My Martens satsar också på återvinning!

Bildkälla: Stella Pictures

Senast här om dagen postade jag ett inlägg om influenciskt återvinnande, och här kommer ett exempel till.

Det här Instagraminlägget postade My Martens för 3 dagar, som börjar så här:

Vi har vi väl någon gång sagt till oss själva “jag måste…” (ja vad det nu än kan vara som vi “måste” göra). Men om vi istället tar det här begreppet “måste” och sätter en känsla på det: vad känner vi då? ?⁠

Rent generellt skapar dessa måsten en olust till att slutföra uppgiften vi absolut intalat oss att vi måste göra. Ofta är också ett måste något som någon annan kanske har sagt åt dig att göra, vilket återigen ger dig känslan av tvång – vilket i sin tur utesluter signalerna för egen vilja: självständighet, intresse, brinnande önskan eller rentav njutning ??‍♀️⁠

Om du känner igen både bild och text så är du inte ensam, och det här uppmärksammades först i Mys tråd på Flashback. 
Det här inlägget postade My redan 2022, så varför kopierar hon och postar exakt samma inlägg igen, med endast några små förändringar?
Det är jag lite nyfiken på.

Bildkälla: My Martens blogg

Om en PT inte kommit på fler sätt att peppa och inspirera mig på, på TVÅ år så hade jag nog velat ge mina pengar till någon annan.
Kanske kopieras samma träningsupplägg till alla klienter, istället för att vara individuellt framtagna?
Så kanske det inte alls är, men det är dit mina tankar går. En gång återvinnare, alltid återvinnare?

Jag tycker bara det är lite märkligt att inte skapa nytt innehåll för sina kanaler, särskilt när man benämner sig själv som influencer och ”content creator”.
Eller är det här My Martens absolut bästa inlägg, hennes krona på verket?
Kan vi förvänta oss samma inlägg igen i framtiden, men i blå toner?
Vad tror ni?

Är det här roligt eller taskigt?

Jag såg det här inlägget på kontot @influencersinthewild, som publicerar bilder och videos på influencers och deras ofta knasiga upptåg framför kameran. Jag följer själv kontot och tycker det är underhållande, men började fundera när jag såg skärmdumparna från en video där en man gör sitt bästa för att förstöra för en influencer som tar bilder eller filmar vid en gemensam pool. Texten som postats tillsammans med bilderna är ”This guy ruining this influencer’s photoshoot is my new favorite thing”.

Jag brukar skoja om influencers kompisar och/eller partners som alltid får ställa upp som fotografer eller vänta medan hundratals bilder och videos tas. Men i slutändan är det upp till kompisen eller partnern själv att protestera om de inte vill medverka.
Att som utomstående, som inte har något med saken att göra, aktivt försöka sabotera någon annans arbete är problematiskt. Sabotören kan ju omöjligt veta om detta är en wannabe som strävar mot att bli en influencer eller någon som faktiskt arbetar med det. Vem är den här mannen att bestämma vems arbete som förtjänar att saboteras?
Tror ni han hade uppskattat om någon gjorde samma sak på hans arbetsplats?

Man behöver inte respektera influencerbranschen om man inte vill, men man bör alltid respektera människor och deras arbete, så länge det inte direkt skadar någon annan. Att bara störa sig på någon som gör något är inte skäl nog att sabotera deras arbete.

Tycker ni det är roligt eller taskigt att göra så här?
Och om ni tycker att det bara är roligt, gäller det alla yrken eller bara detta?
Och var går gränsen? Att spexa lite i bakgrunden på en bild eller två för att sedan försvinna ut ur bild?
Det har man ju ett i bakgrunden på bilder och filmer i alla tiden, men det här är lite annorlunda när man bara fortsätter och fortsätter med ambitionen att personen inte ska få komma där ifrån med material som går att använda till någonting.

Let’s talk.

Bloggbevaknings framtid

Bildkälla: pngtree.com/

Jag har länge funderat på hur jag ska börja detta inlägg eftersom jag fortfarande överväger vilken riktning Bloggbevakning ska utvecklas mot i framtiden, but here goes nothing.
Mitt första inägg om saken hittar du här.
Att bara publicera fler inlägg har inte fungerat, varken för er eller för mig. Kvaliteten har lidit, och jag har känt en ständig press att komma ikapp.
Tidigare trodde jag att mängden inlägg var viktigare än innehållet, men jag har nu insett att det inte stämmer. Under sommaren kommer jag därför att skapa en plan för ”Bloggbevakning 2.0” med fokus på nya typer av inlägg som erbjuder mervärde.

Branschen har utvecklats mycket sedan jag startade Bloggbevakning.
Jag vill hänga med i denna utveckling och hitta nya fokusområden. Det kommer att bli fler inlägg än bara granskningar, men jag kan inte garantera en exakt frekvens eller tid för publicering. Detta kommer att variera beroende på tillgång och efterfrågan, men bloggen kommer aldrig att stå tom, såvida inget akut inträffar.
Jag kommer att minska mängden unikt innehåll för Instagram och i stället använda en annan videospelare för mina videos, som också kommer bli betydligt bättre. Förhoppningvis i alla fall. 🙂
Jag kommer dock att dela bilder och videoklipp på de flesta blogginläggen på Instagram.
Stressen över fasta publiceringstider har tagit mycket energi från det jag älskar – att skapa bra, roligt, viktigt och unikt innehåll. Tack vare en kommentar, i kombination med ett möte på redaktionen, insåg jag hur nödvändig ett förändring är. Att det är ett måste, och den här inneboende stressen var en stor del av det. Stressen av att aldrig vara klar. Att känna mig jagad av känslat att behöva skriva minst 4 nya inlägg och tidsinställa dem innan jag kan gå och lägga mig. Oavsett om det fanns någonting att skriva om, och den pressen ledde till känslan av att bara vilja vara ”klar” var absolut viktigast, snarare än att ha energin att sätta tänderna i någonting av mer substans.

Detta är både skrämmande och spännande, särskilt utan en utstakad väg. Men jag hade ingen sådan när jag startade Bloggbevakning heller, och det gick bra då. Under sommaren kommer jag att testa både nya och gamla inlägg och funktioner för att hitta det som fungerar bäst.

Jag uppskattar er feedback och ert engagemang så mycket.
Med lite tålamod tror och hoppas jag att detta kommer att bli bra.