CAIA hånas efter reklamen: "Vad har ni gjort"

CAIA Cosmetics har delat en reklam på Facebook som fått följarna att reagera. Nu svämmar kommentarsfältet över.


CAIA Cosmetics har kommit att bli en framgångssaga av rang och bolaget fullkomligt svämmar över av pengar. 

Från början var det Bianca Ingrosso som tillsammans med Vanessa Lindblad och skönhetsveteranerna Jesper Matsch och Mikael Snabb grundade företaget. Största ägare idag är riskkapitalbolaget Verdane, som sitter på ungefär 60 procent av Caias aktier efter en ökning i februari i 2022.

CAIA:s omsättning har ökat från 320 miljoner kronor år 2021 till 400 miljoner kronor år 2022. 

Bolaget har dock haft både upp och nedgångar. Bianca har tidigare berättat om drevet som kom efter Caias julkalender som släpptes 2021.

CAIA-reklamen kritiseras 

Kunderna tycks  i de flesta fallen vara nöjda med CAIA:s produkter men nyligen delade företaget en reklam på Facebook där en ung kvinna blir sminkad med produkten "Dewy drops". 

Det dröjde inte lång tid innan det haglade in kommentarer under videon som alla handlade om samma sak: nämligen att resultatet blev sämre efter att produkten applicerats än det var innan. 




"Dewy" i sminksammanhang betyder att man ska få ett återfuktat resultat, men absolut inte se blöt ut. 

Flera av de som skrivit var dock noga med att det inte på något sätt var modellen som gjort något fel utan att det var produkten som gav ett för "blött" resultat.  

/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!