam för via Fitness Collection och inte en enda duger tydligen åt henne eftersom hon själv väljer att träna på Sturebadet – ett gym som inte är inkluderat i Fitnesscollection.
Fitnesscollection frontar alltså med en person som öppet väljer bort deras koncept, och om ni inte köper ”väljer bort” så aktivt promotar ett annat träningsföretag då.
Jag skulle nog vilja säga att de behöver peta in ett litet ”inte” i den sista bilden.
”INTE träning för Isabella” skulle vara mer korrekt.

Med tanke på inlägget från tidigare på dagen om Nellie Berntssons samarbete med studentmössor och nu detta så kan man fråga sig – bryr sig företag verkligen NOLL och ingenting om trovärdigheten i sin marknadsföring?
Är det enbart kvantitet som gäller? Hoppas de att människor inte ska se igenom dessa samarbeten utan tillstymmelse till substans?
Ja, Isabella släpar plikttroget med sig personalen på sporadiska träningspass med Fitnesscollection – säkerligen för att uppfylla någon typ av avtal – men när hon själv får välja träningsform och plats så väljer hon bort dem, trots att det finns mängder av gym i medlemskapet som erbjuder personlig träning som komplement.
Vad säger mest tycker ni?

Vad tror ni exempelvis Nordic Wellness skulle tycka om i fall jag fick betalt för att vara deras ambassadör och sedan uteslutande visade upp bilder från när jag tränar på SATS?

https://www.instagram.com/p/BnQbxQpgysB/?utm_source=ig_web_copy_link

Tack för tips och bild!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *