De möter hundratals människor varje dag, ler och säger hej – men bakom leendet kan det dölja sig frustration över kundernas dåliga vanor.
Två kassabiträden delar med sig om vilka kundbeteenden de helst vill slippa i matbutikerna.
Lämna lurarna i fickan
Att stå i kassan och mötas av en kund som vägrar lyfta blicken, inte tar av hörlurarna och ignorerar ett vänligt hej – är en stämningsdödare.
– Om någon ignorerar mig helt tycker jag att det är fruktansvärt otrevligt. Det räcker med en nick om man är inne i ett jobbsamtal, säger ett kassabiträde till Dagens Nyheter.
Sluta slappa med varorna
En annan dålig vana personalen stör sig på är hur kunder staplar upp varorna på bandet, det spelar mer roll än vad man tror. Högar och stående läskflaskor gör jobbet svårare.
Det går varken snabbare och blir krångligare för kassapersonalen att reda ut varor som ligger huller om buller, enligt kassapersonalen.
Ställer du upp flaskorna? Då får du tänka om. Flaskor som står upp välter lätt och kan både skada personalen och skaka om drycken.
Och glöm inte varupinnen på bandet i kassan – små saker som gör skillnad, enligt kassabiträdet.

Godissyndarna och den "glömska"
Få saker gör kassapersonalen så irriterad som när kunder "provsmakar" på godiset innan de betalar.
Faktum är att det inte bara stör personalen, att smaka på godis innan man har köpt det räknas som ringa stöld, enligt Lawline.
Även att glömma påsarna hör till klassikerna i kassan. Vissa kunder glömmer helt enkelt att betala för dem, medan andra plockar på sig flera påsar men säger ett lägre antal än det som ligger på bandet, berättar kassabiträdet.
Kassapersonalens vädjan: "Ha förståelse"
Att bli utvald till en avstämning med kassapersonalen i självscanningen kan väcka suckar och arga blickar. Då menar kassabiträdet att kunderna bör ha förståelse.
Avstämningar är deras sätt att se till så att allt står rätt till.
Så nästa gång du handlar i en matbutik, lämna hörlurarna i fickan, lägg varorna snyggt och kom ihåg att ett leende kan göra någons dag.