KOM Å KÖP, LÄGENHET OCH SPONSPRYLAR!

Nu har vi bestämt oss! Efter mycket funderande fram och tillbaka så har vi kommit fram till att vi hör hemma på Linné och ska nu sälja vår fantastiska lägenhet i Karlatornet.
Se annonsen på Hemnet HÄR och till helgen är det visning. // Johanna Toftby

Lagom till att den sista sponspinalen var på plats så kommer lägenheten ut på Hemnet.
Vilken tur att allt hann komma. Lucky strike! Phew!
Ser du någonting du gillar så är det bara till att hålla koll på Toftbyskans Marketplace eller Instastory den närmaste tiden, för jag ger mitt högra bakben på att det kommer säljas av prylar i rasande fart.
Är jag en smula cynisk? Ja, men den är ganska välgrundad. Reklaminläggen hinner knappt prubliceras innan alltsammans ska ut på Marketplace, och det hade jag inte haft några synpunkter på, om det inte var så att alla alltid ÄÄÄÄÄÄÄLSKAR ALLT OCH ÄR ”OH MY GOD – OBSSESED” MED ALLT!!!
Man kan vara trovärdig på andra sätt.
Så den här försäljningen är alltså i samarbete meeed…..? 😉

Här har du exempel på sådant.
Här är ett annat.
Här är ett exempel på när Petra Tungården stylar ett stundentrum åt en tjej, som la ut klabbet på Marketplace innan Petra ens hunnit ut på gatan.

Tack för tips!

Sara Wimmercranz kupp på Mama-galan

Nyligen gick Mama-galan av stapeln och en av vinnarna var Sara Wimmercranz, som vann pris för ”Årets Framtidsmamma” för sitt hållbarhetsarbete som ”greenfluencer”. 
Istället för att hålla ett klassiskt tacktal, så genomförde Sara istället någonting som hon själv kallar för en liten ”kupp”.
Hon tog tillfället i akt och spelade upp telefonsamtal från framtiden, från våra barn, och visar hur det kan komma att låta om jordens temperatur stiger med 4 grader, och hur det låter vid bara 1,5 grad, vilket är där vi är nu.
Hon ställer frågan om vilka samtal vi vill få från våra barn i framtiden.
Vill vi att de ringer i panik för att de inte kan hitta mat eller rent vatten, eller bara för att berätta att barnbarnen har det bra och leker för fullt ute på gården?

Riktigt snyggt gjort, och en viktig plats att göra det på – till Sveriges absolut största influencermammor. 

Tack för tips!

Team Frikort eller Team Fredrik?

Okej, jag inser att dessa två alternativ inte riktigt funkar för det här inlägget, men jag gillar ju som ni vet alliterationer. 
Klara ”TanbyKlara” Elvgren is on a strike. Förra gången hyllade jag henne för sin medverkan i Framgångspodden och nu är hon på att igen, som vi säger i Småland. Hon gästar Anis Don Demina och är precis lika härlig här.
Det diskuteras frikort och Klara erkänner att hon och Jhon pratat om det, men det är när Anis läser upp en kommentar om frikort som han fått in, som det hettar till rejält.
Killen som skriver, hans flickvän har nämligen valt sin PT Fredrik till sitt frikort, någonting som får Anis eller Klara att mer eller mindre skrika rakt ut.
SIN PT!?
De kan mest bara konstatera att Fredrik måste vara den typen av PT som ligger med sina klienter, Klara tycker plötsligt att stämningen blev lite otrevlig och att det här gymkortet behöver sägas upp NU! 😉
#fredrikkandraåthelvete

Jag tror inte att PTn på bilden i filmen, är PT som faktiskt avses här utan det är nog mest en stockbild. 
(alltså inte en bild på någons stock, utan det mer av en genrebild.)

Lite nya flunsiga släpp

Maja Nilsson Lindelöfs klädmärke ”Lis Bonne Atelier” har gjort en collab med Lí Per Lei och tagit fram en virkad-ish handväska.
Den finns i blått och svart och kostar 2400kr.

Hanna Schönbergs Arakii släpper en hel kollektion plagg, bland annat den här klänningen som jag inte förstår hur den stannar uppe. Den släpps idag kl 16 så jag får be att återkomma med prisuppgift.

Bianca och Vanessas klädmärke Avora släpper en klänning med fickor. ÄLSKAR klänning och kjolar med fickor. Just den här kostar 1800kr.

Isabella Löwengrips företag ”Flattered” (som jag inte kan uttala på något annat vis än som ”Ullared” efter att någon av er skrev det i en kommentar) släpper en större axelväska i “påsmodell”. Den kostar $449 vilket är runt 4760kr.

Smygreklamens okrönta drottning – Matilda Djerf – har företaget Djerf Avenue som precis gjort ett nysläpp på gamla favoriter och på helt nya hårprodukter.

En annan som inte reklammarkerar som man ska är Cecilia Blankens, som verkar reklamidentifiera helt slumpmässigt och inte alltid helt korrekt. Dessa skor på bilden heter The coco och kostar 2800kr.