Här kan ni skriva om Corona, men alla andra ämnen tas i inlägget här ovan.

Här kan ni skriva om Corona, men alla andra ämnen tas i inlägget här ovan.
Medan vissa företag hamnar i lite dålig dager pga influencers som inte riktigt vill följa marknadsföringslagen, så vill jag tipsa om ett som erbjuder sina tjänster free of charge just nu i dessa Coronatider. (Jag vill tipsa om ett tips jag fick av min läsare ”R” helt enkelt.)
Tjänsten är för lite mindre barn i förskoleåldern och främjar deras språkutveckling. Jag undrar om man kan jobba bort att säga ”även fast” till förmån för det mer korrekta ”fastän” som bättre passar en 40-taggare med bokavtal? *fniss fniss fniss*
Jag fick ett tips om tjänsten Polyglutt som nu öppnat upp sin app så att alla vårdnadshavare med barn i förskolan har tillgång till ”Polyglutt förskola Home Access” de närmaste 30 dagarna (helt utan kostnad).
Se inlägget på Facebook här under för inloggningsuppgifter mm.
Tydligen finns tjänster i flera andra länder, bland annat Finland och Estland där de just nu håller på att fylla på med böcker.
https://www.facebook.com/polyglutt/posts/848228645684110
Tack för alla tips ni skickar in!
Det är så roligt att även kunna posta om positiva saker som har med corona att göra även om de är lite färre än sina lättpublicerade antagonister.
Ja, PK-Sverige är sannerligen inte snällt mot Ida Hasselblad för tillfället.
Inte får man skämta om att man är gravid (vill hon veta varför så kan hon alltid läsa här), posta att man är på gymmet och tränar trots att man enligt egen utsago är ”smittad med corona”, eller slutligen posera med munskydd och kalla sig själv för ”quarentine queen”.
Rätt i krysset, bredsida och tåfjutt – 1, 2, 3 – HATTRICK!
Som Jay-Z eller hans homegirl Annie skulle sagt om stackars Idas situation hon befinner sig i:
”It’s a hard knock life”
Kämpa Ida, kämpa!
Du kommer nog ta dig igenom det här också.
Det kommer vara tufft en tid, jag skulle ljuga om jag påstod någonting annat, men snart kommer du kanske kunna posta sådan här skit utan att få allt för många reaktioner.
Den som väntar på något gott…
Tack för ALLA tips! 😉
Reklamombudsmannen har slagit fast att det räcker med att reklammarkera den första bilden i ett Instastoryflöde om de publiceras direkt efter varandra.
Du kan nämligen inte hoppa över delar av ett Instastoryflöde så ser du reklammarkeringen på den första bilden så är det tillräckligt. (Notera att det måste komma i ett enda flöde utan avbrott)
Vad du däremot inte får göra är att strunta i att reklammarkera de sex första bilderna av ett reklamflöde och att sedan smyga in en liten #ad på den sjunde så som Isabella Löwengrip gjort här.
Jag förstår heller inte varför hon inte använder Instagrams automatiserade reklammarkering som gör det enkelt för influencern att följa lagen, och för det betalande företaget att ta del av statistiken?
Hon har ett litet #ad på den sjunde bilden, hoppar sedan över en och sätter tillbaka den på den nionde och sista bilden.
Ni ser allt detta i kollaget här ovan där varje bild representerar en videosnutt.
På Instagram publicerar hon också ett reklaminlägg om företaget och även där skriver hon med text att det rör sig om ett samarbete istället för att använda Instagrams automatiserade reklammarkering.
Inte heller där får företaget Pickatale tillgång till siffrorna på egen hand.
Med tanke på hennes erfarenhet och kunskap i ämnet, tillsammans med Instagrams enkla sätt att göra rätt så kan jag inte låta bli att undra varför hon gör så här…?