Även i Norge verkar man nu ha fattat att Isabella Löwengrip ljuger som en häst travar

Den största skillnaden är givetvis att det nya utskicket är svartvitt istället för i färg, men det finns några fler små förändringar om man ser efter riktigt noga.
Precis som på Isabellas Instagramkonto så har siffran om 1 500 000 besökare/veckan lite snyggt tagits bort.

Nådde det här inlägget hela vägen till Norge tror ni, eller är allt bara ett enda stort sammanträffande?

Tack för tips!

Upp som en sol, ner som en pannkaka.

Utåt såg allt mycket ljust för USA-resenären Isabella Löwengrip. Men samtidigt började det komma uppgifter om uppblåsta siffror kring hennes blogg och Expressens Frida Sundkvist gjorde en djupare granskning av hennes affärsverksamhet. Rubriken löd: Löwengrips uppblåsta siffror – kritik från kunder och partners.

Sedan kom kraschen. Isabella Löwengrip riskerade konkurs och tvingades dra i nödbromsen.
[…]

Det som har bekostat mina risker är sociala medier och intäkterna därifrån. I samma veva kom det ett löp i Expressen. Det blev i princip tvärnit. Vi förlorade flera av våra kunder efter den rubriken.//Från Expressen

Förstår jag det hela rätt?
Är hennes kris en konsekvens av att i åratal ha ljugit sig blå om sina siffror?
Att allt brakade samman när detta avslöjades? Att det blev tvärnit?
Det var sannerligen på tiden att hon tvingas stå till svar för all den skit hon sysslat med de senaste åren om du frågar mig.
Jag tror inte, som Isabella säger, att influencer marketing är på väg bort. Det kan ju vara så att det bara är Isabella som ingen längre vill jobba med. Can you blame them?
Hon är inte ledsen för att ha ljugit om sina siffror, hon är enbart ledsen för att ha blivit avslöjad.

Isabella har alltså varslat fyra personer från Löwengrip Invest, och som om det inte vore nog dramatiskt att hon tvingats koka pasta till sina barn i veckan så har jag en känsla av att hon kommer bli tvungen att helt förlita sig på sig själv vad gäller både kläde och hår/smink.
”Världens mäktigaste in the making” är utbytt mot en gammal favorit i repris, nämligen ”helgtofs-Bella” som går runt i gympaskor och gummistövlar.
Helt plötsligt ska hon vara en i gänget med sina läsare, trots att hon spenderat de senaste två åren med att positionera sig så långt som möjligt från sina läsare och andra ”vanlisar” med hjälp av privatflyg, VIP-lounge på Arlanda och genom att skicka sin stylist till London för att köpa en klänning.
Hon har liksom gått varvet runt och är nu tillbaka på den Isabella som flyttade till Lidingö tillsammans med sin dåvarande man Odd då konceptet var husmanskost, helgtofs och hemmakvällar.

Jag kan inte låta bli att tänka på det faktum att anledningen till att Isabella ville skilja sig från Odd var för att han hindrade henne i bolagsbyggandet. Så visar det sig att hon lyckats sumpa det mesta på egen hand och förmodligen är längre ifrån sina mål nu än när hon ansökte om skilsmässa från Odd.
Den kan ju inte kännas helt kul med facit i hand…

Kanske kan hon och Sång och Dansmannen slå sina påsar ihop och turas om att beklaga sig över att livet inte alltid blir som man tänkt. Han, som inte jobbar inte kvar på Perfect Day Media och Isabella, som har blåsor i händerna av allt dragande i handbromsen.

Vad tycker ni om artikeln?

Hur likt är för likt?

I somras postade Petra Tungården bilder på den här lila klänningen från Asos, en klänning hon då kallade för en favorit.
Nu har hennes klädmärke Adoore släppt en silvergrå klänning som vid en första anblick ser ut att ha en nästintill identisk modell som den tidigare favoriten från Asos.
Inlägget från i somras finns inte längre kvar på Petras blogg, men här finns en cachad sida på inlägget.

Är det likt? Lite likt eller rent av mycket likt?
Materialen är ju helt olika, precis som färgen.
Räcker det?

Tack för tips!

”Pussy Power” – Maxinne Björk

Maxinne Björk slår ett slag för snippan och släpper tillsammans med Understatement Underwear en samling trosor för att öka medvetenheten kring ett problem som blir allt vanligare – att kvinnor skäms över sina vaginor och ibland går så långt som att faktiskt lägga sig under kniven för att ändra dess utseende med hjälp av plastikkirurgi.
Maxinne har även tagit fram en  liten handbok med tips och råd som ska hjälpa kvinnor att få en bättre relation med sin vagina och tja….bli lite mer kompis med den.

15% av intäkterna kommer doneras till Plan Sverige som aktivt arbetar för att stoppa kvinnlig omskärelse!!
Heja!