Efter att ha vunnit Melodifestivalen kan KAJ lägga ännu en titel på meritlistan – deras ”Bara bada bastu” blev årets mest sedda musikvideo på Youtube i Sverige.
Strömningsjätten publicerar nu sina årslistor och noterar flera trender. Bland annat var ”K-pop: Demonjägarna” ofantligt stor i år. Tre låtar ur den animerade filmen hamnar bland de tio mest sedda musikvideorna.
Dessutom blir arabisk musik allt mer populär på svenska Youtube. ”Doctor” med Al Shami kom trea på listan, efter KAJ och tvåan ”Yihaa” med Dolly Style.
JLC toppar listan över årets snabbast växande kreatörer i Sverige, med humorgruppens medlem Jonas Fagerström på fjärde plats. Även Familjen Lundell och Mauri Hermundsson placerar sig högt på Youtubes årslistor.
Svenska kreatörer går överlag bra på Youtube. Över 100 svenska kanaler har i dag mer än en miljon prenumeranter, uppger strömningstjänsten i ett pressmeddelande.




