Bianca Ingrosso
CAIA släpper ny julkalender. - Foto: TT/Nyhetsbyrån

Bianca Ingrossos tabbe under uppvisningen av julkalendern från CAIA

Bianca Ingrossos skönhetsmärke CAIA släppte under gårdagen julkalendern för 2022. Men under hennes presentation blev det lite (lätt hänt) fel.


Bianca Ingrosso, 27, är just nu vårt avlånga lands center of attention. Hon frontar i skrivande stund Gina Tricots nya kampanj som minst sagt skapat ramaskri och resulterat i att kunderna nu vill bojkotta företaget. 

Kritiken riktar sig alltså inte mot Bianca som person/modell utan mot Gina. Anledningen är att de har en policy som säger att de inte använder sig av modeller som har en ätstörningsproblematik, vilket Bianca varit tydlig med att hon har. 

Bianca är ansiktet utåt för nya reklamen. Bildkälla: baincaingrosso/Instagram

Senast för en vecka sedan gästade hon Nyhetsmorgon för att berätta om sin ätstörning. Även i det senaste avsnittet av Wahlgrens värld berättar hon att hon "inte vill/hinner bli frisk än". 

På sidan av Gina-gate arbetar Bianca flitigt med sitt eget skönhetsmärke CAIA som förra året mötte en storm efter släppet av sin julkalender. JO-anmälningarna haglade då konsumenterna ansåg att man inte fick det som utlovats samt att marknadsföringen kring kalendern varit missvisande.

Nu har tiden kommit då det är dags för att släppa kalendern för 2022, och marknadsföringen är i full gång. 

Bianca Ingrosso om julkalendern från CAIA: "Förra året"

Under tisdagen berättade Bainca på sin story att hon är otroligt förväntansfull på reaktionerna kring årets kalender. Detta då hon säger att den kommer att "vara någonting extra". Hon valde sedan att berätta lite om plåtningen samt videoklippen från årets reklam. 

– Men hörrni. Det har varit så kul att göra denna julkalender. Vi spelade in den förra året i januari, så ja det var kallt och jag frös så mycket. Men det blev precis som jag ville ha det, berättar Bianca. 

I hennes kommentarsfält är det några följare som mer eller mindre tappat hakan på grund av den framförhållning som CAIA-teamet tycks. ha. Men det hela handlade bara om en felsägning. Någonting som fotografen Fabian Wester, som fotat kampanjen, fick gå in och förklara. 

Från Biancas kommentarsfält. Bildkälla: Instagram

Så reklamen spelades alltså in tidigare detta år, och inte förra året. 

De senaste nyheterna direkt i din inkorg!