Bianca Ingrosso och Caia Cosmetics
Bianca Ingrossos märke Caia Cosmetics har sålt för över 20 miljoner kronor. - Foto: Stella Pictures, Instagram.com/biancaingrosso

Pengaregnet över Bianca Ingrosso: "Sålt för 20 miljoner kronor"

Det går onekligen bra för Bianca Ingrosso och hennes hyllade sminkmärke CAIA Cosmetics. Nu avslöjas detaljerna om företagets enorma framgång.


Det var i november 2018 som influencern och tv-profilen Bianca Ingrosso, 24, lanserade sitt sminkmärke CAIA Cosmetics. Delägare i bolaget – förutom Bianca själv då – är även Vanessa Lindblad och entreprenörerna Mikael Snabb och Jesper Matsch.

Bianca berättade då om tanken bakom märket.

"Jag har satt ribban extremt högt vad gäller kvalitet. Utvecklingsarbetet har tagit enormt lång tid. Jag har besökt flera fabriker i Europa för att hitta rätt och nu använder vi oss av de bästa producenterna i världen. Det ska bli superspännande att fördjupa dialogen kring make-up med mina följare och förverkliga båda mina och deras drömmar vad gäller produkter".

Bianca Ingrossos sminkmärke CAIA är en riktig succé. Bildkälla: Instagram/biancaingrosso

Precis som Kylie Jenners succémärke Kylie Cosmetics så säljs Biancas produkter bara via e-handel. 

Bianca har bland annat släppt ögonskuggor, paletter och flytande läppstift. Försäljningen går i en rasande fart – vid lanseringen kraschade deras sajt efter 30 sekunder, och när de släppte mascaror så sålde de slut på 15 000 mascaror på två timmar.

Igår skrev Nyheter24 om hur märket hyllas av Biancas följare – och det syns även i plånboken.

I en intervju med Breakit berättade CAIA Cosmetics vd Mikael Snabb att de har sålt 100 000 produkter. Han vill inte avslöja den exakta summan som bolaget har dragit in, men enligt Breakits uträkning så har de sålt för minst 20 miljoner kronor.

Inte illa! 

Märket har sålt för över 20 miljoner kronor. Bildkälla: Instagram/biancaingrosso


De senaste nyheterna direkt i din inkorg!