Reklam? Inte reklam?

Jag vill inleda det här inlägget med att säga att det här inte är en svart eller vit, rätt eller fel-situation (eller jo, Kenza kanske helt har rätten på sin sida) men jag vill veta hur ni ser på det här scenariot.
Den här gången från Kenza agera exempel och nästa gång är det någon annan…

Så här är det…
Kenza gör reklam på sin blogg för Gina Tricot och markerar sitt inlägg efter konstens alla regler så det är inga konstigheter där.
Men… sedan lägger hon upp exakt samma bild på Instagram, men utan en reklammarkering, något som jag tolkar som att Gina Tricot köpt ett sponsrat inlägg på Kenzas blogg men ingenting för Instagram, men att Kenza använder samma bilder där som i sitt reklaminlägg.

Är det ett ”goodwill-inlägg” som hon bjuder Gina Tricot på?
Varför skulle hon annars både publicera inlägget och svara på alla kommentarer om var blusen kommer ifrån?

Så min fråga till er är.
Hur många gånger kan Kenza gå in och svara på frågor om var kläderna kommer ifrån innan det börjar kännas lika mycket som ett sponsrat inlägg som det på hennes blogg? Tips får man ju dela med sig av, HUR mycket som helst egentligen utan att det behöver reklam-markeras, men när tipset är en exakt kopia av innehållet i ett sponsrat inlägg så kan gränsen bli en aning utsuddad och otydlig…
Är det ett tips eller vad handlar det egentligen om?
Kenza hade ju inte kunnat skriva någonting annat än positivt om företaget och kläderna på Instagram men tanke på kampanjen på bloggen där hon får betalt för att marknadsföra företaget.
Visst, Kenza svarar egentligen enbart på var blusen kommer ifrån men hur många gånger kan man göra det innan det börjar kännas som smuygreklam?

Som sagt….det här handlar mer om uppfattning och vilken känsla någonting väcker, snarare än anklagelser om smygreklam.
Vad är er spontana reaktion?

Image tar aldrig semester

https://www.instagram.com/p/B8yNxpkFxcQ/

Alltså…
Natalie Halcro måste ju ha legat och gjort contouring eller liknande samtidigt som bebisen stack ut huvudet med tanke på att hon är så pass sminkad att hon nästan ser animerad ut.

Alla gör givetvis som de själva vill men det här kan vara en av de märkligaste prioriteringar jag sett.  Eller kan det vara så att vi tittar på en helt ny typ av vattenfast smink som ser lika bra ut före som efter en förlossning?
Ring CAIA någon, det här kommer de vilja vara med på! ?

Före, efter, efter, före?

Paow är sista i raden av influencers att åka till Turkiet för att spons-operera sig och samtidigt försöka få så många som möjligt av sina följare att också bli så pass missnöjda med sig själva att de vill göra samma sak själva.

Jag är inte helt säker på hur effektivt den här marknadsföringen är då jag knappt ser skillnad på hennes före och efterbilder.
Om det inte hade stått ”före” och ”efter” under bilderna,  hade ni omedelbart sett vilken som föreställde vad?
Herregud, operera för att operera?
Jag hoppas ingen sätter sig därhemma framför spegeln med ett förstoringsglas för att leta efter saker som kanske behöver opereras efter att ha sett Paows alla sponsrade inlägg.

Jag har aldrig riktigt hittat det perfekta sammanhanget att använda frasen ”Gå hem samtiden, du är full.” men känner att jag kanske är något på spåret här.

ÖPPET SPÅR

Det här är alltså ett inlägg där det är fritt fram att kommentera om vad du vill, när du vill, hur du vill, på vilket sätt du vill.
OT är mer än välkommet och det finns inga rätt eller fel.
Är du ensam hemma? Sjuk? Uttråkad? Vad som helst, du är VÄLKOMMEN hit för att snicksnacka om vad som helst!

Givetvis gäller samma regler som vanligt och om man inte sköter sig kan man bli satt på moderering – men det är sen gammalt och ni sköter ju er så go nuts…