Reklam reklam reklam

Denice Moberg och Linus Carlén har spelat in en hel kortfilm, där produkten de marknadsför på sin höjd agerar statist i några av slutsekunderna.

Ellinor Bjurström gör reklam för ett gravidtest, men vill att alla ska veta att hon inte är gravid.

Är det bara jag som tycker det är lite…märkligt? Eller är det inte konstigare än en köttätare som marknadsför en vegetarisk matkasse?

Vad tycker ni om reklaminläggen?

Ny dokusåpapodd av Nemo Hedén

Att ingen kommit på det här konceptet tidigare? Folk har ju varit galet intresserade av, nyfikna på och förfasade över dokusåpor och deras deltagare ända sedan den dag ”Expedition Robinson” gjorde entré i den svenska tv-tablån.
I avsnitt 1 avhandlas ”Kungarna av Tylösand” som Nemo själv medverkade i tillsammans med Joakim Lundell, och med i studion finna även programmeta producent – Calle Schulman – med.

Calle säger i podden att han aldrig skulle arbeta med en sådan produktion idag, och att han skäms över det idag. 

Nu i år skulle det aldrig ha sänts en minut. Det skulle aldrig ha beställts så klart, men det skulle aldrig ha visats en minut av det här programmet i dag. Tiderna är mer moraliskt inriktade nu än då. // Calle Schulman

Calle menar också på att det som Nemo skriver i sin bok ”Ingen”, om att han fått reda på att han själv och Jocke blev rödlistade av psykologen men togs med i programmet ändå är en ren lögn, och någonting som sagts för att krydda det hela.
Joakim säger att han tror att personen som sa detta till Nemo talar sanning, men erkänner samtidigt att han ljög om sin bakgrund för psykologen, av rädsla för att inte bli uttagen till programmet.

Vad tror ni om poddkonceptet? Någonting ni känner er nyfikna på?

Halloweenparty-skräcken

Felicia Aveklew är bjuden på halloweenparty och kommer i en fantastisk kostym där hon är en ”cow-cow girl” och har gått all in. 
Hon verkar vara den enda av gästerna som gjort det, och jag får lite ”Legally Blond-vibbar” av videon, ni vet där Elle Woods luras att tro att det är en maskerad hon blir bjuden till, och kommer utklädd till sexig kanin. (Motsatsen till Chandler Bings kaninkostym)

Varför är svenskar så dåliga på att gå ”all in” när man bjuds in till maskerader eller halloweenfester?
Man sätter kanske på sig en hatt eller någon annan ”tokig accessoar”, men that’s it. Handlar det om rädslan att vara den som är mer utklädd än alla andra? Man vill inte tappa ansiktet, då det är bland det värsta som kan hända? Att känna sig bortgjord?
Nått är det, så help a sister out! ?
Vad tror ni?

Hållbarhet bonanza


Vissa influencers är dåliga på hållbar återvinning och vissa influencers är bättre på hållbar återvinning, men Lovisa Worge och Chloe Schuterman har tagit konceptet till helt nya höjder.

Först postade jag ett inlägg där jag spekulerade kring huruvida de delade på ett par gummistövlar från Chanel – vilket de inte gjorde – och sedan kom det ett inlägg om hur Lovisa återanvände en bild på ett halvätet bakverk som hon verkar ha haft ett gott öga till.

Nu har det hänt igen, men inte det att Worge återanvänt en av sina gamla bilder, som man kanske hade kunnat tro. 
Det är istället Chloe Schuterman som fullbordar detta hattrick i hållbarhet genom att posta Lovisas bild på samma gamla halvätna bakverk, men på Instagramkontot för det egna klädmärket Cloeys.
Det måste ha varit ett magiskt bakverk!

Moder jord tackar och bockar! ?