I paketet från Ellos låg det otäcka skadedjuret.
I paketet från Ellos låg det otäcka skadedjuret. Bilden till vänster är en genrebild. - Foto: Fredrik Sandberg/TT/Privat

Jessica gjorde otäck upptäckt i paket från Ellos: "Grät"

När insektsrädda Jessica öppnade sitt paket från Ellos fick hon en minst sagt otrevlig överraskning: en död kackerlacka.
– Jag blev på riktigt livrädd, berättar Jessica för Nyheter24.


Läs mer från Nyheter24 - vårt nyhetsbrev är kostnadsfritt Prenumerera
X

Gillar du artikeln?

Prenumerera på vårt nyhetsbrev och få fler artiklar som denna direkt i din inkorg - helt kostnadsfritt.

Välj nyhetsbrev

Det var i förra veckan när Jessica hämtade ut sitt efterlängtade paket från Ellos som hon fick sig en smärre chock när hon öppnade paketet. Istället för de efterlängtade produkter som Jessica klickat hem från webbshoppen möttes hon av två ögon som stirrade tillbaka på henne.

– Jag blev på riktigt livrädd, berättar Jessica för Nyheter24.

Vid en närmare anblick kunde hon se att paketet innehöll en kackerlacka. Skadedjuret låg väl paketerad och inlindad i bubbelplasten som var lindad runt den nyinköpta ljuslyktan i keramik. 

"Fobi för insekter"

Det motbjudande fyndet skrämde Jessica så pass mycket att hon grät av rädsla. Istället för att chansa valde hon att inte öppna hela paketet – ifall det skulle innehålla fler kackerlackor. 

– Jag har fobi för insekter. Jag grät och ringde min sambo som fick komma hem och öppna resten samt slänga och städa upp, säger Jessica.

Efter fyndet bestämde sig Jessica för att kontakta Ellos kundtjänst för att begära kompensation. Samtalet ledde till att hon hänvisades till att mejla bilder på kackerlackan till kundtjänstens mejl. Men det vändande mejlsvaret hon fick – blev inte det hon förväntade sig: 

"Hur kan du begära ersättning från oss om kackerlackan är död? Jag kan förstå att det chockade dig men någon ekonomisk skada har du inte lidit."

Det otäcka kackerlacksfyndet. Foto: Privat

– De svarade inte heller när jag skrev om vilka åtgärder de har för lagret och de verkade inte bry sig, säger Jessica.

Efter händelsen har hon nu varit i kontakt med Ellos högsta ledning som bett henne om ursäkt och lovat henne full återbetalning.

– Vi beklagar att detta inträffade och det ska naturligtvis inte ske. Vi har kontaktat kunden som blivit kompenserad och vi har följt upp för att säkerställa att våra produkter och leveranser lever upp till förväntad kvalitet, säger Kristian Hagstedt, Kundservicechef Ellos Group, till Nyheter24.

Jessica heter egentligen någonting annat.

/
stats