Folk är skitiga, lata grisar // Katrin Zytomierska

Bildkälla: Katrin Zytomierska Instastory

Vi blir aldrig av med lössen och det för att folk skiter i att de går runt med löss. Vi kommer snart bli förgiftade av lusmedel till ingen nytta för så fort killarna går till skolan så kommer de hem med löss igen. Ikväll har vi lusat oss alla igen. I morgon får vi göra det igen. Av och på med extensions det är vidrigt. Så så jävla jobbigt. För att folk är skitiga, lata grisar. Som inte bryr sig om att de går runt med löss i håret. Må vara ett i-landsproblem men herregud vad är det för fel?

Dani Pavlica, hade du sett mängden lusägg jag just kammat ur mitt huvud hade du aldrig lämnat dina barn på förskolan igen. ? // Katrin Zytomierska

Katrin Zytomierska luftar sina fördomar och tror att löss är ett resultat av sviktande hygien. Det är i alla fall så jag tolkar hennes inlägg, där hon kallar människor med löss för ”skitiga, lata grisar”.
Om Katrin och hennes familj har löss stup i kvarten så är det kanske Zytomierska/Rimérs som är superspridarna?

För det finns väl ingen som medvetet väljer att gå runt med löss i håret?
Det är ju inte en klassfråga längre, som det var när löss ansågs vara någonting fattiga och smutsiga människor bar runt på eftersom de inte hade råd med avlusningsmedel.
Trist att fortsätta sprida fördomar.


Tack för tips! 

Flunsorna påskpyntar…

Paula Rosas tjuvstartade påskpyntet, men nu har fler influencers kommit ikapp i pyntandet. 
Pastellfärger, fjädrar, harar, ägg och kycklingar – jag älskar allt med påsken eftersom det betyder att sommaren snart är hääääääääär!
Först tyckte jag att Englas påskpynt var lite tramsigt, men efter ett tag ändrade jag mig. ???

Idag ska jag påskpynta hemmet!
Tjooo! ?

Ps: De vi köpte huset av planterade trollhassel i rabatterna, och de är ju perfekta att fästa påskpynt i!!! Helt klart både en bonus och ett tydligt tecken på att jag börjar bli vuxen. ?

Reklam för utbildningar?

Edvin Törnblom gör en lite ny typ av influencer marketing med det här inlägget. Edvin gör nämligen reklam för Karlstads Universitet med en video där Edvin, med hjälp av några av Karlstads Universitets skarpaste hjärnor, försöker vinna en meningsskiljaktighet som Edvin har med sin poddkompis Johanna Nordström.

Inlägget har inte legat ute så länge, men kommentarsfältet är i skrivande stund uteslutande positiva.


Vad tycker ni om att högskolor och universitet markandsför sig på det här nya sättet med hjälp av en influencer?
Smart? Smaklöst?