Kunder hotade med bojkott efter HBO:s miss
Kunder hotade med bojkott efter HBO:s miss - Foto: Stella Pictures

HBO skickade ut felaktig prisinfo till kunder – det här gäller

Igår skickade HBO Max ut ett mail till sina kunder innehållande felaktig information om prishöjning. Kunder som tidigare hade tecknat erbjudande som skulle gälla “livet ut” fick en chock. Men vad är det som gäller?


När HBO Max lanserades fick nya kunder ta del av ett erbjudande om att få halva priset livet ut. Under tisdagen skickades dock mail ut gällande en prishöjning där den nya kostnaden skulle landa på 99 kronor i månaden, istället för tidigare 44,50 kronor.

En livstid – eller 1,5 år?

Kunder fick sig en chock och skärmdumpar delades på sociala medier.

Det verkar dock som att en del var lite snabba med att posta sitt missnöje och kommer fortsätta använda streamingtjänsten.

Livet ut gäller fortfarande

Nu har Mathilde Albinsson, presschef för Warner Bros. Discovery i Sverige, skrivit i ett pressmeddelande som Aftonbladet har tagit del av att livstidserbjudandet fortfarande gäller. 

Detta innebär att kunder kommer att betala halva priset även efter prishöjningen från 89 kronor till 99 kronor. De kunder som tecknade “livet ut”-avtalet kommer därför att betala 49,50 kronor efter prishöjningen.

– Prishöjningen återspeglar de ökade produktionskostnaderna, skriver Mathilde Albinsson i pressmeddelandet.

HBO
/
/
De senaste nyheterna direkt i din inkorg!