Lördag 3 Dec
Stockholm

Gina Tricot svarar på kritiken efter att ha använt Bianca Ingrosso i sin reklam

Gina Tricot reklam
Bianca Ingrosso är med i Gina Tricots senaste reklamkampanj. Foto: biancaingrosso/Instagram

Företaget Gina Tricot har under de senaste veckorna mött hård kritik efter att ha använt sig av Bianca Ingrosso i sin senaste reklamkampanj.

Kommentera (1)
Kopiera länk
Dela
Läs mer

Bianca Ingrosso har under de senaste åren skapat sig ett imperium som heter duga. 

Hon har alltid haft en fot i rampljuset då hennes föräldrar Emilio Ingrosso och Pernilla Wahlgren prytt löpsedlarna under det goda 2000-talet. 

För cirka sex år sedan gick premiären av Wahlgrens värld av stapeln vilket satte Biancas influencersnöboll i extra rullning. Företagen började dra i henne, stora samarbeten avlöste varandra och tillslut kom dagen då hon släppte sitt eget skönhetsmärke: Caia Cosmetics som idag har tillgångar på över 500 miljoner kronor. 

Bianca är idag ekonimiskt oberoende. Bildkälla: Stella Pictures

Caia har gjort Bianca ekonomiskt oberoende efter att ett riskkapital köpt en stor del av företaget. 

Men allt är inte guld och gröna skogar. 

Gina Tricot möter hård kritik

Bianca har under årens gång valt att vara öppen med att hon sedan barnsben lidit av bulimi och att hon än idag kämpar mot sjukdomen. 

Trots det väljer otaliga företag, bland annat Gina Tricot att använda henne i sina reklamkampanjer vilket nu fått kritik. Kritiken riktas inte mot Bianca utan Gina som företag då de tidigare marknadsfört sig som ett företag som endast arbetar med modeller utan ätstörningsproblematik.


Det hela uppmärksammades först av Bloggbevakning.

Gina har nu skrivit ut ett meddelande på Instagram där de bemöter kritiken. Någonting som många kommenterat är ett "icke-svar".

Även Vanessa Lindblad har skrivit till Bloggbevakning. 

Bianca själv har hittills valt att inte kommentera det hela.

Kommentera (1)
Kopiera länk
Dela

Notifieringar

Slå på notifieringar för att få de senaste nyheterna från Nyheter24.