Biancas agerande på kontoret upprör

Bianca beter sig ofta som om Caiakontoret är lite av hennes alldeles egna hoppborg, vilket följarna ofta brukar tycka är roligt, men när det kommer till hennes beteende i klippet här ovan så är det många som reagerat negativt.
Bianca slirar runt på kontoret och smakar på kollegornas matlådor för att betygsätta dem – inte ens med egna bestick –  och avslutar den första provsmakningen med att smiska till den anställde i rumpan.

I dessa tider av covid-19, vinterkräksjuka och säsongsinfluensa så är väl ovan nämnda ”bestick-kapning” en strålande idé, visst visst?
Lagom till jul och allt.

Filter vs filter

Är det inte lite uppfriskande ändå med andra filter än de som enbart ska göra oss subtilt snyggare, smalare och med hy lika len som en mogen persika (eller en nykläckt bebisrumpa)?
Jag ser hellre dessa, alla dagar i veckan, framför fjärilar på näsan, hjärtan på kinderna eller virtuella cowboyhattar till förbannelse.

De filter som Jonna Lundell och Johanna prövar i den här videon är dock bland de mest obehagliga som tagits fram på Snapchat. Riktigt creepy! ????
Jag glömmer aldrig när Egoina använde ”tungfiltret” på sin bebis. Hualigen! ?

Snart är det jul, hörrni! 
Finns det inget tomtefilter att spamma sociala medier med? ????

 

Hur naiv får man bli?

Elin Härkönen får hem ett pressbud och skriver ” Älskar all kärlek den här tiden på året”.
Ät hon så naiv verkligen?
Anledningen till att influencers överhuvudtaget får pressbud är för att företagen är ute efter lite gratisreklam – pressbud är betydligt billigare för företagen än att betala för ren reklam – och de lättsmickrade flunsorna går rakt i fällan varje gång de publicerar bilder och videos om dem. Som Elin här.
Varför skulle ett företag betala dyra pengar för reklam när de får det helt gratis av influencers som tror att de får kärleksbrev i form av ”gåvor”?
Tror ni de förstår att de även ska betala förmånsskatt på dessa ”kärleksfulla” gåvor?

Snacka om att bli en ”nyttig idiot”. 
Inte konstigt att pressbuden fortsätter ramla in, när det är så här enkelt för företagen att få maximal exponering, lagom till att de sista julklapparna ska införskaffas.

Justin Bieber om H&Ms merch med honom

Justin Bieber tar nu till Instastory för att rikta ilska mot H&M, som precis släppt en klädkollektion med stjärnans namn och bild på.
Enligt Bieber själv så har han inte godkänt någonting av detta och uppmanar sina följare att inte handla plagg, plagg som han kallar för ”skräp”.
H&M har tidigare samarbetat med Justin Bieber, och har släppt kläder med honom på sedan 2016, men just här tog det tydligen stopp, i alla fall om man ska tro stjärnan själv.
Till People Magazine säger H&M att allting skett enligt konstens alla regler, och trots att tidningen även sökt representanter för Justin Bieber för en kommentar, så finns det i skrivande stund inget annat uttalande från honom än det han själv gjort på Instastory.

När jag söker på H&Ms hemsida så kommer det inte upp några plagg med Bieber på, så jag antar att företaget tillfälligt inaktiverat köp av alla sådana plagg.
Här nedan är några av plaggen i den väldigt färgglada kollektionen, och som fortfarande dyker upp på Google.

Fatta makten som finns på sociala medier!
En publicering av Justin Bieber, och nyheten är global.
Häftigt och lite skrämmande på samma gång.


Och när vi ändå är inne och pratar om makten i att publicera saker på sociala medier.
Igår tog Amber Heard till Instagram för att berätta att det nu finns en överenskommelse vad gäller det skadestånd som hon dömdes att betala Johnny Depp efter deras lååå-hååånga förtalsrättegång.
Hon erkänner fortfarande ingen skuld men går med på detta för att få ett slut på det hela.