Ann Söderlund och Hopsie Daisy
Ann Söderlunds smyckesmärke Hopsie Daisy säljer smycken från Ali Express. - Foto: Stella Pictures, Hopsie Daisy, Ali Express, Bloggbevakning.

Kritik mot Ann Söderlunds smyckesmärke: "Jättetrist att du försöker luras"

Ann Söderlund har startat smyckesmärket Hopsie Daisy, som nu möts av kritik. Detta då det ser ut som att smyckena är köpta på Ali Express. En ring som på Ali Express kostar 28 kronor säljs på Hopsie Daisys hemsida för 495 kronor. "Skämmigt" och "Pinsamt" är några reaktioner.


Medieprofilen och poddaren Ann Söderlund, 50, känner de flesta igen från poddarna Inte din morsa och Lillelördag.

Men det är inte det enda Ann har på gång. Nyligen har hon lanserat smyckesmärket Hopsie Daisy. På hemsidan står det att läsa:

"Jag och min vän, designern Sofie Breslin har tillsammans skapat Hopsie Daisy. Här hittar du smycken från min egen design och med utvalda favoriter från vårt smyckessortiment. Tillsammans har vi skapat en värld där glitterormar, guldägg, baklavas och nitar lever i harmoni! Så vänta inte: Join the club – Hopsie Daisystyle!".

Ann Söderlund har lanserat smyckesmärket Hopsie Daisy – en hemsida där smycken från Ali Express säljs för flera hundra kronor mer. Bildkälla: Stella Pictures.

Men under lördagen kunde Bloggbevakning avslöja att märkets smycken ser ut att vara köpta direkt från Ali Express, och ofta även med exakt samma produktbild som den som finns på Ali Express.

"Man blir liksom inte ens förvånad längre…", skriver Camilla Gervide som driver Bloggbevakning.

Hopsie Daisy tar 495 kronor för en ring – som kostar 28 kronor på Ali Express

Halsbandet NALLE kostar på Ann Söderlunds sida 499 kronor. På Ali Express kostar det 65 kronor. 

Ett armband i stål kostar på Hopsie Daisy 799 kronor. På Ali Express kostar ett exakt likadant 71 kronor. En ring med en tax på kostar på Ali Express 28 kronor, samtidigt som Hopsie Daisy tar 495 kronor för ringen.

På Hopsie Daisy säljs halsbandet NALLE för 699 kronor. På Ali Express kostar det 65 kronor. Hopsie Daisy har även använt samma bild som ligger ute på Ali Express. Bildkälla: Bloggbevakning

I kommentarsfältet på Ann Söderlunds Instagram har ett par följare ifrågasatt det nya smyckesmärket. Några reaktioner lyder:

"Kul att du säljer dina smycken till Ali express, men vilken dålig affär för dem. Ringen du säljer för 400, kan Ali bara ta 30.- för. Känns jättetrist att du försöker lura folk att det är din sk design."

"Skämmigt att du säljer smycken som "egen design", när de kommer från Ali. Dessutom lägga på hutlöst dyra priser på något som kostar några tior. Är det inte skämmigt?"

Reaktioner på Ann Söderlunds smyckesmärke. Bildkälla: Instagrams kommentarsfält

Tidigare har Nyheter24 skrivit om kritiken mot Bianca Ingrosso och Lovisa Worges smyckesmärke Ani Jewels som av kunderna jämfördes med Dollarstore.

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!