Vill du få en snigel på ögat?

Vet att ni önskade att jag skrev om snigelslem-produkterna efter att jag testat dem och dessa har jag nu kört med 3 respektive 1 månad. Älskar! //Englas Showroom

Slemmigt snigelsekret är alltså det man ska ha i ansiktet för att få till det absolut rätta ”glowet” enligt Engla, och jag kan inte låta bli att fundera lite över hur tusan det gick till är någon insåg att det här var bra för hyn.
Det känns ju inte som någonting man råkar få på huden i ansiktet av misstag, alltså att man snubblar och råkar köra in fejset i ett snigelbo. (Bor singlar i snigelbon?)
Hur samlar man upp slajmet? Har man att gäng sniglar som kryssar omkring på papper med fantastisk uppsugningsförmåga eller skrapar man av slajmet flera gånger om dagen?
Det känns ungefär lika märkligt som historien bakom Mysk, som är en aktiv del av många parfymer som säljs idag.
Doften kommer ursprungligen från könskörtlarna hos vissa rådjur, och vem som upptäckte det först (och HUR!!) vill man kanske knappt veta?

Att spekulera kring dessa teorier är betydligt mer underhållande än att bara googla fram svaret, så ge mig era bästa gissningar!!
För inte heller du vill väl ha en snigel på ögat? 🙂

Hur många samarbeten kan man trycka in på en enda dag?

Nog för att shoppingens svarta orgie nu inletts, med så många kommande samarbeten att vissa influencers till och med varnar sina följare för det på förhand.
En som kanske borde ha slängt ut en liten shoppingens varningstriangel är Ebba Von Sydow.
Under gårdagen gjorde hon reklam för inte mindre än FYRA olika företag på sina sociala medier.
FYRA!! På EN dag!

1. Polarn o Pyret
2. Wakakuu
3. Volvo
4. Hövding

Var går er smärtgräns?
Vid hur många samarbeten på en enda dag går ni från att bara vara lite irriterade till att faktiskt avfölja en influencer?

Vad tror ni?
Kommer Ebba följa upp resten av veckan med ytterligare fyra samarbeten per dag eller kommer det tunnas ut en smula?
Det där med att vara en smula selektiv i valen av samarbeten för att värna om sin trovärdighet gentemot följarna där de inte bara känner sig påkrängda en massa prylar verkar inte riktigt vara Ebbas melodi.
Eller ÄR detta att vara selektiv i livet som Ebba Von S? Hur många samarbeten kan hon ha nobbat efter att den här dagens samarbeten spikats?

Tack för tips!

Öppet spår

Eftersom jag undanbett mig OT-kommentarer på övriga inlägg så lägger jag in ett litet uppsamlingsheat så här mitt i veckan för era allra mest akuta kommentarer. ?

So get it all out of your systems!!
GO!

Ett icke-kollegialt beteende

Vad kan det här bero på?
Är folk obrydda? Dubbelbokade? Respektlösa? O-kollegiala? Uttråkade?
Det är helt enkelt kanske så att det blivit inflation på alla dessa ständiga event som samma klick influencers verkar bli inbjudna till hela tiden?
Tackar de ja till allt för att sedan gå på det som verkar roligast? Är det helt enkelt på tok för mycket influencer-events?

Jag vet att Alexandra Nilsson reagerade på att det var tomma stolar på ett av hennes events och att hon där och då lovade sina vänner och kollegor att aldrig någonsin boka av i sista sekunden eller helt enkelt bara inte dyka upp.

Jag förstår HELT och fullt att man blir jätteledsen om 70% av 12 inbjudna lämnar återbud samma dag. Både arrangör och betalande kund riskerar ju att framstå i riktigt negativ dager, men jag undrar om de avbokande influencerna ens tänker så långt?

Tack för tips!