Den var i september allt gick snett samtidigt.
[…] Det var osäkert kring hur man räknade trafik i sociala medier och det ledde till en löpsedel som bidrog till att 80% av kunderna vi har jobbat med avbokade. //Isabella Löwengrip
Med tanke på att Isabellas inlägg har rubriken ”Lesson Learned” så skulle man kunna tro att den efterföljande texten skulle innehålla någon typ av självrannsakan, men icke..
Att 80% av alla kunder avbokade sina samarbeten med Isabella hade alltså ingenting att göra med att hon ljugit om sin statistik och presenterat falska siffror?
Nej, nej..allt är Expressens fel eftersom de hade mage att publicera sin artikel som pekade ut Isabella som en lögnare när alltsammans egentligen bara handlar om osäkerheten kring hur man räknar statistik.
Inte ens nu, med facit i hand, kan hon erkänna att hon ljugit för kunder och följare och totalt missbrukat deras förtroende.
Jag skulle tro att det är första steget mot att börja om och försöka bygga upp sitt varumärke och sin trovärdighet igen, men icke..
Isabella kommer fortsätta hävda att hon inte gjort något som helst fel här, utan alltsammans är Expressens fel.
Expressens, och den där ruskigt osäkra matematiska osäkerheten som tydligen bara drabbat Isabella Löwengrip och hennes kunder av ALLA Sveriges aktiva influencers.
Typiskt!
Vilken otur hon har, den där Löwengrip!!
