MLM-rekrytering i ett nötskal.

Titta på den här videon och läs sedan inlägget här under.
Det är nämligen en skärmdump på just ett sådant rekryterings-dm som Caitlin Reilly driver med i sin video.
De bara MÅSTE ju komma med någon typ av manus? (I wanna talk to you about your toner needs…?)

Det här specifika meddelandet är skrivet av en svensk influencer som sysslar med den här typen av MLM/pyramidföretagande, och som använder sitt Instagramkonto till att försöka ragga nya ”business partners” för att tjäna mer pengar.
Personen som fick det skickat till sig är en vanlig följare som klickat ja eller nej på ett av influencerns smått ”baitande” inlägg på Instastory.
Meddelandet har några månader på nacken men när jag såg Caitlins video så mindes att jag fått just ett sådant meddelande skickat till mig och satte mig därför och skrollade bakåt bland mina skärmdumpar till jag hittade det bland decembers bilder

Jag vet inte om jag sett någonting vara MER mitt i prick än det här? ???
Jag har precis börjar följa Caitlin Reilly, gör det du med.
Här hittar du hennes konto.

Tack för tips! 

Släpp tuttarna fria!

Fan vad glad jag blev av det här inlägget av Cassandra Klatzkow.
Inte för att jag känner att jag inte kan låta pattarna hänga av en eller annan anledning, utan för att jag glömt bort att det faktiskt är ett alternativ.
Jag tänker inte ens på att även jag kan köpa vilka kläder jag vill och gå utan bh om jag vill. Det är kanske inte det mest bekväma jag kan tänka mig, men det är å andra sidan inte klackskor heller om vi nu ska jämföra.
Jag har ju oftast träningstoppar eller andra tightare plagg att kontrollera bysten, med så skillnaden mellan det och att låta brösten vara frisläppta är ju ganska stor, men jag tror nog att det mest är en vanesak, eller vad säger ni?

Men jag ska fasen testa…se hur det känns…
Men kanske INTE gå på studsmattegympa just den dagen? 😉

Funkar det ska jag banne mig köpa den här klänningen att glida runt i – bara för att… ?

Jag kan även passa på att upplysa de nyfiket undrande användarna på Flashback om att min bh-storlek är 75 H. 🙂

Hanna Schönberg X NAKD

Jag har tidigare skrivit om Hanna Schönberg och hennes mastodontkollektion – på nästan 60 plagg – som hon gjort tillsammans med NAKD och som gick live på hemsidan igår.
Hon har bland annat visat upp sina skisser, vilket är kul att se eftersom en av fördomarna som finns kring designande influencers är att de i princip bara pekar på en färg och säger ”den” och att det är nivån på deras ”designande”.
Vill du se några av Hannas skisser så kan du klicka här.

Hannas kollektion innehåller som sagt nästan 60 plagg och många av dem är riktigt fina. 
Många av dem är fina, men absolut inte för mig men det fanns ett par plagg som jag hade planer på att beställa hem för att prova – och ge en indikation på hur storlekarna var mm – men de var tyvärr slut i de storlekar jag tänkt köpa.
Jag hade bland annat siktet inställt på den här kimonoklänningen.
Jag får försöka vara mer på tårna om det blir något mer släpp. 🙂
Här under är i alla fall mina fyra favoriter med en topp 2 högst upp.
Dessa två klänningen är så så fina med utsökta (ja, jag skrev utsökta) detaljer. Ärmarna på den rosa klänningen och silhuetten på den blå.
Utsökta!!!

 

Hur mycket är för mycket reklam?

Ni är många som påpekat att Therese Lindgren gör väldigt mycket reklam på Instagram, så jag beslutade mig för att kika närmare på saken.
Eftersom inlägg på Instastory försvinner efter 24 timmar så har jag bara tagit med reklaminlägg som publicerats i själva flödet.
Det ser ut som följer:

  

Jag har tittat på de senaste 60 inläggen på Instagram av Therese Lindgren. 
Av dessa 60 är 25 st reklam vilket utmynnar i 41.67% reklam.
Tendensen jag ser i hennes flöde är att reklaminläggen mer eller mindre brukar komma på rad, efter varandra i flödet, för att sedan följas upp av ett gäng inlägg som inte är reklam.
Tittar man på Therese 15 senaste inlägg så är 10 av dem reklam, vilket ger en procent på hela 66.67%, medan nästföljande 15 inlägg endast innehåller 4 reklaminlägg vilket ger 26.7%.

Siffror i all ära, men om ni bara tittar på hur Therese flöde ser ut, vad gäller ration mellan reklaminlägg och redaktionella inlägg, vad är då er spontant åsikt?
För mycket reklam?
Lagom med reklam?
Hade kunnat vara mer reklam utan att ni hade störts av det?