Nu har även Sindy Niklasson börjat med pyramidspel

Uppdatering:
Jag har raderat bilderna på personerna som fanns här tidigare pga rättighetsskäl.

Sindy skriver att ansiktsborsten vinner pris på pris och att hon har ett parstycken hemma om någon vill prova

Massa floskler om hur bra ansiktsborsten är
Bildkälla: Sindy Niklasson Instastory

Det här är alltså reklam för Nuskin – ett MLM/pyramidföretag – som även Annica Englund är involverad i.
Nu har Sindy hakat på tåget och precis som Annica så verkar hon inte vara så pigg på att avslöja vilket företag det rör sig om.

Har du missat mina tidigare inlägg om Nuskin?
Sök på ”Nuskin” i rutan här till höger (på dator) och längst ner (i mobil) så får du upp alla inlägg.

Jag håller tummarna för att fler plattformar ska gå i TikToks spår och förbjuda marknadsföringen av sådana här företag.
Om ni inte följer mig på Instagram så missade ni kanske det här, men nu har till och med ”hitta vänner-appen” GoFriendly fått säga ifrån efter att ha fått kännedom om att ”vissa personer” försöker ragga kunder hos dem.

Viktor Frisk fortsätter med sina otydliga samarbeten

 

Det här meddelandet fick jag av Viktor Frisk i november efter att jag publicerat det här inlägget.
Tydligen så har han inte lärt sig särskilt mycket, med tanke på att han har publicerat ett exakt lika otydligt inlägg som förra gången.
Den enda skillnaden är att han här även har lånat in ett barn för att kunna ta in reklam för Babyland Sverige.
Här nedan ser du hur Viktors inlägg såg i i hans Instagramflöde.

Två reklambilder från Viktor Frisks Instastory. Bilden innehåller ett barn.
Bildkälla: Viktor Frisk Instastory

Han har alltså – återigen – gömt den pyttelilla, vita texten om att det rör sig om dett samarbete bakom sitt namn och bild, något man bara kan se om man sätter fingret på skärmen och stannar flödet.
Och inte ens då är det särskilt lätt att se vad som står.

Borde inte Viktor Frisk föregå med gott exempel nu när han startat en sociala medier-byrå som fokuserar på att bygga företag i sociala medier, öka dess REACH och kompetens?
Det här drar sannerligen ner trovärdigheten och intrycket av kompetens hos honom och byrån, tycker ni inte?

Skärmdump på Reach Media Groups presentation på Instagram

Tack för tips!

Öppet Spår

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
Dock undanber jag mig politiska diskussioner, tack!
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli sattes på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts… ?

Ps! Tjafsa mindre!

Vi får aldrig glömma…

Idag är det den internationella dagen för förintelsens offer. 
Idag på dagen är det 76 år sedan koncentrationslägret Auschwitz-Birkenau befriades 1945 och många av de som var med och upplevde det, finns inte längre bland oss.
Ju längre tiden går, desto längre bort kommer vi från de fasor som aldrig någonsin får glömmas bort. Bara genom att ha vetskap om historien, kan vi förhindra att samma sak någonsin händer igen.

Så vad har det här med Bloggbevakning att göra?
Ingenting. Eller allting.
Jag tar tillfället i akt på den stora plattform som jag ändå har med Bloggbevakning för att påminna oss alla om att aldrig glömma.
Vi satt hela familjen igår i soffan och tittade på dokumentären ”Förintelsens sista berättelser” på SVT som är en dokumentär där man färglagt de svartvita filmer och foton som finns sparade från den här tiden.
Effekten blir som ett slag i ansiktet. Vem kunde ana att färgerna skulle göra en fasansfull film, än mer fasansfull?

Jag rekommenderar den verkligen även fast den kan upplevas som riktigt obehaglig. 
Men historien ÄR obehaglig.
Obehaglig och vidrig och hemsk och skrämmande och just därför måste vi förhindra att den någonsin upprepas.

❤️