Laila Bagge reagerar på artikeln
Laila Bagge reagerar på artikeln på sin Instagram... - Foto: Stella Pictures

Laila Bagge kritiserar artikeln: “Undrar hur tankarna gick...”

Laila Bagge är med på listan av de mest sålda kändisvinerna och reagerar på artikeln. Det är något som hon inte riktigt är nöjd med...


Att skapa ett eget vin har blivit allt mer populärt bland kändisarna. En efter en börjar lansera dryck med olika smaker, syra och fyllighet och hoppas att just deras vin ska bli populärt hos svenska folket. 

I en tidigare artikel i Nyheter24 så var det Pernillas vin som fick strålkastarljuset på sig men fler kändisar har tagit på sig handskarna och arbetat fram det perfekta vinet för deras följare på Instagram. Bland annat har kändisar som Leif GW Persson, Jill Johnsson och Per Gessle. Leif GW hamnade på första plats över de mest sålda kändisvinerna 2023.

Leif GW Perssons röda box sålde 1 313 913 liter under senaste året. Bildkälla: Maja Suslin/TT

Laila Bagge kommenterar artikeln på Instagram

2014 lanserades Laila Bagges, 50, vin och är en av de få kändisvinerna som har varit kvar så länge på systembolagets hyllor. Laila annonserade att hennes rödvin "Ruby Zin" hamnade på andra plats av de mest sålda kändisvinerna i Svenska Dagbladets artikel och skriver om det i ett Instagraminlägg. Men det var även något mer hon la märke till...

Hon upplever nämligen att bilden som valdes till artiklen var olycklig och skriver om det i sin bildtext.

"Av alla bilder som finns på mig så tyckte man tydligen att denna bilden var bäst".

Även följare hade reagerat på bilden och kommenterade att de tyckte det var ett roligt val av bild.

Flera följare påpekar bildvalet. Bildkälla: lailabagge/Instagram
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!