Isabella Löwengrip och Marie Serneholt
Isabella Löwengrip och Marie Serneholt har gjort ett betalt samarbete med företaget My Flawless. - Foto: Lars Pehrson/SvD/TT, Stella Pictures.

Ilska mot Isabella Löwengrip och Marie Serneholt: "Jag skäms"

Både Isabella Löwengrip och Marie Serneholt har gjort betalda samarbeten med företaget My Flawless. Men nu vänder sig flera av profilernas följare mot företaget och ifrågasätter samarbetet.


Flera svenska influencers har gjort betalda samarbeten med företaget My Flawless. Det handlar om en liten maskin som på ett smidigt sätt ska raka bort oönskad hårväxt på benen.

Bloggaren och influencerprofilen Marie Serneholt la tidigare i veckan ut ett Instagraminlägg där hon – inför sina 263 000 följare – hyllade rakmaskinen och bjöd sina fans på en rabattkod. Även bloggaren och entreprenören Isabella Löwengrip har skrivit ett lyriskt blogginlägg om produkten och även lagt ut Instagrambilder samt storys på Instagram där hon skriver om produkten.

Marie Serneholt har även gjort ett betalt samarbete med företaget. Bildkälla: Instagram/marieserneholt

Men nu har flera klagomål kommit in om My Flawless – och Isabella har utan någon förklaring raderat alla sina inlägg på sociala medier och sin blogg som handlade om samarbetet...

Isabella Löwengrip har nu raderat alla spår efter samarbetet. Bildkälla: Instagram/isabellalowengrip, Bloggbevakning.

"En av många lättlurade idioter"

En person hörde av sig till sajten Bloggbevakning och beskrev hur hen hade beställt varan men nu ångrat sig och inte får tag på företaget.

"Jag är en av många lättlurade idioter som gick på Isabella Löwengrips reklam för Flawless hårborttagningsapparat som Isabella gjorde reklam för igår. Både på Isabellas blogg, Instastory och Instagram. Jag skäms. Jag brukar inte vara så lättpåverkad. Men skadan är nu skedd.
Det jag vill att du tar upp på din blogg är att Isabella lurat sina följare", skrev personen till Bloggbevakning.

Isabella Löwengrip har ännu inte berättat varför hon har tagit bort alla inlägg om samarbetet. Bildkälla: Stella Pictures

Personen har försökt stoppa sin order och även försökt få svar i företagets kundchatt.

"Jag har försökt stoppa min order. Jag mailade företaget ganska snart efter jag la beställningen igår kväll. Men såklart inget svar. På hemsidan finns en chatt där dom lovar att svara inom några minuter. Jag har suttit i chatten i 4 TIMMAR nu. Ingen svarar", skriver personen vidare. Hela mejlet går att läsa här på Bloggbevakning.

Isabella Löwengrip har även raderat sitt blogginlägg om samarbetet. Bildkälla: Bloggbevakning

"Varning!"

Även i Marie Serneholts kommentarsfält rasar det in kommentarer från besvikna följare. Några av kommentarerna lyder:

"Min funkar inte heller som den ska. Har försökt kontaktat företaget för hur jag ska reklamera men inte fått nått svar."

"Det verkar som att alla, förutom Marie, är missnöjda med denna produkt."

"Riktigt dåligt, beställde min (OCH BETALADE) för över två veckor sedan och har fortfarande inte fått den. Varning!"

"Mycket märkligt, Isabella Löwengrip gjorde reklam för denna igår också, det inlägget och hennes storys är borttaget bara för någon timme sedan. Många dåliga kommentarer om denna produkt där, jag skrev att jag ångrat mig och backat tillbaka i min beställning så jag aldrig slutförde köp i en kommentar på hennes sida efter jag läst så mycket negativt om produkten".

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!