Malin Berghagen om det felaktiga dödsbudet

Lasse Berghagen har legat nersövd i en dryg vecka pga komplikationer som tillstött efter en hjärtoperation, vilket så klart måste vara extremt skrämmande och traumatiserande för nära och kära. Att personen i fråga är välkänd och en av Sveriges mer folkkära personer adderar säkert ytterligare en dimension ovanpå känslorna eftersom det hela även blir en nyhet för media att rapportera om.
Föreställ er då att en av dessa medier, felaktigt går ut och informerar allmänheten om att personen ifråga dött, och att familjen tvingas hantera det, ovanpå sina känslor om rädslan att förlora sin familjemedlem.

Det gjorde nämligen radiostationen Mix Megapol i sin nyhetssändning. De dödförklarade Lasse Berghagen, någonting som dottern bemöter så här på Instagram:

Jag har fått en massa meddelanden och frågor om jag kan kommentera Mix Megapols fadäs att dödsförklara pappa. Nu är flera upprörda över denna fadäs och nu skrivs det om detta. Mitt svar är följande: Det är inte mitt jobb att läxa upp en klumpig anställd på en media kanal. Det får deras chefer göra. Jag och familjen är fullt upp med att bejaka kärlek, livet, hälsa och omtänksamhet. INTE klumpig eller nyhetstörstande journalistik eller bristande teknologi. Vi har liiiiiiite annat att göra liksom. ??. Så all kärlek och tålamod till de inblandade på kanalen. ?Och för pappas fans : Släpp det! ??♥️ Lägg er tid och energi på det som hyllar livet och ha en fin lördag. Kärlek!

Malin Berghagen tar det hela med ro, och kallar det för en fadäs av en klumpig anställd och att det inte är någonting att lägga tid och energi på.
Kanske blir det så när man vuxit upp i en kändisfamilj, som bevakats av media sedan dagens man föddes?

Samir Badrans nya företag att göra smygreklam för…

Samir Badran ska tydligen börja sälja kläder igen, och jag säger igen eftersom det var kläder som låten Success skulle göra reklam för, men som ledde till en musikkarriär istället för en designresa, men nu är han alltså på att igen. 
Han har redan börjar göra smygreklam för företaget på sitt Instagramkonto, och har han riktig tur den här gången så slipper han kanske en smäll på fingrarna från Reklamombudsmannen och går direkt till Patent och Marknadsdomstolen den här gången.
Jag undrar om han också kommer visa dem fingret, kalla dem för ”haters” och önska dem dålig karma? Det hade varit extremt underhållande att se i så fall. ?

Molly Rustas på Venice Film festivale

För tredje året i rad gör Molly Rustas reklam för Armani Beauty genom att gå på röda mattan på 80th Venice International Film Festival under deras flagg.
Den ursnygga klänningen kommer från Albina Dyla och kostar runt 12 000 kr, och skorna ser ut att vara designade av Christian Louboutin, av den röda sulan att döma.
Hår och smink verkar ha gjorts av Armanis personal på plats.

Jag undrar vem eller vad som är målgruppen för den här typen av reklam?
Någon som vet eller har en teori?