Vilket engagemang!

Bildkälla: Egoina blogg

Åkte till Ikea för att köpa ett badrumsskåp. Vi har inte haft något hittills eftersom vi inte hittat något med rätt mått, men nu så. Blev en stödkorv innan vi körde hem.

Har hela kamerarullen fylld med denna händelse. ”Jag ville fånga löken i luften”, sa F.// Egoina

Andra influencers beklagar sig över att deras killar tar så dåliga bilder på dem, att de tar en enda bild och sen får det vara bra. 
Egoinas partner F är rena rama motsatsen. Han har till och med en vision för hur hennes bilder ska se ut och verkar inte ge sig förrän han är nöjd. Lök i luft. Check.
Jag hoppas att han fångade löken på ett tillfredsställande sätt innan Egoina ledsnade på plåtningen och hellre ville äta upp sin korv, för man vill ju inte ha dålig stämning hemma, särskilt inte när det kommer till korv.

Vem har egentligen den mest engagerade partners, utan att vara avlönad?
Isabellas Paul räknas alltså inte.

Sport-washing?

Blotta tanken av Bianca Ingrosso med vänner på en fotbollsmatch får mig att svettas lite, men som tur är stod de inte i klacken.
Det hade ju kunnat bli upplopp annars…
Den som vet vet, alla andra kan klicka här.

Är det Taylor Swift som helt plötsligt gjort det lite coolt att stå i en loge och titta på manlig lagsport?
Ve och fasa, är det ”sport-washing” vi ser här?

Vi har helt glömt att prata om det här!


Bildkälla: STELLA Pictures/Patrik Österberg

VI. HAR. HELT. GLÖMT. ATT. PRATA. OM. DET. HÄR!
Misstaget är mitt, so please accept my apology, men….
Notan för Bianca Ingrossos lyxiga resa till Mexico med vännerna har offentliggjorts. Det låter som att jag hittat en till minister med chokladkakor på jobbkortet, men riktigt så smaksigt är det inte här… Bianca har helt enkelt avslöjat att hon bjöd vännerna på allt, allt, allt under semestern och vad notan slutligen landade på.

På över en halv miljon kronor, i ”Söndagsångest” med Malin Norlander på Youtube.

500 000 kr plus moms.
Vidare berättar Bianca att hon mycket hellre lägger pengar på minnen och intryck, än väskor och klockor, och därför mer än gärna pratar om att hon betalar allt för sina vänner. Att prata om pengar och vad hon spenderar är inget som gör henne obekväm. Det är hur andra reagerar som gör henne obekväm.
Ja, man kan driva tesen ”att köpa sina vänner och deras sällskap” om man vill, men om man skiter i den och istället tittar på det med glasögonen signerade med ”tänk att kunna få bjuda sina vänner på en sådan drömsemester” så blir jag nästan lite varm i hjärtat.
Herregud, att få bjuda min bästa vän på en drömsemester – vi vet redan vad den ska inkludera och så – är en sak på min bucketlist. Kanske, en dag…. om min bok blir en internationell best seller – it could happen!!!!!!! – då kanske….
Tänk att kunna göra det.. nu liksom?
Sen om det kanske slinker med en assistent på köpet, so be it. 😉

Jag gillar Biancas transparens, jag tror hon fått fler att prata pengar och siffror och det tycker jag bara är positivt!
Thumbs up!

Vad tycker ni?

Det här inlägget av Alexandra Bring är bara ett exempel på någonting som är uppe i hetluften just nu, nämligen unga människor som förstör sin hy med produkter för vuxna. Alexandras inlägg fick mig att tänka ”om det där blir lag så kommer reklam som den här behöva innehålla en åldersgräns, någon typ av åldersverifiering i ett försök att förhindra unga männniskor att köpa produkter som gör mer skada än nytta i dagsläget .(Det var inte mer än så, så no shade på Alexandra what so ever..)
Kanske kommer det langas Lancome? Ena sidan av minivanen – sprit – på andra sidan -syrade skönhetsprodukter?
Ja, kanske….

I slutet av förra året skrev Aftonbladets Fanny Jönsson en krönika, vars innehåll chockerade chockerande många där ute… Läs den HÄR om du missat den.
I dagarna meddelade Apotek hjärtat satt de inför 15-årsgräns på avancerad hudvård. Även Apoteket avser införa en liknande gräns.
Samtidigt meddelar skönhetsföretaget Mantle att de inför en 18-årsgräns på sin hemsida.
Till SVT säger företaget att att de dessutom kommer överväga att sluta sälja sina produkter hos de återförsäljare som inte själva inför ett förbud.

Vi är villiga att ta det försäljningsbortfall som åldersgränsen potentiellt medför, säger Corinne Jerand vid Mantle.

Vad tycker ni om det?
Att det ska behövas en lagstärkning för att förhindra att för unga människor köper produkter som inte är menade för dem? Är det verkligen där i problemet ligger? Eller var bör man lägga ansvaret?
Diskutera i grupper om fyra. 🙂

Det enda det där gjorde var att få mig att sakna grupparbeten. Som jag brukade hata.
Jag undrar vad min terapeut skulle säga om det? Är det månne en typ av självskadebeteende?