Här har vi alltså en mamma som låter sina två barn – varav ett är ett spädbarn – göra HELA reklamen för ett företag som hon samarbetar med.
Företaget erbjuder, enligt sin hemsida, prenumerationer på lådor med olika typer av livsmedel och produkter, från små och stora varumärken – lite som en Glossybox fast för livsmedel.
I just den här lådan som barnen visar upp medan mamma filmar fanns det med öl, alkoholfri visserligen, men hur ser det egentligen ut här i den högra bilden?
Är detta bra reklam för Smakbox eller Pripps?
Jag tycker det här tog problematiken med barn på sociala medier till lite av en ny nivå.
Småbarn som gör reklam för öl, om än alkoholfri?
I mina öron låter det MER än tondövt med tanke på den debatt som pågår kring just barn och sociala medier.
Vad tycker ni?
Uppdatering kl 09.39: Så här svarade Carlsberg på mitt mail där jag bad om en kommentar:
Hej Camilla,
Tack för att du har uppmärksammat oss på detta, vi kommer att kontakta Smakbox angående inlägget
Carlsberg Sverige har i detta fall samarbetat med Smakbox i samband med lanseringen av alkoholfria Pripps Blå 0.0. Vår starka rekommendation är att alkoholfria öl är till för vuxna som fyllt 18år, men slutligen är det föräldrars ansvar.
Det inlägg som du uppmärksammar oss på tar vi avstånd ifrån och har inget med att göra.
Tack för tips!
Jag har sökt Smakbox för en kommentar.
